Koolitusprotsesside venimine sunnib Nordicat osaliselt teenust ikka veel sisse ostma ({{commentsTotal}})

Lennufirmal Nordica pilootide koolitusprotsessi venimise tõttu ei ole ettevõtte kõik lennukid meeskondadega varustatud ja teenust tuleb endiselt sisse osta.

Samal ajal oma koolitust ootavate pilootide palgal hoidmine ja ka teistest firmadest meeskondade palkamine tähendab ettevõttele topeltkulutusi, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Lennufirmal Nordica on praegu kokku kuus lennukit, millest kaks on püsivalt välja renditud ja lendavad teistes riikides.

Neljast lennukist, mis asuvad Eestis, saavad igapäevaselt lennata maksimaalselt kolm, sest kõikide lennukitele ei jagu piisavalt piloote, mistõttu tuleb vahepealsed lennud tellida teistelt lennufirmadelt.

"Aktuaalsele kaamerale" teadaolevalt jäi mai keskpaigas ära kaks lendu just seetõttu, et lennukisse ei olnud meeskonda panna.

Nordica juhatuse esimees Jaan Tamm ütleb, et nimekirjaliselt on piloodid 95% ulatuses formuleeritud. "Piloote, kes on täna koolitusprotsessis, on umbes paarkümmend ja paarkümmend tükki on valmis, kes juba täna reaalselt töötavad. Samas nendest paarikümnest, kes juba täna töötavad, on seotud uue põlvkonna koolitamisega."

Koolitusprotsess, mille tulemusel peaks piloot hakkama ise lendama ja kliente teenindama, võtab aega umbes kolm kuud.

Pärast põhjaliku tervise ja taustakontrolli tuleb pilootidel läbida ka simulaator- ning lennufirma koolitusprotsess.
Liinitreeningut viivad läbi instruktorid, kes teevad igapäevaselt liinilende. Kuna Nordica enda kaptenid on pidevalt lennus, siis ongi uute pilootide koolitus pikalt veninud.

"Täna võime juba kindlusega öelda, et koosseis on olemas, aga sõltub, kui ruttu ja kui hästi nad oma testid ja eksamid ära teevad," täpsustas lennufirma juht.

Jaan Tamme sõnul võeti Estonian Airist üle rohkem kui pooled praegu Nordicas töötavatest pilootidest. Ka nemad on pidanud läbima nii lennukitüübile vastava kui ka Nordica enda koolituse. Kuniks Nordical endal kõiki kapteneid ja piloote pole, tuleb lennufirmal teenust sisse osta, mis tähendab väga suuri kulutusi.

"Me maksame oma pilootidele juba treeningprotsessis palka ja samas oleme sunnitud rentima välispiloote selleks perioodiks. Sama asi on ka lennukitega. Aga samas on see paratamatu ja oli ka eeldatav, et uue start-up firma puhul see nii peab olema," ütles Tamm.

Lähitulevikus loodetakse Jaan Tamme sõnul katta kõik lennud oma lennukitega ja renditud lennukeid võiks olla vaid üks.

Toimetaja: Priit Luts



Telia tõstab teleteenuse hinda

Telia tõstab alates maikuust oma teleteenuse hinda. Enamik internetipakette läheb odavamaks.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.