Arhitekt: teid juurde ehitades ummikud ei vähene ({{commentsTotal}})

Soovides vähendada ummikuid, pole kasu autoteede juurdeehitamisest, sest vastavalt liikumismugavusele teevad inimesed valikuid, leiab arhitekt Raul Järg.

Tallinnas sõidab iga päev 100 000 - 150 000 autot. Selge on, et kuidagi peavad nad linnas liigeldud saama. Arvestades, et autode arv on Tallinnas kümne aastaga mitmekordistunud, ongi linna planeerides sellest lähtutud. Ainult et tulemus kipub olema soovitule vastupidine, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tallinn esitas mullu taotluse saada 2018. aastal Euroopa Rohelise pealinna tiitel, mille saamiseks on oluline, kui hästi saab linnas keskkonnasõbralikult liigelda

Eesti Arhitektuurikeskuse juhataja, arhitekt Raul Järg selgitab, et kui soov on vähendada ummikuid, kuid sel eesmärgil tehakse autoteid juurde, siis see kahjuks ei aita.

"Mujal maailmas on kogemus näidanud, et kui planeerida juurde rohkem autoteid, siis tuleb juurde ka autosid, sest autoga on mugav liigelda ja vastavalt sellele teevad inimesed oma otsuseid. Kui planeerida rohkem ruumi jalakäijatele, ratturitele ja ühistranspordile, siis me saame tulemuseks enam tasakaalustatud linnaruumi ja inimsõbraliku linnaruumi," rääkis arhitekt.

Tallinn ongi nüüd võtnud eesmärgiks inimkesksema arengu, märgid sellest on kas või Vabaduse väljakult kadunud parkla, peatänava projekt ning Soo tänav, kus kogukonna survel tuli jalakäijatele-ratturitele ruumi juurde ning ka liikumiskiirust piirati. Tänava läbilaskevõime seejuures ei halvenenud.

"On väga oluline mõista, et väiksem ala autodele ei tähenda, et sealt pääseb vähem autosid läbi. Reidi tänava kontekstis on väga oluline, et see ruum, mis autodele planeeritakse, ei tuleks teiste liikumisviiside arvelt," rõhutas Raul Järg.

Arhitekt lisas, et linna planeerimise juures on oluline lisaks uuringutele ja numbritele tugineda sellele, et rääkida avalikkusega neid kaasates. "Et need otsused poleks laest võetud, vaid neil oleks mingi loogiline põhjendus olemas."

Otsused, mida tehakse täna Reidi teed, Gonsiori tänavat või Haabersti ristmiku ümberehitust planeerides, mõjutavad meie kõigi elu aastakümneid.

Toimetaja: Priit Luts



Miks sügavaid poliitilisi veendumusi on raske kõigutada

Ajakirja Nature Scientific Reports uurimus viitab sellele, et kui inimeste sügavaid poliitilisi veendumusi kahtluse alla seatakse, muutuvad aktiivsemaks emotsioonide ja sisemise tunnetusega seotud ajustruktuurid. Emotsioonide eest vastutavad ajusüsteemid, mille eesmärk on aidata organismi tasakaaluseisundit säilitada, paistavad töötavat ka vaimse elu tasakaalu säilitamise nimel.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.