Kümned kirjakandjad vahetavad jalgratta ATV vastu ({{commentsTotal}})

Foto on illustreeriv. Autor: AFP Photos/Scnapix

Juba lähikuudel vahetab 30 Omniva kirjakandjat oma jalgratta uue ATV vastu, mototehnikaga tegeleva ettevõtte juhi arvates jäävad need aga postiveoks liiga nõrgaks.

Kirja- ja leheposti mahu järjepidevat langustrendi arvesse võttes on muutunud üha olulisemaks tavalise postiteenuse kiirus. Kui praegu on postiljoni peamiseks töövahendiks liikumisel jalgratas, siis lähitulevikus lisandub võimalike valikute hulka ATV, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Omniva ärioperatsiooni valdkonna juhi Martin Lutsu sõnul muudab ATV postiljoni töö mugavamaks ja efektiivsemaks.

"Idee iseenesest on pärit ühelt Otepää kirjakandjalt. Nüüd olemegi testinud erinevaid lahendusi, aga Otepää kirjakandja ostis endale ise ATV ja hakkas kasutama. Umbes aasta ta kasutas ja siis me andsime talle ettevõttepoolse sõiduki," rääkis Luts.

Väikelinnades ja alevikes sõitma hakkavad ATV-d varustatakse kastidega. Nii saab nendega kanda kolm korda rohkem posti kui jalgrattal.

Viiekümnekuubikulise mootorimahuga ATV-d ei tohiks hanketingimuste järgi aga maksta rohkem kui 2500 eurot.

Osaühingu Motohoov juhataja Peeter Pihelgas ütleb, et sellise võimekusega masina võib suurem kogus posti üle koormata. Kusjuures Motohoovis käis hoolduses ka praegu Otepääl kasutatav ATV.

"Probleemiks on ülekoormus, mis on selle masinale liiga suur võrreldes soovitava postihulgaga ja sellest tekivad probleemid masina vedrustusele, jõuülekandele ja mägistes piirkondades liikumisele. Niiet selle hinna eest ei ole mitte kuidagi võimalik mõistlikku masinat meie arusaama järgi postil soetada," hindas Pihelgas.

Martin Luts seevastu väidab, et masinad on siiski piisavalt jõulised ning ka Eestimaa nigelad ilmad saadetistele ega ATV liikumisele otsest ohtu ei kujuta.

"Siiani on testid näidanud, et sellega probleemi ei ole, kui on kuskil lumi lahti lükkamata, on probleeme, aga siiski ta on olulisemalt turvalisem või parem liikumisvahend, kui seda teha jalgsi või rattaga," on ta veendunud.

Peeter Pihelgase sõnul oleksid veidi suurema raamiga ja võimsama mootoriga masinad turvalisemad, oluliselt parema jõudluse ja pikema elueaga. Need ei oleks märkimisväärselt kallimad, kuid nende kasutuselevõttu piiraksid seadused. Võimsama mootori puhul oleks postiljonil vaja aga juhiluba.

"Kontseptsioon on väga õige, aga pigem on siin probleem meie seadusandluses, mis võiks luua pretsedendi ja näiteks mopeedautode eeskujul lubada mingisuguse suurema mootori ja suurema kandevõimega piiratud kiirusega ATV lubamist postiveo eesmärgil," pakkus Pihelgas.

Toimetaja: Priit Luts



Märt Avandi: ma tahaks, et teatris oleks vähem tülpimust

Parimaks meesnäitlejaks nimetatud Märt Avandi tunnistas, et Eesti teatrites on palju üle jala tegemist ja keskpärasust.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.