EgyptAiri lennuk 66 inimesega pardal kadus teel Pariisist Kairosse ({{commentsTotal}})

{{1463629717000 | amCalendar}}

Lennufirma EgyptAir lennuk, mis oli teel Pariisist Kairosse, on kadunud, teatas lennufirma neljapäeva hommikul suhtlusvõrgustikus Twitter. Egiptuse välisministeerium on viidanud lennuki allakukkumisele.

Lennu MS804 pardal on 56 reisijat ja kümme meeskonnaliiget, lennuk lendas 11 kilomeetri kõrgusel. Egiptuse lennundusministeerium teatas, et teiste hulgas oli lennukis 30 egiptlast, 15 prantslast, kaks iraaklast, samuti üks britt, belglane, kuveitlane, saudiaraablane, sudaanlane, tšaadlane, portugallane, alžeerlane ja kanadalane, vahendasid Reuters ja BBC.

Lennukitootja Airbus kinnitas EgyptAir A320 lennuki kadumist. Airbusi teatel tarniti lennuk EgyptAirile 2003. aasta novembris ja siiani on lennuk kogunud umbes 48 000 lennutundi.

Reisilennuk lahkus Pariisist kohaliku aja järgi kell 23.09 (Eesti aeg 00:09 ööl vastu neljapäeva) ja oli lennufirma teatel viimati radaril kella 2.45, vahetult pärast seda, mil lennuk oli sisenenud Egiptuse õhuruumi.

Airbus teatas aga hiljem, et lennuk kadus varem ehk kell 2.30 Kairo aja järgi.

Reis Pariisist Kairosse kestab veidi üle nelja tunni ning lennuk pidanuks Egiptuse pealinnas maanduma kell 3.15.

Lennufirma ametniku sõnul said Egiptuse relvajõud kell 4.26 kadunuks jäänud lennukilt hädakutsungi, kuid sõjavägi eitas seda.

Ka Egiptuse ajaleht Ahram märkis, et lennukilt ei ole hädakutsungit tulnud ja viimati oldi lennukiga ühenduses umbes 10 minutit enne seda, kui lennuk radarilt kadus.

Kreeka lennundusamet teatas, et lennuk kadus radariekraanilt kaks minutit pärast Kreeka õhuruumist väljumist. Kreeka lennujuhid rääkisid ametnike sõnul piloodiga, kui lennuk oli Kea saare kohal. Tegemist oligi arvatavalt viimase ühendusega lennukiga.

"Piloot ei maininud ühtki probleemi," kinnitas Kreeka tsiviillennundusameti juht Kostas Litzerakis.

Egiptuse võimud usuvad, et lennuk kukkus tõenäoliselt merre.

"Teooriat, et lennuk kukkus alla, kinnitavad esialgseid otsingud ja see, et lennuk ei saabunud ühtegi lähedalasuvasse lennujaama," ütles lennundusallikas.

"Kõik katastroofi põhjused on avatud, oli see seotud kas tehnilise rikkega, terroristliku tegevuse või mõne muu asjaoluga. See selgub, kui me oleme uurinud lennuki vrakki ja musti kaste," lisas ta.

Egiptuse peaminister Sherif Ismail ütles, et lennukit otsitakse ja veel on vara välistada kõiki põhjuseid ka terrorismi.

"Otsinguoperatsioon kestab piirkonnas, kus arvatavalt lennukiga kontakt kaotati," ütles ta Kairo lennujaamas ajakirjanikele.

"Mei ei saa praegu välistada või kinnitada midagi. Kõik otsingud tuleb lõpetada, et me saaksime põhjuse teada," ütles ta.

Lennufirma teatas juba varem, et alustati otsingu- ja päästeoperatsiooni. Kreeka lubas saata appi nii lennuki kui ka laeva. Ka Prantsusmaa lubas saata lennuki otsingutele abiks lennukid ja päästepaadid.

Kreeka kaitseministeeriumi allikas ütles, et võimud uurivad ka ühe kaubalaeva kapteni väiteid, et nägi Karpathose saarest umbes 130 meremiili kaugusel lõunas taevas leeki.

Euroopa lennujuhtimise võrgustik Eurocontrol kinnitas, et piirkonnas, kus lennuk kadus, olid ilmastikutingimused head.

Prantsusmaa peaminister Manuel Valls kommenteeris, et EgyptAiri kadumisega seoses ei saa midagi välistada.

"Me oleme ühenduses Egiptuse võimudega. Egiptuse võimud on juba saatnud piirkonda õhuluuremeeskonnad ja Prantsusmaa on valmis otsingutes abistama, kui Egiptus seda soovib," ütles Valls RTL raadiole.

"Praegu ei saa välistada ühtki teooriat, mis puudutavad lennuki kadumist," lisas ta.

Prantsuse president Francois Hollande ütles Pariisis pressikonverentsil, et seni kogutud andmed viitavad sellele, et lennuk on alla kukkunud. Samas rõhutas ta, et ükski põhjus ei ole praegu välistatud.

Pariisi prokuratuur algatas kadumise põhjuste selgitamiseks uurimise. Ajaleht Le Figaro tsiteeris piiripolitsei allikat, kelle sõnul kesksenduvad uurijad oma tähelepanu ka Charles de Gaulles'i lennujaama töötajatele, et selgitada välja, kas mõni neist võis julgeolekuohtu kujutada.

Allikas ütles, et varem on tabatud hulk salafiste, kellel oli ligipääs aladele, mida kasutati lennukitesse kauba peale- ja mahalaadimiseks.

Ajalehe Ahram andmetel oli lennuki piloot Mohammed Shokeir, kellel oli kogemusi enam kui 6000 lennutunni jagu.Tema kaaspiloodil oli kogunenud üle 2000 lennutunni.

 

 

 

 

Toimetaja: Greete Palmiste, Merili Nael

Allikas: BNS, AFP



{{c.alias}}
{{c.createdMoment}}
{{c.body}}
{{cc.alias}}
{{cc.createdMoment}}
+{{cc.replyToName}} {{cc.body}}
Kommentaare ei ole.
Oled sisseloginud kui {{user.alias}}. Logi välja
Sisselogimine ebaõnnestus.

Pole veel kasutajat/unustasid salasõna

Nimi võib olla kuni 32 tähemärki pikk
Kommentaar võib olla kuni 600 tähemärki pikk
{{comment.captcha.word.answer}}

www.err.ee

Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.

ETV OTSE
Viipekeelsed uudised