Helipildid: taksojuhid pidasid Toompeal ametimatust ja rääkisid suud puhtaks ({{commentsTotal}})

{{1461068367000 | amCalendar}}

Taksojuhtide liidu juhtimisel kogunes täna Toompeal mitmesajapealine ja vähemalt tuhanderattaline meelavaldajate grupp. ERR.ee tegi inimeste mõtetest kokkuvõtva loo.

Mõnikümmend minutit enne keskpäeva saabus parlamendihoone ette auto järelkärul must, kiletatud kirst. Linnapildis oli taksode küljes näha leinalinte.

"Lembit, kes sul kirstus on?"

"Takso!"

"Ma arvan, et siin peaks mõni asjapulk olema."

Mis see siis veel on, kui mitte matus, selgitasid taksojuhid.

Kui seaduseelnõu, mis kokkuleppeveod taksondusega samaväärseks muudab, vastu võetakse, võivad klassikalised taksofirmad pillid kotti pakkida, on mehed kindlad. Ja lisavad: Uberi, Taxify ja muude sõidujagamise teenust pakkuvate ettevõtetega ei ole võimalik võistelda - neile esitab riik justkui vähem nõudmisi, mistõttu on ka kulud väiksemad.

"Lahendus? See on ju ammu olemas juba - taksod!" jäävad staažikad sõitjad endale kindlaks. Poolvormi ei saa olla: kui tahad sõiduteenust pakkuda, osta litsents.

Taksojuhid korraldasid valju meeleavalduse, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Eelkõige me oleme tulnud siia selle jaoks, et võidelda leviva piraattaksonduse vastu, kaitsmaks Eesti taksojuhtide huve. Nende huvide kaitsmine, mida me tahame selle miitingu kaudu teha, seisneb selles, et seaduseelnõu võetaks maha. Ma arvan, et see eelnõu on toores. Selle eelnõu juures pole ühte olulist dokumenti, see on majandusanalüüs taksonduse sektorile, millist kahju see tekitab. Sellist analüüsi meil ei ole," selgitas Eesti taksojuhtide liidu juhatuse liige Lembit Poolak.

"Suur osa nendest piraattaksodest... tegelikult on taustal varimajandus, mis rendib autosid selle jaoks, et nad saaksid n-ö sõitu jagada ehk piraattaksot sõita," märkis taksojuht Taavi Uuemäe.

Hoopis vastupidine meeleolu oli aga hommikusel Uberi ja Taxify toetusavaldusel riigikogu ees.

"Esiteks võiks öelda, et Taxify platvormil töötavad sõbralikult koos sõidujagajad ja taksofirmad, me oleme tegelikult täna ainus selline platvorm. Ehk tegelikult taksojuhtidel võib olla hirm teadmatuse ees tuleviku osas, et mis juhtub, kui tulevad sõidujagajad. Aga tegelikult me näeme seda, et väga midagi ei juhtu. Head juhid saavad endiselt palju tööd ja taksoturg üldiselt on väga suures kasvutrendis, eriti sellepärast, et hinnad on täna üsna taskukohased ja inimesed suudavad rohkem ja rohkem taksodega sõita. Meie ei näe, et sõidujagajad võtaks nende turgu ära, vaid kogu turg kasvaks," rääkis Taxify kaasasutaja Martin Villig.

"Kui inimestel on võimalus kasutada ressursse, mis neil olemas on - näiteks raha investeerimiseks või auto selleks, et seda teenima panna -, siis see on asjade loomulik käik ja kogu maailma regulatsioon ka liigub selles suunas, et oleks võimalik oma varasid teenimise või teiste inimeste teenimise huvides teenima panna," ütles Crowdestate OÜ esindaja Märt Meerits.

Vaata ka "Aktuaalse kaamera" reportaaži tänaselt meeleavalduselt!

 



Fotod ja video: soomuskool viis läbi esimesed CV9035 lahinglaskmised

1. jalaväebrigaadi soomuskool viis sel nädalal keskpolügoonil läbi esimesed jalaväe lahingumasina CV9035EE lahinglaskmised, millest võttis osa kakskümmend masinameeskonna kursusel õppivat Scoutspataljoni A-kompanii kaitseväelast.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.