Sõidujagaja peaks auto tavaliiklejast kallimalt kindlustama, kuid skeemis kokku lepitud pole ({{commentsTotal}})

Uber.
Uber. Autor/allikas: Mike Blake/Reuters/Scanpix

Liikluskindlustuse Fond ja sõidujagajad on kõrgema kindlustustasu maksmise vajadusega nõus, siiski pole fond ja sõidujagajad suutnud kokku leppida üksikasjades, kuidas ja kui palju juhid maksma peaksid.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul seisneb peamine probleem selles, et Taxify ja Uberi kaudu kliente vedavad juhid pakuvad suure riskiga teenust, aga maksavad seejuures madalama määraga kindlustust, kirjutas Eesti Päevaleht.

Jesse arvates tuleks sõidujagamist pakkuvatele autodele kehtestada tavapärasest kõrgem kindlustusmäär juba seetõttu, et autojuhid mõistaksid oma tegevuse riskiastet ja kaasnevat vastutust autos sõitjate eest.

Ta pakub olukorra lahendamiseks mitu varianti. Ühe idee kohaselt peaks juht enne teenuse osutama hakkamist autoga ülevaatusel käima ja saama kinnituse, et auto on kokkuleppevedudeks kõlblik. Teise idee kohaselt oleks enne teenuse osutamist vaja auto kindlustusandja nõusolekut.

Taxify kaasasutaja Martin Villig nõustub, et teenust osutavatele autodele võiks kehtida teatav erimäär. „Küsimus on selles, kuidas leida õiglane ja võrdne kindlustamise viis. Kindlustuse hind peaks olema proportsionaalne sellega, kui palju inimene sõidab,” rõhutab Villig.

Uberi Eesti tegevjuhi Enn Metsari arvates peab kindlustus olema sama paindlik kui platvormid, mis viivad sõitjaid ja juhte kokku. Metsar loodab, et lahendused leitakse suve jooksul.

Toimetaja: Priit Luts



Ebavõrdsuse kasv pole iseenesest halb, kuid sellel võivad olla negatiivsed kõrvalmõjud.

Maailm on ebavõrdsem kui kunagi varem ja see võib olla paratamatu

Majanduslik ebavõrdsus on suurem kui kunagi varem. Pool maailma rikkusest on hiljutise raporti alusel koondunud ühe protsendi elanike kätte. Kümneid inimühiskondi uurinud arheoloogide sõnul on tegu 10 000 aasta eest alanud paratamatu sündmuste ahela kulminatsiooniga.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv Eesti päritolu idufirma TransferWise saab arvestatava osa investeeringutest riskikapitaliettevõtetelt ja erainvestoritelt. Pildil kaasasutaja Kristo Käärmann.

Transferwise sai kahjumist välja

Rahaülekannete teenust pakkuva Transferwise'i möödunud majandusaasta tulemused näitavad, et aastaga ettevõtte käive kahekordistus ja miljonitesse ulatunud kahjumist on saanud miljonitesse ulatuv kasum, kirjutab ajaleht Äripäev.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: