Uber alustas hinnasõjaga, Taxify üritab kaasa minna ({{commentsTotal}})

Taxify rakendus.
Taxify rakendus. Autor/allikas: Martin Dremljuga/ERR

Kokkuleppevedude vahendaja Uber alandas reedest Eestis teenuse hinda. Osa konkureeriva Taxify teenusepakkujatest on otsustanud hinnasõja väljakutse vastu võtta ning kasutavad samuti soodsamat hinda.

Uber teatas, et reedest väheneb sõidu maksumus keskmiselt 25 protsenti. Sellega loodab ettevõte tõsta oma teenuse kasutajate hulka seni isiklikku autot kasutavate inimeste arvelt.

Uber Eesti tegevjuhi Enn Metsari selgitusel on valinud Uber kilomeetrihinna maksimeerimise asemel tunnitasu maksimeerimise ehk odavam kilomeetrihind tooks rohkem tellimusi, mille arvelt väheneks jõude oodatud aeg.

"Uberi partner-juhi aeg kulub sõitja tellimuse ootamisele, sõitjale järgi sõitmisele ja sõitja transpordile. Neist ainult viimane on tasustatud aeg. Mida suurem on nõudlus, seda vähem on ebaefektiivset ajakasutust, kuna juhi ooteaeg väheneb. Rohkem sõitjaid tähendab ka seda, et keskmine sõit kliendini on lühem," põhjendas Metsar.

Konkurent läheb pakutud hinnasõjaga kaasa

Uberi otsene konkurent Tallinna turul on Taxify, mille teenusepakkujatest 75 protsenti moodustavad kutselised taksojuhid ja veerandi kokkuleppevedajad.

Taxify kaasasutaja ja tegevjuht Martin Villig möönis, et ka osa Taxify platvormil sõitvatest autodest otsustas Uberi teate peale hindu langetada.

"Tänasest on ka Taxify's autod, kes pakuvad Uberi kampaaniaga sama hinda. Taxify süsteemis sõitvatel juhtidel on võimalus endal valida, kes sõidab uue, soodsama tariifiga ja kes soovib jätkata senise tariifiga," selgitas Villig ERR.ee-le.

Samas kinnitas Villig, et ka seniste hindadega on nende juhtidel olnud tööd palju.

Metsar selgitas ERR.ee-le, et hinnalanguseid on tehtud Uberi võrgus üle maailma ning see on tulnud efektiivsuse tõstmise arvelt. Ta vältis vastamist küsimusele, kas hinnalangus ka otseselt juhtide teenustasu arvelt tuleb.

"Varssavis tegi Uber 15 protsenti hinnalanguse ja sellega kasvas reiside hulk 30 protsenti," tõi Metsar näiteks. "Sihime seda, et juhtide netosissetulek jääks vähemalt samaks või isegi tõuseks."

Villigi väitel on osad Uberi juhid selle kasutamise hinnaalandusteate peale lõpetanud.

"Paljud korralike autodega juhid on hinnaalandamise teate peale Uberi kasutamise lõpetanud ja sõidavad edaspidi ainult Taxify's, sest näevad, et nii madalate tariifidega ei saa uusi autosid üleval pidada," ütles Villig.

Uberi süsteemis pakub sõitu aktiivselt paarsada juhti. Taxify süsteemis on 1600-1700 juhti.



Ebavõrdsuse kasv pole iseenesest halb, kuid sellel võivad olla negatiivsed kõrvalmõjud.

Maailm on ebavõrdsem kui kunagi varem ja see võib olla paratamatu

Majanduslik ebavõrdsus on suurem kui kunagi varem. Pool maailma rikkusest on hiljutise raporti alusel koondunud ühe protsendi elanike kätte. Kümneid inimühiskondi uurinud arheoloogide sõnul on tegu 10 000 aasta eest alanud paratamatu sündmuste ahela kulminatsiooniga.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: