Leht: Tallinna Sadam võib parvlaevade hilinemise korral seniselt vedajalt abi paluda ({{commentsTotal}})

Türgi laevatehases valmiv parvlaev
Türgi laevatehases valmiv parvlaev "Tiiu". Autor/allikas: Tallinna Sadam

Kuna Türgi tehases laevade valmimine tõenäoliselt hilineb, siis võib Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad pöörduda senise vedaja Saaremaa Laevakompanii poole.

Eesti Päevaleht kirjutab, et kuigi rendivõimalusi otsitakse ka väljastpoolt Eestit, siis ei nähta probleemi selles, kui varuteenus ostetakse sisse praeguselt vedajalt Saaremaa Laevakompaniilt.

Samas võib senise vedajaga leppe sõlmmine keeruliseks osutuda, kunaSaaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo nõuab mandri ja saarte vahelise laevaliikluse korraldamise lepingust ilmajäämise tõttu riigilt ligi 100 miljoni euro suurust kahjutasu.

Majandusminister Kristen Michal märkis, et varuplaanid on Tallinna Sadama teha, samuti otsus, kas teha koostööd praeguse vedajaga ning tema kinnitusel see riigile lisakulutisi ei tähenda.

"Riigil on leping, millest lähtutakse, ja see on tagatud miljonitesse ultuvate sanktsioonidega," märkis Michal.

Eesti Päevalehe väitel on aga Leedo nõudmised kohati liiga kõrged ning lehele on ka väidetud, et Leedo on valmis praegu liinil olevaid laevu ainult müüma.

Eelmise nädala lõpus ilmnes, et Poola Remontowa laevatehases valmivast kahest parvlaevast üks jääb kindlasti hiljaks ning hilinevad ka Türgi Sefine tehases ehitatavad laevad.

Toimetaja: Marek Kuul



Viivi LuikViivi Luik
Viivi Luik: kui valime juhtideks tonte ja tolasid, siis ei maksa viriseda

"Kirjandusministeeriumis" oli fookuses Viivi Luik ja tema esse- ja artiklikogumik "Pildi ilu rikkumise paratamatus".