Kümned kirjakandjad vahetavad jalgratta ATV vastu ({{commentsTotal}})

Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Autor/allikas: AFP Photos/Scnapix

Juba lähikuudel vahetab 30 Omniva kirjakandjat oma jalgratta uue ATV vastu, mototehnikaga tegeleva ettevõtte juhi arvates jäävad need aga postiveoks liiga nõrgaks.

Kirja- ja leheposti mahu järjepidevat langustrendi arvesse võttes on muutunud üha olulisemaks tavalise postiteenuse kiirus. Kui praegu on postiljoni peamiseks töövahendiks liikumisel jalgratas, siis lähitulevikus lisandub võimalike valikute hulka ATV, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Omniva ärioperatsiooni valdkonna juhi Martin Lutsu sõnul muudab ATV postiljoni töö mugavamaks ja efektiivsemaks.

"Idee iseenesest on pärit ühelt Otepää kirjakandjalt. Nüüd olemegi testinud erinevaid lahendusi, aga Otepää kirjakandja ostis endale ise ATV ja hakkas kasutama. Umbes aasta ta kasutas ja siis me andsime talle ettevõttepoolse sõiduki," rääkis Luts.

Väikelinnades ja alevikes sõitma hakkavad ATV-d varustatakse kastidega. Nii saab nendega kanda kolm korda rohkem posti kui jalgrattal.

Viiekümnekuubikulise mootorimahuga ATV-d ei tohiks hanketingimuste järgi aga maksta rohkem kui 2500 eurot.

Osaühingu Motohoov juhataja Peeter Pihelgas ütleb, et sellise võimekusega masina võib suurem kogus posti üle koormata. Kusjuures Motohoovis käis hoolduses ka praegu Otepääl kasutatav ATV.

"Probleemiks on ülekoormus, mis on selle masinale liiga suur võrreldes soovitava postihulgaga ja sellest tekivad probleemid masina vedrustusele, jõuülekandele ja mägistes piirkondades liikumisele. Niiet selle hinna eest ei ole mitte kuidagi võimalik mõistlikku masinat meie arusaama järgi postil soetada," hindas Pihelgas.

Martin Luts seevastu väidab, et masinad on siiski piisavalt jõulised ning ka Eestimaa nigelad ilmad saadetistele ega ATV liikumisele otsest ohtu ei kujuta.

"Siiani on testid näidanud, et sellega probleemi ei ole, kui on kuskil lumi lahti lükkamata, on probleeme, aga siiski ta on olulisemalt turvalisem või parem liikumisvahend, kui seda teha jalgsi või rattaga," on ta veendunud.

Peeter Pihelgase sõnul oleksid veidi suurema raamiga ja võimsama mootoriga masinad turvalisemad, oluliselt parema jõudluse ja pikema elueaga. Need ei oleks märkimisväärselt kallimad, kuid nende kasutuselevõttu piiraksid seadused. Võimsama mootori puhul oleks postiljonil vaja aga juhiluba.

"Kontseptsioon on väga õige, aga pigem on siin probleem meie seadusandluses, mis võiks luua pretsedendi ja näiteks mopeedautode eeskujul lubada mingisuguse suurema mootori ja suurema kandevõimega piiratud kiirusega ATV lubamist postiveo eesmärgil," pakkus Pihelgas.

Toimetaja: Priit Luts



JRC ehk Join Research Centre töötab küll Euroopa Komisjoni jaoks, kuid pakub ka võimalusi rahvusvahelisteks projektideks, pöörates viimasel ajal tähelepanu Põhja-Euroopale ja noortele teadlastele.

Virtuaaltuur: ERR Novaator Itaalias 2000 töötajaga teaduslinnakus

Põhja-Itaalias Ispras asuv teaduslinnak on kui riik riigis: ranged turvanõuded piiravad ligi 2000 töötajaga keskusele ligipääsu. Itaalias asub JRC ehk Joint Research Centre'i vanim osa, milles töötavad teadlased uurivad Euroopa Liidu jaoks olulisi teemasid lagunevast tuumareaktorist autode heitgaaside, meekoostise ja küberkaitseni.

uudised
Peaminister Jüri Ratas Euroopa Ülemkogul.

ERR Brüsselis: Euroopa juhid ootavad Suurbritannialt tagatisi

Reedel kohtunud Euroopa juhid leidsid, et Brexiti kõnelustes saab parimal juhul jõuda kokkuleppele detsembriks, kuid selleks on vaja Suurbritannial leppida esmalt kokku rahaliste kohustuste osas. Neljapäevasel õhtusöögil oli arutlusel liitumiskõneluste peatamine Türgiga, kuid inimõiguste rikkumistest hoolimata pole selleks riigipeade seas piisavat üksmeelt.

Isiklik ruum

Lift ja kinganinad – kogu tõde personaalsest ruumist

Sõnuseletamatu ebamugavustunne, tahe põgeneda kaugele-kaugele, ehk isegi soov virutada sinust kümne sentimeetri kaugusel seisvale inimesele vastu vahtimist – meid ümbritseva nähtamatu mulli sisse tungimine võib viia meeleheitlike mõteteni! Tehku seda liftis eelmise päeva pohmaka järele lehkav turjakas hiiglane või õhtusel kokteilipeol ühe klaasi liiga palju võtnud modell. Kuid mis meid oma liigikaaslaste läheduse juures ikkagi nii palju heidutab?

ela kaasa eksperimendile!
Intervjuu rambivalguses.

Teaduskommunikatsioon: kaheksa soovitust alustavale teadlasele

Kaasaegse teadlase rolliks ja kohustuseks on lisaks teaduse tegemisele ka teadmiste levitamine, õppetöö läbiviimine ja ühiskondlikus debatis osalemine. Avalikkuse ootused ülikoolidele ja akadeemilistele töötajatele on kõrged. Kuidas ikkagi suhelda meediaga nii, et ajakirjaniku poolt avaldatud teaduslugu oleks huvipakkuv, korrektne ja ka teadlane lahkuks koostööst rahuloleva osapoolena?

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: