Jaamaülem võttis Itaalia ajalehes vastutuse traagilise rongiõnnetuse eest ({{commentsTotal}})

Ekspert Itaalia rongiõnnetuse sündmuskohal.
Ekspert Itaalia rongiõnnetuse sündmuskohal. Autor/allikas: SIPA/Scanpix
{{1468498788000 | amCalendar}}

Itaalia meedia andmetel on teisipäeval Apuulia maakonnas toimunud rongiõnnetuse üks süüdlastest kindlaks tehtud. Tegemist olevat jaamaülemaga, kes andis rongijuhile valel ajal loa jaamast välja sõita ning kes on oma süüd juba enne juurdluse lõppu meediale tunnistanud.

Apuulia maakonnas Bari ja Barletta vahelisel raudteel põrkas eile kohaliku aja järgi kell 11.30 kokku kaks reisirongi. Tegemist oli ülitugeva laupkokkupõrkega, sest mingil põhjusel olid vastassuundadest tulevad rongid sattunud samale rongirajale. Hukkus vähemalt 23 inimest, kuid võimalikke surnukehi otsitakse sündmuskohalt endiselt, vahendas The Local.

Prokuratuur on alustanud kriminaalmenetlust kuritahtlikku surma põhjustamist puudutava paragrahvi alusel.

Kohaliku ajakirjanduse väitel on raudteetaristu piirkonnas vananenud ning selle moderniseerimiseks saadi aastatel 2007-2013 ka Euroopa Liidu toetus, kuid remonditöödega pole veel eriti kaugele jõutud. Seega uurib prokuratuur lisaks konkreetsele õnnetusele ka seda, miks Euroopa Liidu rahastatud projekt nii kaua veninud on.

Näiteks on praeguseks selgunud, et vastassuunas liikuvate rongide jaoks mingit automaatset hoiatussüsteemi polnud ning jaamaülemad teavitasid üksteist ja rongijuhte liikluse kohta mobiiltelefonide abil.

Esialgsetel andmetel pidi üks rongidest ootama jaamas nii kaua, kuni teine rong mööda sõidab, kuid jaamaülem andis mingil põhjusel loa jaamast lahkuda varem kui ette nähtud.

Õnnetus juhtus Andria ja Corato vahelisel raudteelõigul ning Andria jaamaülem Vito Piccarreta on ajalehele La Stampa juba tunnistanud, et võis segaduse ja rongide hilinemise tõttu loa liiga vara anda. Jaamaülem on kohalikus raudteevõrgus töötanud 24 aastat ja on juhtunu tõttu ise samuti tõsises šokis. Samas rõhutas ta, et teda ei saa pidada juhtunu ainsaks süüdlaseks.

Rongiliini haldab eraettevõte Ferrotramviaria, mingeid varasemaid ohutusnõuete rikkumisi pole firmal olnud. Ferrotramviaria on üks umbes kolmekümnest erafirmast, mis tegelevad Itaalia kohaliku tähtsusega rongiliinidega, mida riiklik operaator Trenitalia ei halda.

Viimati juhtus Itaalias suurem rongiõnnetus 2009. aastal, kui propaani vedanud kaubarong Viareggio linnas rööbastelt maha sõitis ja plahvatas. Siis hukkus 29 inimest.

Toimetaja: Laur Viirand



Eurod.Eurod.
Ülevaade: viimaste aastate palgatõusud avalikus sektoris

Riigieelarve strateegia näeb ette, et eeloleva nelja aastaga tõuseb keskvalitsuse töötajate palk 2,5 protsenti, kuid Isamaa ja Res Publica Liidu esimehevahetuse järel on tekkinud võimalus, et see jääb ära. Viimati kerkis riigiasutuste palk valitsuse otsusega aastal 2015.

Mustangi talu maasikad.Mustangi talu maasikad.
Vaataja küsib: kas suurem mari on parem?

Televaataja saatis „Novaatorile“ küsimuse, kas suurem mari on parem, pidades sealjuures silmas suviseid maasikaid. Esitasime küsimuse kas suuremad maasikad ja tomatid on paremad kui väikesed Eesti maaülikooli emeriitprofessorile Anne Luigele.