Autod hakkavad liiklusõnnetuse korral ise abi kutsuma ({{commentsTotal}})

Avarii.
Avarii. Autor: PPA

Alates järgmisest aastast saab häirekeskus teate liiklusõnnetusest ka siis, kui pealtnägijad või sõidukis viibivad inimesed ei ole ise võimelised valima numbrit 112.

Automaatne hädaabi teavitussüsteem ehk eCall, on teenus, mis aktiveeritakse õnnetuse korral käsitsi või automaatselt sõidukisiseste anduritega. Seega jõuab teade liiklusõnnetusest häirekeskusesse ka siis, kui pealtnägijad või kannatanud ise häirekeskusega ühendust võtta ei saa. Nii lihtsustab ja kiirendab eCall abi saatmist, vähendades seeläbi liikluses hukkunute ja vigastanute arvu, vahendavad ERR-i raadiouudised. Teenus saab olema kasutusel uutes autodes.

Viimase nelja aasta jooksul on Eestis liiklussurmade arv vähenenud 1,3%. Häirekeskuse peadirektori Janek Laeva sõnul aitab tulevikus just uutesse sõidukitesse paigaldatud riist- ja tarkvara ehk eCall-teenus liiklusõnnetusse sattunud inimesi veelgi efektiivsemalt päästa.

"See on sisse monteeritud ja anduritega varustatud. Kui juhtum aset leiab, siis sõiduk aktiveerib seadme ja seadme kaudu liiguvad andmed meile. Kui sõiduk satub avariisse, siis sõiduki juhist või salongis viibijatest sõltumata, saadab sõiduk häirekeskusele teate selle kohta, et on juhtum aset leidnud," seletas Laev.

Laeva sõnul sisaldaks teade näiteks seda, mitu inimest sõidukis viibis, millises suunas sõiduk liikus ja kus hetkel asub.

Laev rääkis, et kui sõiduk on teinud avarii ja juht ning kaasreisijad on sellises seisus, et ei ole võimelised isegi helistama, siis teade tuleb igal juhul kohale ja n-ö abiahelat saab aktiveerida palju kiiremini kui täna.

"See annab meile ka võimaluse salongis viibijatega ühendust võtta. Täpsustada üle, millised on vigastused, kas on vaja vabastamist, milliseid teenuseid me peame sinna korraldama," sõnas Laev.

Tegemist on üleeuroopalise teenusega, mis Euroopa Parlamendi ja Nõukogu 2014. aasta otsusest lähtuvalt tuleb kohustuslikus korras kasutusele võtta kõikides liikmesriikides. Üleeuroopalikkus aitab Laeva sõnul kaasa ka välismaa numbrimärkidega õnnetusse sattunud autode kiiremale avastamisele.

"Kui on õnnetus välisriigis või välismaalasel Eestis, siis asukoha selgeks tegemine ei ole alati kõige lihtsam, eriti sellistel juhtudel kui autojuht ja salongis olijad saavad sel määral viga, et ise suhelda ei suuda ja pealtnägijaid ei ole," lausus ta.

Seda, kas ka järelturul olevad autod vajalike anduritega varustatud saavad, Laev täna veel öelda ei oska. Eestis tuleb teenus kasutusele võtta alates 1. oktoobrist, 2017. aastast.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Hääletuskaardid.Hääletuskaardid.
AfD delegaadid lükkasid parteijuhi muudatusettepanekud tagasi

Saksa immigratsioonivastase erakonna AfD (Alternatiiv Saksamaale) juhile sai laupäeval osaks alandav lüüasaamine, kui parteikongressile kogunenud delegaadid lükkasid tagasi tema programmimuudatused.

BLOGI
Allan RajaveeAllan Rajavee
Kokkuvõtvalt paastust | Kirjutab Allan: mida õppisin?

“Kristus on üles tõusnud”, “Ta on tõesti üles tõusnud” - need kaks lauset märgivad suure paastu lõppu. Kuna ma pole õigeusklik, pole ma kunagi soovinud seda kogemuseksperimenti sisuda õigeusu religioossete tavadega. Siiski olid need sõnad suur kergendus. Nüüd, nädal pärast paastu lõppu, on aeg vaadata tagasi 40 päevale ja jagade teiega saadud õppetunde.