Linna võib Gonsiori tänavava ümberehitusprojekti tõttu oodata ees kohtutee ({{commentsTotal}})

Tallinna linnaplaneerimine ja liikluskorraldus tekitab linlastes üha enam pahameelt. Üks pahameele allikaid on Gonsiori tänava ümberehitusprojekt, kuhu kavandatakse ühissõidukirada ja sõiduautodele üht muutsuunaliiklusega sõidurada. Linna võib ees oodata kohtutee.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa rääkis "Aktuaalsele kaamerale, et Lasnamäed ja kesklinna ühendava Gonsiori tänava liikluslahendus on kavandatud nii, et kumbagi sõidusuunda tuleb üks ühissõiduki rada ja tee keskele muutsuunaliiklusega sõidurada, mis peaks viima hommikuse liiklusvoo linna ja pärastlõunase voo linnast Lasnamäele.

"Muutsuuna liiklusega sõidurada oleks esimene Eestis. Hommikul valgusfoorid lubaksid sõidukid suunas kesklinna ja pealelõunat kesklinnast väljapoole," selgitas Rüütelmaa.

Lasnamäelt tulijaile pakutakse ümbersõiduks pööret Türnpu tänavalt Tartu maanteele.

Gonsiori tänava ümberkorraldamise põhjenduseks ütles Rüütelmaa, et seal just ühissõidukid põhiliselt liiklevadki.

"Bussid, taksod, marsruuttaksod.Igas minutis on praktiliselt ühissõiduk või kaks," kinnitas ta.

Kui linna sõnum on, et Gonsiori tänav rekonstrueeritakse ühistranspordisõbralikuks, et suurendada linnas ühistranspordiga liiklemise osakaalu, siis Kadrioru elanik, vandeadvokaat Indrek Veso ütles, et tegelikult käitub linn silmakirjalikult, sundides ise inimesi autodega liiklema.

Ta selgitas, et lasteaiakohti ei kindlustata kodu lähedale, vaid terve Tallinna piires ja ka Kadrioru Saksa gümnaasumi lastel tuleb hakata käima Sikupilli koolis, mis pole tegelikult Kadrioru piirkond. Vanemad lihtsalt on sunnitud lapsi kodust kaugemale kooli ja lasteaeda viima.

"See teeb linna palju rohkem ummikuid juurde, kui autod suunatakse kõrvalolevatele tänavatele - Tartu maantee, Narva maantee -, kus on juba praegu niigi suured ummikud. Samas jääb selle tulemusega Gonsiori tänav sisuliselt tühjaks," rääkis Veso.

Gonsiori tänava bussiliikluse kohta ütles ta, et seal sõidab neli bussiliini ja kell 8 hommikul kasutavad bussid Gonsiori tänavat kokku 27 korda tunnis, sõites näiteks Laulupeo peatusest kuni Kunstiakadeemia peatuseni 5-6 minutiga. Tänava sulgemisega võidavad bussid tema sõnul mõne minuti.

"Ja siin on ka küsimus selles, et see aeg, mida linn võidaks, on üks kuni kaks minutit selle kilomeetri peale. Aga samas autojuhtidele toob see kaasa oluliselt pikema teekonna nii ajaliselt kui kilometraažilt," rääkis Veso.

Indrek Veso kaalub planeeringu vaidlustamist halduskohtus. "Kui see linna plaan läbi surutakse, siis ma suure tõenäosusega lähen," ütles ta.

Gonsiori tänava rekonstrueerimisprojekti üle toimub tuleval neljapäeval arutelu kutuurikatlas.

Toimetaja: Merili Nael



Fotod ja video: soomuskool viis läbi esimesed CV9035 lahinglaskmised

1. jalaväebrigaadi soomuskool viis sel nädalal keskpolügoonil läbi esimesed jalaväe lahingumasina CV9035EE lahinglaskmised, millest võttis osa kakskümmend masinameeskonna kursusel õppivat Scoutspataljoni A-kompanii kaitseväelast.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.