Palo eelistab Nabalast ida poolt mööduvat Rail Balticu trassi ({{commentsTotal}})

Valitsus otsustas eile minna Rail Balticu trassivalikul edasi kolme erineva variandiga, mis kõik lähevad kavandatavast Nabala looduskaitsealast mööda. Need trassid läheksid umbes 30 miljonit eurot kallimaks, kui oleks olnud otsetee üle Nabala, kuid on samas siiski märgatavalt odavamad, kui oleks olnud Rail Balticu ehitamine vanale Pärnu raudteele, mis nüüd samuti kõrvale heideti.

Sisuliselt on lauale jäänud kaks varianti - üks läheb Nabalast mööda lääne ja teine ida poolt, seejuures on idapoolsel trassil kaalumisel väikesed alternatiivvariandid, vahendas "Aktuaalne kaamera."

"Need trassivariandid, mis lähevad kas ida või lääne poolt Nabalast mööda, on umbes 30 miljonit eurot kallimad, sest nad on umbes 7 kilomeetrit pikemad võrreldes sellega kui läheks läbi Nabala. Aga tahaksin toonitada, et edasi ei uurita hetkel ka ringtee varianti ja vana Pärnu raudteed ja nende puhul oleks kallinemine olnud veel oluliselt suurem - me räägiks seal 60 miljonist ja enamast," ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo.

Looduskaitsjad on rõõmsad, et Nabalast mööda minnakse, kuid päris rahul nad Rail Balticuga siiski ei ole.

"Meil üks mõte on küll, et nii mõneski lõigus, kui võimalik, vähendada rongi liikumiskiirust. Siis ei ole vaja selliseid barjääre sedavõrd palju ehitada. Usun, et ökoduktid ja tunnelid on küll leevendavad, aga parem on see, et teatud lõikudes liikumiskiirust piirata. Pikk töö on tegelikult alles ees," rääkis Eesti Looduskaitse Seltsi esimees Jaan Riis.

Eestimaa Looduse Fondi juht Silvia Lotman ütles "Aktuaalsele kaamerale", et tal on kahju, et koos Nabalaga heideti kõrvale ka teised alternatiivsed trassivariandid.

Minister Urve Palo kaldub allesjäänud trassivariantidest eelistama seda, mis möödub Nabalast ida poolt.

"Ida poolne variant on võib-olla veel inimkeskkonnale - praegu tundub - väiksema mõjuga. Minule isiklikult tundub, et see on ehk see, mis kõige eelistatumalt võiks tulla lauale ja jääda," ütles ta.

Lõpliku valiku kuhu Rail Balticu trass tuleb, peaks valitsus tegema eeldatavasti sügisel.

Toimetaja: Maarja Roon



Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.