Tallinn alustas Paldiski maanteele betoontee rajamist ({{commentsTotal}})

Tallinn alustas Paldiski maanteele betoontee rajamist. Tegemist on piloot-projektiga, mis viie-kuue aastaga annab vastuse, kas betoontee vastab meie liiklus- ja loodus-tingimustele. Kuigi Maanteeamet kiidab plaani betoonteedest linnas, siis riigimaanteede osas betooni kasutamist ei planeerita.

Betoontee rajamine on asfalttee rajamisest poolteist korda kallim ja palju ajakulukam. Seni pole Eestis võetud ette teadliku katsetamist, kas aastate ja aastakümnete lõikes on see siiski kasulikum variant, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Esimene lõik on puhas asfalt. Kus bussipeatused on tehtud konfaldist. Teine lõik on puhas betoon, 25 sentimeetrit paks. Ja kolmas lõik, kus me praegu seisame, saab tulevikus viis sentimeetrit asfalti peale, mis peaks siis kulumiskihina töötama." ütles betoontee projektijuht Toomas Erm

Naelrehvid, niiskus, külmumine, soolamine. Küsimus on, kui kiiresti tabab betooni eesti teede suurim probleem - pikiroopad.

"5-6 aastaga me saame selle dünaamika kätte. Peale seda on juba võimalik otsustada. Aga mina oleksin julgem, sest me ei ole siin maailmas üksinda. Teiste riikide - Saksamaa, Rootsi, Soome, Taani, Poola - kogemus näitab, et see uus tehnoloogia on niivõrd hästi välja tulnud, et siin ei tohiks tulla mingeid erilisi probleeme," seletas Tallinna linnavalitsuse vanemspetsialist Priit Willbach.

Riigimaanteede osas betooniga seoses plaane ei tehta. Riik ehitab uusi teid väga vähe ja olemasolevate parandamisel ei oleks mõistlik see nullist taas betoonteena üles ehitada. Kuna betoontee rajamine võtab kauem aega, siis pole mõeldav suure riigimaante üks lõik on mitmeid kuid täiesti läbimatu. Maanteeameti hinnangul betoon riigimaantele ei sobi.

"Maanteeamet ka täna kaalub visioonina Jürist Mäoni sõita aastal 2025 kiirusel 120km/h, siis betoontee suurtel kiirustel pole kõige mugavam. Kindlasti ei olnud mugav sõita 120-ga teedel, kus vuugid olid päris suured. Ehk raputamine ja ebamugavus on päris korralik," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk.

Pärast betoneerimist peab Paldiski maantee katselõik seisma 3-4 nädalat ja plaani järgi saab esimesed autod peale lubada 1. juulist.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Liisi Koikson elust Londonis: hindan inimesi, kes jaksavad seal olla pikki aastaid

Liisi Koikson avaldab uue heliplaadi "Coffe for One", millel kõlavad esmakordselt ka lauljatari enda salvestatud laulud. Mitmed lood on inspireeritud Koiksoni Londoni perioodist.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.