Avies on lennuloa peatamisest üllatunud ({{commentsTotal}})

Kuressaare, Kärdla ja Stockholmi liinidel lennanud kodumaine lennufirma Avies jäi vähemalt ajutiselt ilma lennuloast, kuna lennuameti järelevalve tuvastas, et ettevõte ei suuda osaliselt täita lennuohutusnõudeid. Lennuameti otsus üllatas Aviesi.

"Liin toimib, ärajäänud lende ei ole, seega oleme üllatunud. Tegelikult on see sertifikaat peatatud kuni puuduste likvideerimiseni, maksimumpikkusega kuueks kuuks ja selles suhtes meie poolt vaadatuna on ikkagi need puudused likvideeritud, millest lennuamet kirjutab," rääkis Aviesi tegevjuht Allan Soll "Aktuaalsele kaamerale".

Üllatunud on ka töötajad.

"Me oleme väga üllatunud, põhimõttelisel oleme šokis, et lennuametist selline otsus tuli. Meil on turvalisusega kõik absoluutselt korras," ütles Aviesi piloot Aleksandr Tšesnokov.

Majandusministeeriumi ja lennuameti hinnangul ei tulnud lennuloa peatamine aga Aviesi juhtidele kindlasti ootamatatult, sest juba mullu suurtesse raskustesse sattunud lennufirmale on tehtud vähemalt kuus ettekirjutust ja veel tänavugi kohtutud mitmel korral. Lubadused olukorra parandamiseks pole aga tulemust andnud.

"Tänase päeva seisuga on Aviesil üleval 47 erinevat puudust 90-st ja see number räägib suuresti juba iseenesest. Puudused jagunesid nelja erinevasse valdkonda nagu kvaliteedijuhtimine või siis vastavusseire, ohutusjuhtimine, lendude opereerimine ja maapealne teenindus. Tehnilises mõttes lennukid kui sellised lendasid ilma probleemideta," rääkis lennuameti peadirektor Kristjan Telve.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Ahti Kuninga sõnul äratas Aviesi jätkusuutlikkus kahtlust juba eelmise aasta suvel, kui algas nende pankrotiprotsess.

"Hankedokumentatsioon on ettevalmistatud küll jah. Varem eelkõige sellepärast, et Aviesil on olnud finanstraskused. Ta on pankrotiprotsessi läbinud, küll edukalt. Seda enam on kahju, et me täna sellesse seisu jõudsime. Me tahame jõuda juuni keskpaigaks sinna, et meil on uus vedaja, et siis kui hakkab kõige kibedam periood alates jaanipäevast, oleks meil uus lennuettevõtja olemas," rääkis Kuningas.

Uue lendaja leidmiseks korraldataval hankel võib osaleda ka Avies, kui on suutnud puudused kõrvaldada. Kuni uue lennuettevõtte leidmiseni võib tulla mandri ja saarte vahelises lennuliikluses paus ning ajutiselt saab kasutada vaid praami.

Saare maavanema Kaido Kaasiku sõnul on saarlaste jaoks lennuühenduse katkemine väga halb uudis ja maavalitsus üritab koos ministeeriumiga kiiresti ühenduse taastada.

"Kindlasti see tagasilöök on päris tugev. Viimased paar aastat me oleme selle eest seisnud, et lennuliiklus hakkaks hästi toimima ja nagu näha, on graafik paika saanud ja lennuk n-ö liinilt ära ei ole jäänud. Esmaspäeval me võtame selle lepingu ette ja nähtavasti selle ka tühistame ära ja hakkame valmistama ette uut konkurssi," rääkis Kaasik.

Toimetaja: Merili Nael



Pelgulinna haigla hoone on müügis.

Pelgulinna haigla pandi 2,6 miljoniga müüki, huvilisi juba on

Lääne-Tallinna Keskhaigla (LTKH) pani 2,6 miljoni eurose alghinnaga müüki oma Pelgulinna haigla hoone. Müügitingimuseks on, et tulevane omanik peab seal vähemalt järgmised kümme aastat samuti tervishoiuteenust osutama. Haigla sõnul see tingimus võimalikke huvilisi eemale peletanud ei ole.

Tööandja peab olema esimene, kes ohumärke nähes sekkub.

Edukas juht kuulab töötajaid ja märkab nende probleeme esimesena

Inimeste tööga seonduv terviseteadlikkus on viimastel aastatel oluliselt paranenud. Psühholoogilistest ja sotsiaalsetest probleemidest ei söandata aga endiselt sageli rääkida, sedastavad Tallinna tehnikaülikooli teadlased. Juhtide tähelepanelikkus ja valmisolek alluvaid kuulata tuleks aga kasuks nii töötajatele kui ka ettevõttele tervikuna.

Puuk Järvselja ürgkvartali õpperaja ääres veredoonori ootel.

Vereimejatel puukidel on Eestis raske elu

Puugid on loodusliku süsteemi loomulik osa, kuid inimesele näib see looduse pakutava karuteenena, selgitab Tartu ülikooli vanemteadur Jaan Liira. Mida peaksime arvama metsas elutsevate puukide ohust hetkel ja tulevikus? Erinevalt üldlevinud arvamusele on Eesti metsades kümneid kordi vähem puuke võrreldes Lääne-Euroopa metsapiirkondadega. Kliimamuutus võiks suurendada meie maastike puugirohkust, kuid ainult pärast seda, kui on muutnud Eesti metsade koosseisu.

klõpsa kaardil: uued võimuliidud
Lähinädalatel sõlmitakse üle Eesti 79 koalitsioonilepingut. Sellel kaardil siin on näha, millised erakonnad või valimisliidud koalitsioonilepingu sõlmisid ning kellest saavad linnapead, vallavanemad ja volikogude esimehed. ERR.ee hoiab kõnelustel silma peal ja uuendab kaarti jooksvalt.

uudised
Harju maakohus.

Väidetav pärija nõuab kohtust kadunud testamendi eest riigilt kahjutasu

Eesti riik on omapärase ja erakordse kohtuotsuse ootel, kus testamendi kaotamise eest nõutakse riigilt enam kui 700 000 euro suurust kahjutasu. Erakordseks teeb selle otsuse asjaolu, et halduskohus peab otsustama, kas maakohus võiks olla pärimistoimikust välja rebitud testamendi kadumises süüdi olukorras, kus kriminaalmenetlus süüdlast tuvastada ei suutnud.

ela kaasa eksperimendile
Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: