Helipildid: taksojuhid pidasid Toompeal ametimatust ja rääkisid suud puhtaks ({{commentsTotal}})

{{1461068367000 | amCalendar}}

Taksojuhtide liidu juhtimisel kogunes täna Toompeal mitmesajapealine ja vähemalt tuhanderattaline meelavaldajate grupp. ERR.ee tegi inimeste mõtetest kokkuvõtva loo.

Mõnikümmend minutit enne keskpäeva saabus parlamendihoone ette auto järelkärul must, kiletatud kirst. Linnapildis oli taksode küljes näha leinalinte.

"Lembit, kes sul kirstus on?"

"Takso!"

"Ma arvan, et siin peaks mõni asjapulk olema."

Mis see siis veel on, kui mitte matus, selgitasid taksojuhid.

Kui seaduseelnõu, mis kokkuleppeveod taksondusega samaväärseks muudab, vastu võetakse, võivad klassikalised taksofirmad pillid kotti pakkida, on mehed kindlad. Ja lisavad: Uberi, Taxify ja muude sõidujagamise teenust pakkuvate ettevõtetega ei ole võimalik võistelda - neile esitab riik justkui vähem nõudmisi, mistõttu on ka kulud väiksemad.

"Lahendus? See on ju ammu olemas juba - taksod!" jäävad staažikad sõitjad endale kindlaks. Poolvormi ei saa olla: kui tahad sõiduteenust pakkuda, osta litsents.

Taksojuhid korraldasid valju meeleavalduse, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Eelkõige me oleme tulnud siia selle jaoks, et võidelda leviva piraattaksonduse vastu, kaitsmaks Eesti taksojuhtide huve. Nende huvide kaitsmine, mida me tahame selle miitingu kaudu teha, seisneb selles, et seaduseelnõu võetaks maha. Ma arvan, et see eelnõu on toores. Selle eelnõu juures pole ühte olulist dokumenti, see on majandusanalüüs taksonduse sektorile, millist kahju see tekitab. Sellist analüüsi meil ei ole," selgitas Eesti taksojuhtide liidu juhatuse liige Lembit Poolak.

"Suur osa nendest piraattaksodest... tegelikult on taustal varimajandus, mis rendib autosid selle jaoks, et nad saaksid n-ö sõitu jagada ehk piraattaksot sõita," märkis taksojuht Taavi Uuemäe.

Hoopis vastupidine meeleolu oli aga hommikusel Uberi ja Taxify toetusavaldusel riigikogu ees.

"Esiteks võiks öelda, et Taxify platvormil töötavad sõbralikult koos sõidujagajad ja taksofirmad, me oleme tegelikult täna ainus selline platvorm. Ehk tegelikult taksojuhtidel võib olla hirm teadmatuse ees tuleviku osas, et mis juhtub, kui tulevad sõidujagajad. Aga tegelikult me näeme seda, et väga midagi ei juhtu. Head juhid saavad endiselt palju tööd ja taksoturg üldiselt on väga suures kasvutrendis, eriti sellepärast, et hinnad on täna üsna taskukohased ja inimesed suudavad rohkem ja rohkem taksodega sõita. Meie ei näe, et sõidujagajad võtaks nende turgu ära, vaid kogu turg kasvaks," rääkis Taxify kaasasutaja Martin Villig.

"Kui inimestel on võimalus kasutada ressursse, mis neil olemas on - näiteks raha investeerimiseks või auto selleks, et seda teenima panna -, siis see on asjade loomulik käik ja kogu maailma regulatsioon ka liigub selles suunas, et oleks võimalik oma varasid teenimise või teiste inimeste teenimise huvides teenima panna," ütles Crowdestate OÜ esindaja Märt Meerits.

Vaata ka "Aktuaalse kaamera" reportaaži tänaselt meeleavalduselt!

 



UUDISED
Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: