Leht: fiasko oli parvlaevade hankesse juba sisse kirjutatud
Juba mais selgus, et Poolas ehitatavad parvlaevad, mis pidanuks oktoobrist suursaarte ja mandri vahel sõitma hakkama, jäävad vähemalt kolm kuud hiljaks ning eelmine nädal selgus, et uued laevad ei jõua õigel ajal Eestisse ka Türgi tehasest.
Postimees kirjutab enda käsutuses olevatele AS-i Tallinna Sadam nõukogu koosolekute protokollidele 2013. aasta lõpust ja 2014. aastast tuginedes, et laevade õigeaegsesse valmimisse pole asjaosalistest keegi uskunud juba algusest peale ja mingit üllatust praeguseks kujunenud olukorras ei ole.
Leht nendib, et ometi mindi protsessiga nui neljaks edasi ega püütud tegelikult leida kompromissi praeguse vedajaga.
Toonane Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand kinnitas 2014. aasta märtsis, et Saaremaa Laevakompaniil on parem võimekus kui AS-il Tallinna Sadam ja operaatori vahetumisel ei pruugi senine teenuse kvaliteet säilida.
Lehe kinnitusel aitavad kogu segasesse ja ulatusliku altkäemaksuskandaaliga lõppenud protsessi selgust tuua sadama nõukogu koosolekute protokollide väljavõtted, milles käsitletakse ka parvlaevade soetamist.
Toimetaja: Marek Kuul