Nordica hinnangul võiks Ämari olla Tallinna varulennuväli ({{commentsTotal}})

Lennufirmad ei arvesta sellega, et Tallinna lennujaamas suletakse neljal ööl nädalas kella 1-st 6-ni hommikul ehitustöödeks lennurada, ütlevad nördinud reisijad, kes on pidanud viimastel päevadel hilinenud lendude tõttu veetma öö Helsingi või Riia lennujaamas. Nordica näeb aga lahendust selles, kui Tallinna varulennuväli oleks Ämari.

Kui öine lend Tallinna hilineb tunni võrra või rohkem, tuleb olla valmis hommikuni võõras lennujaamas olema. Kolmapäeval hilines Lufthansa viimane lend Frankfurtist tunni võrra. Tallinnas oli rada juba suletud, lend jätkus Helsingisse, kus reisijaid hoiti algul lennukis, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Pärast tunnist lennukis hoidmist öeldi, et hotelle meile kahjuks ei leita ja paluti kuidagi terminalis aega veeta kuni hommikul kella 10 tagasilennuni," rääkis lennureisija Kadi Herkül.

Sarnane elamus oli reisijail, kes pidid lendama AirBaltic'uga Viinist Tallinna. Lennukite hilinemise tõttu jäädi toppama hoopis Riia lennujaama.

"Lennujaamas ei olnudki alguses kedagi, kes oleks teadnud, mis edasi saab. Mina näiteks leidsin laste mänguväljakul endale nurgakese, kus ma üritasin pikutada. Anti üks tekk ka, teist tekki padjaks ei antud. Mõned inimesed, kes olid ratastoolis, pididki seal istuma ratastoolis," ütles Uku Lember.

"Hästi kurb oli see, et inimesed olid pannud oma pagasi alla ja nad ei saanud Riia lennujaamas oma pagasit kätte - kellel olid seal mingid ravimid sees, kellel üleriided," selgitas Kaili Uusmaa.

Reisijad ei süüdista ebamugavustes Tallinna lennujaama, vaid lennufirmasid, kes ei arvesta klientide lisateenuse vajadusega.

"Lufthansa viimase lennuga ma enam Tallinnasse lennata ei taha. Mina ei süüdista sugugi Tallinna lennujaama, kes on ammu välja kuulutanud oma öised sulgemised," kinnitas Herkül.

"Küsimus on, kes selle kannatuse peaks kompenseerima - ma eeldan, et see on siiski lennufirma kohustus," arvas Uku Lember.

Lufthansa teatas "Aktualsele kaamerale", et palus Tallinna Lennujaamalt 8. juuni lennule 25 minutiks ajapikendust maandumiseks. Selleks suuline lubadus saadigi, kuid Tallinna kohal teatas lennujaam, et rada on siiski suletud.

Helsingis üritati reisijatele leida hotellitube, kuid kõik hotellid olid hõivatud.

Lennujaama väitel on seni hilinenud lendude vastuvõtmiseks lükatud ehitustööde algust poole tunni võrra edasi kümnel korral.

Nordic Aviation Group näeb enda jaoks hoopis uut lahendust - Tallinna varulennuväli võiks olla Ämari. Tehnilised tingimused reisilennukite vastuvõtmiseks ehk navigatsiooniteenuste sertifikaat on Ämaris olemas, kuid puudub lennuvälja sertifikaat ehk võimekus tsiviilreisijatega tegelda. Nordicu arvates saab sellest takistusest üle.

"Sertifikaatide taotlemine on pikk protsess. Me oleme juba seda protsessi alustanud - räägime lennuametiga läbi. Eesti turul me oleme ikkagi täna see, kes surub uuendusi peale, et endast lähtuvalt kulubaasi vähendada. Iga lend, mis läheks Helsingisse või Riiga, oleks meie jaoks suur kulu," rääkis NAG-i äriarenduse direktor Sven Kukemelk.

Nordica loodab, et Ämari on reisijateveo kasutuselevõtuks valmis järgmiseks suveks.

Ämaris õhubaasi juhtidega on kohtunud Tallinna lennujaama ja lennuameti delegatsioon. Kohtumine päädis aga tõdemusega, et õhubaasil puudub personal tsiviilreisijate teenindamiseks ja ka huvi vastava loa taotlemiseks lennuametilt.

Toimetaja: Merili Nael



Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv Eesti päritolu idufirma TransferWise saab arvestatava osa investeeringutest riskikapitaliettevõtetelt ja erainvestoritelt. Pildil kaasasutaja Kristo Käärmann.

Transferwise sai kahjumist välja

Rahaülekannete teenust pakkuva Transferwise'i möödunud majandusaasta tulemused näitavad, et aastaga ettevõtte käive kahekordistus ja miljonitesse ulatunud kahjumist on saanud miljonitesse ulatuv kasum, kirjutab ajaleht Äripäev.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: