Riigikogu saadikud: kokkuleppevedude eelnõu toob taksonduse ja jagamismajandusel põhineva teenuse üksteisele lähemale ({{commentsTotal}})

Taksofirmad kardavad, et kokkuleppevedude eelnõu paneb taksod Uberi ja Taxifyga võrreldes ebavõrdsesse olukorda, kuigi teenus on sarnane. Parlamendisaadikud lubavad, et on valmis eelnõu muutma või täiendama.

Taksosõit ja sõidujagamine on reisija seisukohast kaks väga sarnast teenust, mistõttu võib jääda segaseks, miks neid kaht teenust on üldse vaja eristada. Kehtigu siis kõigile sohvritele samad nõuded ja olgu neil samad võimalused. Kuid koalitsiooni sõnul on vaja mõlemad reguleerida iseseisvana, sest tegemist on kahe erineva teenusega, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Sõidujagajad ei saa eritunnustega sõidukeid kasutada nagu taksod ning ei saa käeviibutusega võtta inimesi teepervelt peale nii nagu taksod seda saavad," selgitas IRL saadik ja majanduskomisjoni liige Ken-Marti Vaher.

Tema sõnul on tegemist eelkõige elektroonilise platvormil sõlmitud kokkuleppega sõitja ja vedaja vahel, kus hind on teada juba enne sõidu alustamist.

Taksojuhid peavad masina oma rahast varustama plafooni, logo ja taksomeetriga ning ostma kallima liikluskindlustuse, samas kui keegi teine tegema ei pea. Seadusemuudatusega tahetakse kaht teenust ühtlustada ehk neile kehtivaid nõudmisi teineteisele lähemale tuua.

Sotsiaaldemokraatliku erakonna saadiku Jaanus Marrandi sõnul tuleks taksoteenustele kehtivaid nõudeid natuke muuta ja kaasajastada. "Teisalt tuleks kirjutada ka täiendavaid nõudeid praegusele eelnõutoorikule, mis seaksid kindlald kvaliteedinõuded lisaks sellele enesekontrollile, mis Taxify ja Uberi juhtidel niikuinii on," selgitas Marrandi.

Opositsioonis istuv Keskerakond aga ei mõista, miks peab jagamismajanduse reguleerimist alustama taksondusest. Keskerakonna saadiku ja majanduskomisjoni aseesimehe hinnangul on tegemist väga õrna valdkonnaga. "Miks me ei ole alustanud sellest, et hakata reguleerima korterite üürimist. See on ka suur valdkond, kus meil ei maksta maksusid," märkis Korb.

Lahtisi küsimusi on veelgi. Peaks juhtuma liiklusõnnetus, siis kes vastutab reisija tervise eest. Eelnõu eestvedaja Kalle Palling sõnas, et selle lahendamiseks kutsutakse laua taha ka kindlustusseltsid.

"Kui nad näevad siin mingisugust lahendust, et tuleb seaduse tasandil see ära reguleerida, milline peab olema sõidujagaja kindlustus, siis arutame selle läbi. Minul ei ole täna konkreetset vastust, kas see on täitsa tavaline kindlustus, nagu on igal autojuhil või on see selline kindlustus, mis taksojuhil," selgitas Palling.

Lõpetuseks tänas Kalle Palling taksojuhte, et nad kasutavad oma demokraatiast tulenevat õigust meelt avaldada, ning palus leppida parlamendi demokraatliku õigusega esimese ja teise lugemise vahel eelnõu puudujäägid kõrvaldada.

Toimetaja: Allan Rajavee



Vikerraadio tähistab 50. sünnipäeva

1967 oli hea aasta, sest siis sündis Vikerraadio. 3. aprillil tähistab Eesti populaarseim raadiojaam oma 50. sünnipäeva.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.