Uber alustas hinnasõjaga, Taxify üritab kaasa minna ({{commentsTotal}})

Taxify rakendus.
Taxify rakendus. Autor/allikas: Martin Dremljuga/ERR

Kokkuleppevedude vahendaja Uber alandas reedest Eestis teenuse hinda. Osa konkureeriva Taxify teenusepakkujatest on otsustanud hinnasõja väljakutse vastu võtta ning kasutavad samuti soodsamat hinda.

Uber teatas, et reedest väheneb sõidu maksumus keskmiselt 25 protsenti. Sellega loodab ettevõte tõsta oma teenuse kasutajate hulka seni isiklikku autot kasutavate inimeste arvelt.

Uber Eesti tegevjuhi Enn Metsari selgitusel on valinud Uber kilomeetrihinna maksimeerimise asemel tunnitasu maksimeerimise ehk odavam kilomeetrihind tooks rohkem tellimusi, mille arvelt väheneks jõude oodatud aeg.

"Uberi partner-juhi aeg kulub sõitja tellimuse ootamisele, sõitjale järgi sõitmisele ja sõitja transpordile. Neist ainult viimane on tasustatud aeg. Mida suurem on nõudlus, seda vähem on ebaefektiivset ajakasutust, kuna juhi ooteaeg väheneb. Rohkem sõitjaid tähendab ka seda, et keskmine sõit kliendini on lühem," põhjendas Metsar.

Konkurent läheb pakutud hinnasõjaga kaasa

Uberi otsene konkurent Tallinna turul on Taxify, mille teenusepakkujatest 75 protsenti moodustavad kutselised taksojuhid ja veerandi kokkuleppevedajad.

Taxify kaasasutaja ja tegevjuht Martin Villig möönis, et ka osa Taxify platvormil sõitvatest autodest otsustas Uberi teate peale hindu langetada.

"Tänasest on ka Taxify's autod, kes pakuvad Uberi kampaaniaga sama hinda. Taxify süsteemis sõitvatel juhtidel on võimalus endal valida, kes sõidab uue, soodsama tariifiga ja kes soovib jätkata senise tariifiga," selgitas Villig ERR.ee-le.

Samas kinnitas Villig, et ka seniste hindadega on nende juhtidel olnud tööd palju.

Metsar selgitas ERR.ee-le, et hinnalanguseid on tehtud Uberi võrgus üle maailma ning see on tulnud efektiivsuse tõstmise arvelt. Ta vältis vastamist küsimusele, kas hinnalangus ka otseselt juhtide teenustasu arvelt tuleb.

"Varssavis tegi Uber 15 protsenti hinnalanguse ja sellega kasvas reiside hulk 30 protsenti," tõi Metsar näiteks. "Sihime seda, et juhtide netosissetulek jääks vähemalt samaks või isegi tõuseks."

Villigi väitel on osad Uberi juhid selle kasutamise hinnaalandusteate peale lõpetanud.

"Paljud korralike autodega juhid on hinnaalandamise teate peale Uberi kasutamise lõpetanud ja sõidavad edaspidi ainult Taxify's, sest näevad, et nii madalate tariifidega ei saa uusi autosid üleval pidada," ütles Villig.

Uberi süsteemis pakub sõitu aktiivselt paarsada juhti. Taxify süsteemis on 1600-1700 juhti.



Nahaarst: päikesekreemide peale lootma jääda ei saa

Soojade ilmade ja selge taeva mõjul on kannatada saanud juba ilmselt nii mõnegi eestlase hell nahk. Ainult päikesekreemide kaitsvale mõjule Ida-Tallinna keskhaigla nahaarst Pille Konno sõnul loota ei tohiks.

SaatevigadSaatevigad
Vaata "Pealtnägija" lõppenud hooaja naljakamaid apsakaid

Sel nädalal pani ETV uuriva ajakirjanduse lipulaev "Pealtnägija" oma hooajale punkti, et juba sügisel jälle teleekraanil tagasi olla.

Eurod.Eurod.
Ülevaade: viimaste aastate palgatõusud avalikus sektoris

Riigieelarve strateegia näeb ette, et eeloleva nelja aastaga tõuseb keskvalitsuse töötajate palk 2,5 protsenti, kuid Isamaa ja Res Publica Liidu esimehevahetuse järel on tekkinud võimalus, et see jääb ära. Viimati kerkis riigiasutuste palk valitsuse otsusega aastal 2015.