Maanteeamet: kui veoettevõtjad vähendaksid ülekaaluliste sõidukite hulka, säiliks teed paremini ja jääks raha parklate arendamiseks ({{commentsTotal}})

Maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus tegi veoettevõtjatele ettepaneku - kui ülekaaluliste veokite arv teedel väheneks, oleksid teed paremas seisukorras ja ülejäänud raha saaks kasutada parklate arendamiseks.

Täna keskpäeval jätsid sajad veokijuhid oma masinad tee äärde seisma, et nii protestida nende hinnangul politsei ebaõiglaste ja pahatahtlike kontrollreidide vastu ning juhtimaks tähelepanu, et veokitel napib Eesti teede ääres spetsiaalseid peatus- ja puhkekohti.

Tarmo Mõttus rääkis "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus, et puhkekohad või parklad maanteede ääres jagunevad laias laastus kahte: ühed kuuluvad maanteeametile ja teised eraettevõtjatele või eraisikutele.

Mõttus tõdes, et täna on maanteeametile kuuluvaid parklaid oluliselt vähem kui teisi, kuid kokkuvõttes on parklaid Eestis piisavalt.

"Küll aga on meil täna probleem selles, et just maanteeameti parklates puudub võimalus tualetis käia või pesemisvõimalused," märkis ta ja möönis, et teatud mõttes on autojuhtide kriitikal alus.

Tema sõnul käivitas aga maanteeamet juba eelmisel aastal projekti, mille käigus kaardistatakse olukord, et saada selgust sellest, milline seis on ja kui palju parklaid tegelikkuses vaja on.

"Täna ei saa veel öelda, et meil on tulemused käes, kuid esimesed mõtted on meil juba sel aastal plaanis, et me tõenäoliselt püüame parandada prügimajanduse seisu maanteeameti parklates ja tõenäoliselt tulevad ka mõned tualetid meie parklatesse. Samas pean ütlema ka seda, et väga paljudes tanklates on sellised võimalused juba ka olemas. Me ei saa öelda, et neid võimalusi üldse pole. Me oleme loomas programmi, kus tasapisi hakkame vastavalt võimalustele võimalusi parandama. Oleme valmis ehitama välja parklaid ja püüda leida sinna parklatesse ka teenindajaid, kes pakuksid erinevaid teenuseid," selgitas ta.

Olukorra parandamiseks tegi Mõttus veofirmadele ettepaneku. 

"Tahaks välja pakkuda kokkuleppe võimaluse. Täna maanteeameti üks suuremaid probleeme on see, et väga palju liigub meie teedel ülekaalulisi sõidukeid, mis teid lõhuvad. Kui suudaksime veoettevõtjatega kokku leppida selle, et nemad omalt poolt vähendavad sellist ebaseaduslikku tegevust, siis tegelikult ka teed säilivad paremini ja meil jääb natuke rohkem raha üle ja saaksime seda kasutada parklate arendamiseks," ütles ta.

Toimetaja: Merili Nael



uudised
Peaprokurör Lavly Perling.

Eesti prokurörid ootavad Euroopa Prokuratuurilt kiiret praktikute kaasamist

Eelmisel nädalal loodi uus üleeuroopaline institutsioon - Euroopa Prokuratuur (EPPO), mille ülesanne on võitlus Euroopa finantshuvide vastase kuritegevusega. Ettevalmistustööd seni veel ilma peakorterita büroo loomiseks kestsid neli aastat ning esialgu on tegemist poliitikute ja ametnike loodud asutusega.

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: