Tallinna asemel Helsingisse maandunud NAG-i reisijad pidid öö veetma lennukis ({{commentsTotal}})

Nordic Aviation Groupi (NAG) lend, mis Brüsselist tulnuna Tallinna asemel öö hakul Helsingis maandus, lõppes reisijate jaoks alles varahommikul, sest personal ei lubanud inimesi kolm tundi lennukist välja, pakkudes selle aja jooksul üksnes korra vett. Tallinnasse tulid paljud reisijad sootuks omal käel järgmisel hommikul laevaga.

Naistepäeva eelõhtul kell 23.50 Tallinnas maanduma pidanud lend osutus reisijate jaoks tunduvalt pikemaks ning nende reis lõppes alles järgmisel hommikul pärast pikki vintsutusi, mille hulka kuulus ka öö veetmine lennukis, sest pardalt lahkuda ei lubatud.

Udu tõttu pikalt Tallinna kohal tiirutanud NAG-i lennuk võttis viimaks suuna Helsingisse, kui piloodid otsustasid, et Tallinnas maandumine pole ohutu. Helsingis maandutigi tund aega hiljem ehk enne ühte, ehkki vatjalt tihke udumass võimutses ka seal.

Klaas vett ja segadus lennujaamas

Lennukist aga reisijaid välja ei lubatud, sest piloodid teatasid, et ootavad korraldusi emafirmalt Adrialt, lootuses, et kohe-kohe õnnestub reisi Tallinna jätkata. Reisijatele serveeriti klaas vett. Süüa ei pakutud, süüa ei saanud ka osta, sest Adria lennud on söögivabad.

Ehkki piloodid teatasid paaril korral veel, et ootavad jätkuvalt Adrialt korraldusi ning loodavad, et peagi õnnestub reisi jätkata, seda siiski ei juhtunud. Alles öösel enne nelja, pärast kolmetunnist lennukis istumist, lasti inimesed Helsingi lennujaama. Moodustus pikk järjekord hotelli- ja taksovoucherite järele, mis kuidagi ei edenenud.

"Helsingi lennujaamas polnud Adria letis kedagi tööl, see oli neile suur üllatus," rääkis vintsutuse läbi teinud NAG-i reisija ERR-i uudisteportaalile. Lõpuks leti taha tekkinud töötaja püüdnud siis ise kõiki rolle täita, ent jäi sellega paratamatult jänni.

"Seisin tund ja 15 minutit, aga ei jõudnudki oma voucherit ära oodata. Siis otsustasin minna laeva peale, sest hommik oli juba käes, et miks sinna hotelli veel minna. Kell oli umbes 5.15. Need, kellel oli äraantav pagas, ootasid aga seda pagasit sama kaua – poolteist tundi, sest laadijaid lihtsalt polnud. Seega polnud ka voucheritest kasu, pagasit pidi edasi ootama," kirjeldas reisija.

Seevastu Finnairi Helsingi-Tallinn lend, mis samuti udu tõttu Helsingisse tagasi suundus, sai lennujaamas kiiresti ära teenindatud - nende reisijatele jagati kiiresti voucherid kätte ning inimesed pääsesid lennujaamast minema.

Tema kinnitusel oli hommikul Helsingi-Tallinna laeval palju lennukilt tuttavaid nägusid - neid, kes vouchereid ära oodata ei jõudnud, oli üksjagu, otsustades laevasõidu kasuks. Laevapiletid osteti oma raha eest.

"Mul oli reisitõrkekindlustus ja mulle see kompenseeriti," kinnitas ERR-iga vestelnud reisija.

Kodusesse Tallinna jõudis ta alles kell pool kümme hommikul.

Tallinna lennujaama info ei jõudnud

Tallinna lennujaama info lennu tühistamisest ei jõudnud. Infotabloo kuulutas kogu aeg, et lend on "on schedule" ehk graafikus. Reisijaid oodanud lähedased, keda oli palju, mõnel algava naistepäeva puhul lilledki peos, said alles enne ühte oma pereliikmetelt sõnumid, et nad on hoopis Helsingis maandunud. Tallinna lennujaamas keegi seda infot ei andnud.

Samas teiste lennuoperaatorite ülejäänud kolm lendu, mis samal ajal Tallinnas maanduma pidid, olid infotablool markeeritud kui "delayed" ehk hilinemas - üksnes NAG-i lennu kohta info ei levinud.

NAG: sattusime Helsingisse esimest korda

NAG-i kommunikatsioonijuht Liis Veersalu selgitas, et inimesi hoiti Helsingis tundide kaupa lennukis lootuses, et lend kohe jätkub. Piloodid ootasid lennukipardal ilmaprognoosi, lootuses, et udu Tallinnas hajub. Hotelli paigutati reisijad alles siis, kui oli selge, et samal ööl Tallinna tagasi ei saa.

"Helsingi lennujaam ei ole meie koostööpartner – keeruline oleks olnud lasta reisijad sinna korraks omapäi jalutama," põhjendas Veersalu otsust reisijaid lennukis kinni hoida. "Neid hoiti lennukis juhuks, kui oleks saanud loa startida."

Teed ja kohvi saab NAG-i lendudel pakkuda üksnes lennu ajal, muul ajal vett soojendada ei saa, seetõttu pakutigi reisijatele üksnes klaas vett.

Veersalu lubab, et nendel, kes omapäi laevaga Tallinna sõitsid, piletid kompenseeritakse.

"Kõigile, kes meie poole pöörduvad, kulud kompenseeritakse," lubas Veersalu.

NAG-i esindaja tunnistas, et süsteemid olid aeglased, kuna nad sattusid alles esimest korda Helsingisse - liinilende NAG-il sinna pole.

"Oleme tunnistanud, et meil on sellest juhtumist õppida. Kui lennuk oleks saanud samal ööl naasta Tallinna, siis oleksid kõik reisijad olnud üliõnnelikud. Kahjuks läks teisiti ja kohe eriti halvasti, et nad kolm tundi ootama pidid," kinnitas Veersalu. "Loodetavasti saab tulevikus kiiremini. Ka kommunikatsioon oleks saanud olla parem. Iga esmakordne juhtum on ajakulukam, kui see võiks olla," möönis NAG-i kommunikatsioonijuht.



Kotsar näeb tänu finaalturniirile jõudmisele üle pika aja enda vanemaid

Eesti korvpalluri Maik-Kalev Kotsari ülikooli South Carolina edutee USA üliõpilasmeistrivõistluste finaalturniiril jätkus, kui kaheksa tugevama hulgas alistati Florida ülikool 77:70 (33:40).

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.