Eestlaste lemmikkaubamärgid on Kalev, Google ja Youtube ({{commentsTotal}})

{{1463719302000 | amCalendar}}

TNS Emori värske kaubamärgiuuring näitab, et Eesti elanike lemmikud on Kalev, Google ja Youtube.

Esimesed kolm kaubamärki said enam-vähem võrdse tulemuse. Esikümnesse mahtusid veel Skype, ETV, Gmail, Swedbank, Facebook, Maxima ja Telia.

"Google, Facebook, Swedbank ja Maxima kuuluvad meeldivaimate brändide esikümnesse kõigis kolmes Balti riigis," kommenteeris Emori uuringuspetsialist Claudia Vihma.

"Nii Eestis, Lätis kui ka Leedus on esikümnes vähemalt üks panganduse, kaubanduse ja telekommunikatsiooni ettevõte ning vähemalt mitu internetibrändi. Eesti ja Leedu esikümnes domineerivad internetibrändid, Läti eristub aga telekommunikatsiooni kaubamärkide tugevama positsiooni poolest."

Brändide nimekiri on koostatud eelmiste brändide edetabeli uuringute alusel. Igas riigis kaasati uuringusse ligi 150 kaubamärki. Esimeses voorus näidati vastajale juhuslikult moodustatud komplekte 30 kaubamärgi logo ja nimega ning paluti neist välja valida kuni viis meeldivaimat.

Teises voorus valis vastaja nendest kuni 25 tema väljavalitud brändist kuni viis kõige meeldivamat. Vältimaks, et ükski oluline bränd välja ei jääks, anti vastajale võimalus nimekirja täiendada ja oma lemmik lisada.

Uuring viidi läbi jaanuarist aprillini ning igast Balti riigist küsitleti vähemalt tuhandet inimest vanuses 15-65 aastat.

Ülemaailmsed internetibrändid tõrjuvad kohalikud brändid välja

Claudia Vihma sõnul jõudsid Eestis, Lätis ja Leedus kümne hulka peamiselt interneti ja telekomi brändid. "Inimesed puutuvad üha enam internetiga kokku, eriti just n-ö internetibrändidega, mis on rahvusvahelised," märkis ta.

Eriti selgelt on muutus näha Eesti uuringute osas, mida Emor on koostanud juba seiste aastat. "Vaadates Eesti uuringu tulemusi alates 2009. aastast, mil esikümnes oli neli kodumaist toidubrändi, siis tänavu leiamegi esikümnest ainult ühe ja selleks on Kalev," selgitas Vihma.

Skype, Facebook, Google, YouTube polnud Eesti uuringus siis veel esindatudki, kuid 2010. aastal jõudsid neist kaks juba teise kümnesse.

Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on kodumaised brändid tuntuse võistluse tänaseks juba kaotanud.

"Kõik need brändid, kes on eesotsas, on suured, tuntud rahvusvahelised tegijad, kes tõepoolset haaravadki meie mõttemaailmas väga suure osa. Kui mõtleme seda, kui palju inimene mõtleb oma leivale ja saiale, erinevalt sellest, kui palju ta mõtleb Facebookile päevas, siis on selge, et Facebook on seal esikümnes ja leib ja sai tagapool, sest see on nii nagu tavaliselt. See on tegelikult üsna keeruline sellistele tavalistele brändidele," rääkis ta.

"Eestis Kalev veel jaksab hoida oma esikohta, aga me võime siin panuseid panna, kui kaua ta seda jaksab olla," lisas Naarits.

Nii Vihma kui ka Naarits prognoosivad, et järgmisel aastal Kalev enam pole Eesti rahva meeldivaim bränd.

Toimetaja: Oliver Kahu, Merili Nael, Toomas Pott



Mupo palub abi Tallinnas Pirital inimesi ründava kurja koera tabamisel

Tallinna munitsipaalpolitsei palub abi, et tabada Pirita-Viimsi kandis liikuv ning inimesi ründav koer.

ERR Multimeedia reportaaž
Kanepi sigareti keeramineKanepi sigareti keeramine
Cannabistrood ja tüütud libadiilerid ehk hoiatus turistilt turistile

Lääne-Euroopa riikide kanepipoliitika on olnud laveeriv, mistõttu valitsevad õhtumaades kanepitarbimist tolereerivad, kuid taimekasvatust keelavad hallid seadused, millest lõikab kasu otseselt või kaudselt organiseeritud kuritegevus. Oma kogemust Euroopa praeguse kanepikultuuriga jagab ERR Multimeedia reporter Allan Rajavee.

Veneto Banca pank.Veneto Banca pank.
Itaalia valitsus kulutab kahe panga päästmiseks 17 miljardit

Itaalia valitsus eraldab kahe pankrotiohus Veneetsia panga päästmiseks 17 miljardit eurot, teatas valitsus pühapäeval.

PIKK JA HUVITAV LUGEMINE
Intervjuu | Eesistumise korraldamine on kui suure sünnipäeva plaanimine

Toomas Tirs on Eesti eesistumise korraldusmeeskonna logistikajuht, ta teab, kuidas hakkab välja nägema Kultuurikatel, mis juhtub, kui Tallinna suunduv lennuk hoopis Tartus peab maanduma ning sedagi, millised on VIP-e sõidutavate autode turvanõuded. Kümme päeva enne suure avalöögi andmist oli ERR.ee-l võimalus veeta pärastlõuna Tirsiga.

Kaader filmist "Matilda".Kaader filmist "Matilda".
Duumasaadik üritab keelata Nikolai Teisest rääkivat filmi

Sel sügisel peaks ekraanidele jõudma režissöör Aleksei Utšiteli film "Matilda", mis räägib viimase Venemaa tsaari Nikolai Teise ja baleriin Matilda Kšesinskaja armastusest. Kuid duumasaadik Natalja Poklonskaja püüab teha kõik, et film vaatajateni ei jõuaks, kuna tema hinnangul solvab film usklike tundeid.

On lõpetamiste hooaeg. Sel puhul portreteeris ERR.ee kaheksat lõpetajat üle Eesti, põhikoolist magistrantuurini välja. Millised on noorte plaanid, soovid ja mõtted? Edasi lugema