Palo eelistab Nabalast ida poolt mööduvat Rail Balticu trassi ({{commentsTotal}})

Valitsus otsustas eile minna Rail Balticu trassivalikul edasi kolme erineva variandiga, mis kõik lähevad kavandatavast Nabala looduskaitsealast mööda. Need trassid läheksid umbes 30 miljonit eurot kallimaks, kui oleks olnud otsetee üle Nabala, kuid on samas siiski märgatavalt odavamad, kui oleks olnud Rail Balticu ehitamine vanale Pärnu raudteele, mis nüüd samuti kõrvale heideti.

Sisuliselt on lauale jäänud kaks varianti - üks läheb Nabalast mööda lääne ja teine ida poolt, seejuures on idapoolsel trassil kaalumisel väikesed alternatiivvariandid, vahendas "Aktuaalne kaamera."

"Need trassivariandid, mis lähevad kas ida või lääne poolt Nabalast mööda, on umbes 30 miljonit eurot kallimad, sest nad on umbes 7 kilomeetrit pikemad võrreldes sellega kui läheks läbi Nabala. Aga tahaksin toonitada, et edasi ei uurita hetkel ka ringtee varianti ja vana Pärnu raudteed ja nende puhul oleks kallinemine olnud veel oluliselt suurem - me räägiks seal 60 miljonist ja enamast," ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo.

Looduskaitsjad on rõõmsad, et Nabalast mööda minnakse, kuid päris rahul nad Rail Balticuga siiski ei ole.

"Meil üks mõte on küll, et nii mõneski lõigus, kui võimalik, vähendada rongi liikumiskiirust. Siis ei ole vaja selliseid barjääre sedavõrd palju ehitada. Usun, et ökoduktid ja tunnelid on küll leevendavad, aga parem on see, et teatud lõikudes liikumiskiirust piirata. Pikk töö on tegelikult alles ees," rääkis Eesti Looduskaitse Seltsi esimees Jaan Riis.

Eestimaa Looduse Fondi juht Silvia Lotman ütles "Aktuaalsele kaamerale", et tal on kahju, et koos Nabalaga heideti kõrvale ka teised alternatiivsed trassivariandid.

Minister Urve Palo kaldub allesjäänud trassivariantidest eelistama seda, mis möödub Nabalast ida poolt.

"Ida poolne variant on võib-olla veel inimkeskkonnale - praegu tundub - väiksema mõjuga. Minule isiklikult tundub, et see on ehk see, mis kõige eelistatumalt võiks tulla lauale ja jääda," ütles ta.

Lõpliku valiku kuhu Rail Balticu trass tuleb, peaks valitsus tegema eeldatavasti sügisel.

Toimetaja: Maarja Roon



Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv Eesti päritolu idufirma TransferWise saab arvestatava osa investeeringutest riskikapitaliettevõtetelt ja erainvestoritelt. Pildil kaasasutaja Kristo Käärmann.

Transferwise sai kahjumist välja

Rahaülekannete teenust pakkuva Transferwise'i möödunud majandusaasta tulemused näitavad, et aastaga ettevõtte käive kahekordistus ja miljonitesse ulatunud kahjumist on saanud miljonitesse ulatuv kasum, kirjutab ajaleht Äripäev.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: