Tallinna sadama uus kollektorsüsteem võimaldab laevadel reoveest kiiremini vabaneda
Tallinna sadam loodab varsti valmis saada uue kollektorsüsteemi, mis peaks tagama suutlikkuse vastu võtta kõikide siin randuvate reisilaevade reovee.
Sadama reisisadamas on hetkel liiklemine üsna keeruline, sest käivad ulatuslikud kaevetööd. Pea kaks miljonit eurot maksva töö tulemusel peaks tulevikus kõikide reisilaevade olmereovesi Tallinna Sadamas üle antama võimalikult kiiresti, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Laevafirmade teatel on keskmise kruiisilaeva pumpamisvõimsuseks 200 kuupmeetrit tunnis. Sadamas jäätmete vastuvõtmise eest vastutav ettevõte Green Marine kinnitab, et nii laevadel kui sadamas peetakse jäätmete üle ranget arvestust. Puhastamata vett laevad merre lasta ei tohi.
Green Marine juhatuse liige Carl-Jüri Piht rääkis, et kui laev jõuab sadamasse, siis peab deklareerima, kui palju reovett ta tahab ära anda.
Sadam hindab seda kogust ja annab loa jäätmekoguse äraandmiseks. Seejärel läheb see edasi linnahalli poole, kus on pumpla.
Suured kruiisilaevad töötlevad laeval tekkivaid jäätmeid ümber nii palju kui võimalik, sest sadamas üleantav iga kilogramm või liiter jäätmeid maksab.
Kuni kaks ja pool tuhat reisjat mahutava kruiisilaeva AIDAmar pardal tekib nädal aega kestva reisi jooksul jäätmeid üsna rohkelt nagu ikka, kui inimesed end hästi tunnevad.
Nn prügikastijäätmed kogutakse liigiti - paber, plast, plekk ja toidujäätmed on eraldatud. Selliseid jäätmeid tekib nädalase reisi jooksul 100-120 kuupmeetrit.
Laeval on olemas ka väike sorteerimisjaam. Kõige rohkem tekib kasutatud vett, mida kogutakse ka eraldi, vastavalt selle tekkekohale.
Toimetaja: Priit Luts