Tallinna linnavolikogu fraktsioonid toetavad Reidi tee rajamist, kuid projekti peab endiselt täiendama ({{commentsTotal}})

Russalka ümbruse ranna-ala Autor: Postimees/Scanpix

Tallinna linnavolikogu arutab pärastlõunal tulevase Reidi tee projekti rahastamist. Volikogu fraktsioonid põhimõtteliselt toetavad uue magistraali rajamist mere äärde, aga praegu väljapakutud projekti peab nende hinnangul oluliselt täiendama või isegi muutma.

Linnavolikogus kaalutakse osalust Reidi tee ehitusel ja välistoetuse taotlemist. Projekt läheb maksma üle 28 miljoni euro ja enamik sellest ehk 24 miljonit eurot loodetakse saada Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Jaak Juske volikogu sotsiaaldemokraatide fraktsioonist ütleb, et mere äärde on uut autoteed koos rannapromenaadiga vaja, sest rannaäärne piirkond areneb kiiresti, sinna on planeeritud uued kortermajad, mille peab olema ühendus linnaga, kuid tema hinnangul on praegune projekt selgelt üle võlli ega arvesta ajaloolise linnaruumiga.

"Arvan, et linn pole tegelenud Viimsi, Pirita ja kesklinna vahelise ühistranspordi ühenduse parendamisega. Kui linn on rääkinud aastaid linna avamisest merele, siis praeguse Reidi tee projektiga eraldatakse südalinn merest," rääkis Juske.

Tema sõnul ehitatakse uus trass osaliselt merre ja nii hävitatakse Tallinna kõige vanem Kadrioru kandis asunud supelrand. "Lisaks sellele on nõukogude ajal toodi sinna randa hävitatud Kopli kalmistu kive ja tekib küsimus, mis nendest saab," lisas ajaloolasest linnavolikogu liige.

Reidi tee rajamist pooldava Reformierakonna fraktsiooni liige Ants Leemets ütleb, et projekteerijale on esitatud üksikasjalikke küsimusi ja neile ka vastused saadud. Suurim hirm on tee laius - 60 meetrit. "Selline mulje, nagu me tahaksime ehitada magistraali, on vale, sest me proovime ka linnavalitsusele öelda, et teeme selle uue tee võimalikult inimsõbraliku," rääkis Leemets.

Tema väitel on Reformierakonna fraktsioon põhimõtteliselt nõus praeguse tee asetusega, kuid samas soovitakse arutada ka alternatiivseid lahendusi,

Tõsi on, et Kadrioru piirkond vajab liiklusskeemi muutust ja arenguid, ütleb IRLi fraktsiooni Madis Kübar. "Võrreldes praeguse lahendusega toetame me selgelt seda, et autod saaksid liikuda, kuid need ei pea liikuma otseselt maa peal ning seejuures peavad ka inimesed saama liikuda. Seega harmoonia inimeste ja autode vahel peab olema võrdne," toonitas Kübar.

Toivo Tootsen Keskerakonnast leiab, et uus magistraal pakub lahenduse kuidas raske transport viia linnasüdamest eelmale. Reidi tee tuleb, aga milline, see pole praegu kindel.

"Keegi saab ikkagi natukene kannatada aga mõelge milline tühermaa seal on ja mis saab tegelikult Reidi teega korrastatud ja arendatud," rääkis Tootsen. Ta lisas, et Reidi tee rajamisega seotud plussid kaaluvad üles sellega seotud miinused.

17 000 elanikuga Pirita linnaosas koguti 200 allkirja Reidi tee toetuseks. Abilinnapea Eha Võrk ütles Tallinna linnavalitsuse pressikonverentsil, et viimasel ajal ongi kuulda pigem toetushääli. "Teema ei seisne üksnes raskeveokite ümberjuhtimisega kesklinnast, vaid tegelikult muutub oluliselt paremaks ka Pirita linnaosa elanike elu, kuna nad saavad pärast Reidi tee valmimist kiiremini linna ja uuesti pärast koju," kinnitas abilinnapea.

Toimetaja: Allan Rajavee



Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.