Paet hakkab juhtima lennuühenduste ekspertgruppi ({{commentsTotal}})

{{1465560230000 | amCalendar}}

Europarlamendi saadik Urmas Paet hakkab majandusminiseeriumi palvel juhtima ekspertgruppi, et töötada välja Eesti ettepanekud Euroopa lennundusstrateegiale.

Ekspertgrupi kutsus kokku majandusminister Kristen Michal koostöös riigikantseleiga. Ekspertgrupi tegevust rahastatakse Euroopa Liidu struktuurifondi vahenditest.

Minister selgitas, et täna valitseb olukord, kus Eestil, aga ka teistel Euroopa südamest kaugemal olevatel riikidel ei ole piisava sagedusega strateegiliselt vajalikke lennuühendusi Euroopa keskustega.

Kolmeteistkümnel Euroopa Liidu liikmesriigil, sealhulgas Eestil, on lennuühendusi ülejäänud viieteistkümnega võrreldes tervelt 7,5 korda vähem.

Maailmapanga globaalse konkurentsivõime raportis tuuakse Eesti puhul ühe olulisema valukohana välja, et 144 võrreldud riigist on Eesti siit lahkuvate lendude liinikilomeetrite järjestuses 120. kohal.

"Täna on tänu Tallinnas baseeruvale Nordicale siin tõsine turukonkurents lendaja pärast – 31st sihtkohast 15 katab Nordica, kuid vaadates kaugemale, vajab EL ja riigid suuremat tööriistakomplekti, et majanduse kasvatamiseks vajalikke ühendusi tagada,“ rääkis Michal.

Ekspertgrupp asub välja töötama ettepanekuid, et saavutada olukord, kus EL liikmesriigil on võimalik tagada piisava sagedusega ja sihtkohtadega lennuühenduste võrk.

Urmas Paet lubas, et järgnevate kuude jooksul vaatab ekspertgrupp üle, mida on lennuühenduste parandamiseks võimalik teha olemasolevate reeglite raames.

"Teeme ka ettepanekud kuidas reegleid niimoodi muuta, et piisavad ühendused oleksid tagatud kogu Euroopa Liidus. Need ettepanekud on suunatud kogu tegevuskeskkonnale - liinihanked, lennujaama konkurentsivõime, mitte niivõrd rahvusliku vedaja soodustamisele,“ ütles Paet.

Muuhulgas on kõne all ka Estonian Airile saatuslikuks saanud riigiabi reeglite kohendamine, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"See oleks maksimaalne eesmärk, et tõesti võetaks riigiabi reeglites arvesse ka geograafilist kaugust ja potentsiaalset reisijate arvu. Samas mul ei ole erilisi illusioone, et see saab olema väga lihtne diskussioon, sest need riigiabi reeglid on väga värsked ja kindlasti ei ole Komisjon valmis asuma neid kohe muutma," arvas Paet.

Pärast Estonian Airi pankrotti ei ole ühendusi Tallinnast oluliselt vähemaks jäänud, suurem probleem on lennuajad.

"Sihtkohtade arv on jäänud enam-vähem samaks ehk ühendused ei ole läinud halvemaks. Pigem on küsimus selles, et ühendused ei ole läinud ka paremaks. Olukord on jäänud samaks, aga ärituru jaoks on vaja just hommikusi ja õhtusi ühendusi ehk selliseid, mis aitavad turgu edasi arendada," selgitas Tallinna Lennujaama turundusdirektor Eero Pärgmäe.

Ekspertrühmas osalevad majandusministeeriumi, rahandusministeeriumi, riigikantselei, Tallinna Lennujaama esindajad. Lisaks Eesti alaline esindus EL juures ja lennunduseksperdid.

 

Toimetaja: Priit Luts, Merili Nael



uudised
Pidev intensiivne infovoog ei pruugi pikas perspektiivis kasuks tulla.

Kurdistav infovoog teeb tasahilju pimedaks

Aju plastilisus, tehnika areng ja kiirenev elutempo kuulutab paberraamatute nurka vedelema jätmist ja taskuhäälingute pealtungi. Sisuliselt tähendab aga info nautimise ja mälumise asemel selle õgardlikult kugistamine tasahilju ja vabatahtlikult pimedaks jäämist, leiab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: