Hiidlased loodavad, et muudatused parvlaevaliikluses ei häiri ettevõtjate tegevust ({{commentsTotal}})

Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis jõuab esimene uutest mandri ja Hiiumaa vahel oktoobris liinile minevatest parvlaevadest Eestisse juba augustis, et alustada siis katsesõitudega. Hiidlased loodavad, et sügisel toimuv vedajate vahetus möödub sujuvalt ega löö sassi kohalike ettevõtjate tegevust. Oluline eesootav muudatus on aga senise saareelaniku sooduskaardi kadumine

Kolm uut parvlaeva, millest kaks hakkavad sõitma Hiiumaa ja mandri vahel, peaksid liinile jõudma 1. oktoobril. Neljas, Saaremaa liinile mõeldud alus valmib paar kuud hiljem, detsembriks, vahendas "Aktuaalne kaamera".

TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar tõdes, et ajagraafik on pingeline, kuid ta loodab, et esimene laev saab alustada kolmenädalast reisi Türgis asuvast laevatehasest Eesti suunas juuli teises pooles.

"Kindlasti võib tulla ületulekul, laevade toomisel, veekatsetustel mingisuguseid vigu välja, kuid ma olen suhteliselt optimistlik, et kolm laeva kenasti 1. oktoobril laevaliinil on," ütles Padar.

Tavareisijatele on üks olulisem eesootav muudatus senise saareelaniku sooduskaardi kadumine. Tulevikus saab sooduspileti ID-kaardi abil või autonumbri põhjal. Piletihinnad jäävad aga praegusele tasemele.

Kui üldsusele avatakse uus piletimüügikeskkond 1. septembrist, siis saartel regulaarseid vedusid tegevate ettevõtjatega sõlmib TS Laevad koostöölepinguid juba praegu.

Ettevõtjad loodavad, et laevaliini operaatori vahetus möödub sujuvalt.

"Kindlus on väga oluline, sest meie veokid lähevad edasi järgmistele laevadele ja kui nad sinna ei jõua, on terve nädala graafik paigast ära," ütles Hiiumaa ettevõtja Argo Nurs.

Kaido Padar kinnitas, et kuigi esimesed paar päeva kuluvad oktoobris sadamakassadesse seadmete paigaldamisele ja pileteid müüakse samal ajal ajutistest soojakutest, püüab vedaja anda ebamugavuste vältimiseks parima.

"Juba on üles seatud Tallinna Sadama alale testala, kus juulikuus hakkavad testkatsetused, et süsteemid kenasti toimiks," kinnitas ta.

Kuna üks saarlaste praam saab valmis hiljem, on hiidlastel ka väike hirm, et üks nende laevadest pannakse ajutiselt saarlasi teenima.

"Kui ka meile leitakse normaalne lahendus ja me selle tõttu väga palju ei kannata, siis oleme kindlasti nõus oma naabersaart ka pisut abistama," ütles Hiiu maavanem Riho Rahuoja.

TS Laevad kinnitas, et Saaremaa teise laeva ajutise asendamise osas pole otsuseid veel tehtud ja praegu käivad sellel teemal läbirääkimised umbes 30 laevaettevõttega üle kogu Euroopa.

Toimetaja: Merili Nael



Uudised
Eurod.Eurod.
Ülevaade: viimaste aastate palgatõusud avalikus sektoris

Riigieelarve strateegia näeb ette, et eeloleva nelja aastaga tõuseb keskvalitsuse töötajate palk 2,5 protsenti, kuid Isamaa ja Res Publica Liidu esimehevahetuse järel on tekkinud võimalus, et see jääb ära. Viimati kerkis riigiasutuste palk valitsuse otsusega aastal 2015.

Rail Baltic.Rail Baltic.

OTSE: Balti Assamblee arutab Rail Balticu ehitamist

Riigikogu konverentsisaalis toimub reedel Balti Assamblee ja Balti Ministrite Nõukogu transpordiühenduste ja taristu teemaline konverents, kus arutatakse Balti riikide ühiste projektide ja koostöö arendamise võimalusi. Konverents on ingliskeelne ning selle veebiülekanne on reaalajas jälgitav kella 9-16.

Mustangi talu maasikad.Mustangi talu maasikad.
Vaataja küsib: kas suurem mari on parem?

Televaataja saatis „Novaatorile“ küsimuse, kas suurem mari on parem, pidades sealjuures silmas suviseid maasikaid. Esitasime küsimuse kas suuremad maasikad ja tomatid on paremad kui väikesed Eesti maaülikooli emeriitprofessorile Anne Luigele.