Ametiühing: odavbussifirmade piletihinnad ei tohi tulla bussijuhi taskust ({{commentsTotal}})

Eesti suuremate linnade vahel on hoogustumas odavbussifirmade tegevus. Transpordi ametühingu hinnangul on konkurents tervitatav, ent odav hind ei tohi tulla bussijuhtide töötasu arvelt.

Transporditöötajaid koondava ametühingu juht Jaan Hendrik Toomel ütles ERR-i raadiouudistele, et kahtlemata on konkurents bussiturul hea, ent piletihindade odavus ei tohiks tulla amortiseeruva tehnika ja madalate bussijuhtide palkade arvelt. Kuna praegu on Eestis pigem bussijuhtide põud ning kõik bussifirmad tahavad pakkuda mugavat teenust, pole praegu muretsemiseks põhjust. 

"Ootaks, et uus suurettevõtja toimiks sarnaselt turul olevate suurettevõtjatega. Et tingimused oleks sarnased. /.../ Meie jaoks on oluline see, et nii uued kui ka vanad tegijad kõiki turul kehtestatud nõudeid järgiksid ja korrektselt tegutseksid," rääkis Toomel.

Eestis on tegevust alustamas Bus Transport Holdingu OÜ, mille omanikuks on Šoti miljardär Brian Souter. Talle kuuluvad ka näiteks Poolas ja Soomes reisijanumbrid hüppeliselt kasvatavad Polski Busi ja Onnibuss. Ettevõtete bussipiletite hinnapoliitika on lihtne - kes varem interneti kaudu pileti ostab, maksab vähem ja viimased kohad müüakse kallimalt. Nii nagu ka toimib odavlennufirmade puhul.

Tallinna puhul saab suure tõenäosusega uue firma busside väljumis- ja saabumiskohaks Reisisadam. Tartus ja Pärnus aga sealsed bussijaamad. Reisijaid asutakse võitma tõenäoliselt ühe eurose piletihinnaga.

Ka kodumaine suurim bussifirma on konkurendi ootuses oma hinnapoliitika üle vaadanud. Eile teatas Sebe nime all tuntuks saanud Lux Express, et nende tütarettevõte Simple Ekspress laiendab samuti oma odavbussiliinide arvu ja tihendab graafikut. Ka neil saab Tallinn-Tartu bussipileti kiireim reisija kätte ühe euroga. Samas kui palju euroseid kohi bussis on, sõltub nädalapäevast ja väljumiskellaajast. Lux Expressi juhatuse liikme Hannes Saarpuu sõnul on võimalik nii odavat hinda pakkuda eeldusel, et buss on pidevalt täis.

Šoti miljardäri Brian Souteri Eestisse plaanitavad 89-kohalised odavliini bussid hakkavad koheselt pärast liiniloa saamist sõitma nelja põhisihtkohta, pakkudes kahe-euroseid bussipileteid.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Allikas: Martin Dremljuga/ERR



Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv Eesti päritolu idufirma TransferWise saab arvestatava osa investeeringutest riskikapitaliettevõtetelt ja erainvestoritelt. Pildil kaasasutaja Kristo Käärmann.

Transferwise sai kahjumist välja

Rahaülekannete teenust pakkuva Transferwise'i möödunud majandusaasta tulemused näitavad, et aastaga ettevõtte käive kahekordistus ja miljonitesse ulatunud kahjumist on saanud miljonitesse ulatuv kasum, kirjutab ajaleht Äripäev.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: