Transiidisektoris ollakse rasketest oludest hoolimata optimistlikud ({{commentsTotal}})

Eelmisel nädalal toimunud Venemaa suurimal transiidimessil Eesti esindajad veel konkreetsete lepingute sõlmimiseni ei jõudnud, kuid lootust selleks nende kinnitusel siiski on. Kaubamahtude vähenemise tingimustes tuleb otsida nišše, mida konkurendid ei paku.

Madalad toormehinnad on Eesti transiidisektori esindajate sõnul pannud raskustesse ka Venemaa ja teiste riikide raudtee- ning transiidisektorid ja hästi ei lähe kellelgi, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Pigem on ikkagi majanduslikud probleemid. Et kui toormehinnad on all, siis igaüks loeb ikkagi seda viimast senti, et see kaup kuidagig ära viia," selgitas Eesti Raudtee kommertsdirektor Toomas Uibopin. "Langes ju eelkõige masuut ja masuudi hind koos nafta hinnaga on väga madal ja siin ongi puhas majanduslik põhjus, et Vene sadamates on endas ka kaubamahud langenud ja ongi kasulikum sinna vedada."

"Transiidimahtude vähenemine on kindlasti ees, aga veel kord - siin tuleb siis otsida oma nišše, kus me saaksime osutada teenuseid, mida konkurendid täna ei ole valmis pakkuma," rõhutas omakorda Transiidikeskuse AS juht Erik Laidvee.

Kui Eesti Raudtee kommertsdirektor oli tulevikust rääkides ettevaatlik, siis Laidvee sõnul ehk päris tühjade pihkudega tagasi ei tuldudki.

"Otseselt selliseid lepinguid me seal ei sõlminud, aga samas olid väga tõsised kohtumised kahe suure puistekauba eksportööriga, et sealt on lootust siiski ikkagi juba sellel aastal meie terminali kaudu käidelda," märkis Laidvee.

Aega, kus Eesti raudteerööbastel veereks päevas üle 30 rongipaari, ilmselt lähiaastatel tagasi ei tule. Hetkel on näiteks lahtine seegi, millised on mahud maikuus.

Erik Laidvee sõnul ootab ta aga järgmisel aastal konteinerterminalis väikest mahtude kasvu, umbes 3-5 protsenti. Ent mida siis saaks praegustes oludes sektori olukorra leevendamiseks ära teha?

"Eks me peame tegema suuremat koostööd meie terminalidega, kes on tegelikud kauba toojad ja meie peame olema võimalikult paindlikud lihtsalt," vastas Eesti Raudtee kommertsdirektor Uibopin.

"Kindlasti tuleks üle vaadata rohkem riiklikud tasud, navigatsioonitasud ja raudtee poole pealt infrastruktuuritasu arvestamise metoodika ja määrad," lisas Laidvee.

Majandussidemete soojendamise kõrval märkisid transiidisektori esindajad ka poliitilist aspekti, sest erinevalt Lätist ja Leedust messil Eesti poliitikuid ei olnud.

Toimetaja: Laur Viirand



Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.