Veokitootjad said EL-ilt rekordsuure trahvi ({{commentsTotal}})

MAN-i veokid.
MAN-i veokid. Autor/allikas: Michaela Rehle/Reuters/Scanpix

Neli veoautode tootjat said Euroopa Liidult kokku 2,93 miljardit eurot trahvi, kuna leppisid kokku hindades ja kulutustes saaste vähendamise tehnoloogiale.

Euroopa Komisjon selgitas, et Daimler, DAF, Iveco, MAN ja Volvo/Renault tegid hinnakokkuleppeid enam kui 14 aastat, vahendas BBC.

Uurimine leidis, et vahemikus 1997 kuni 2004 pidasid ettevõtted juhtkonna tasemel kohtumisi ja arutasid oma plaane. Lisaks tehti seda telefonivestlustes.

Pärast 2004. aastat juhiti kartelli läbi ettevõtete Saksamaa harude ja infot vahetati üldiselt e-posti teel.

"Need veokitootjad tegid 14 aastat kokkuleppeid hindade ja selle üle, kuidas hiilida mööda kulutustest rangematele saastereeglitele vastamiseks," selgitas Komisjon.

Konkurentsivolinik Margrethe Vestager ütles, et trahvid annavad ettevõtetele selge sõnumi, et kartellid ei ole vastuvõetavad.

Samas kinnitas Komisjon, et kokkulepete eesmärk ei olnud vältida või manipuleerida uutele saastestandarditele vastamisega, samuti ei leitud uurimise käigus tõendeid saastetarkvaraga petmisest.

Suurima trahvi - 1,01 miljardit eurot - sai Daimler. Volvole määrati 670,4 miljoni euro suurune. Ivecole, mis on Itaalia ettevõtte CNH Industrial haru, määrati 494,6 miljoni euro suurune trahv.

USA kontserni Paccar kuuluv DAF Trucks sai 752,7 miljonit eurot trahvi.

MAN-i omanikfirma Volkswagen pääses trahvist, kuna paljastas info kartelli kohta.

Neli ettevõtet tunnistasid tegu, et kärpida trahve 10 protsendi võrra.

Samuti Volkswageni tütarettevõte Scania ei olnud kokkuleppemenetlusega nõus ja on jätkuvalt uurimise all.

Toimetaja: Merili Nael



Ebavõrdsuse kasv pole iseenesest halb, kuid sellel võivad olla negatiivsed kõrvalmõjud.

Maailm on ebavõrdsem kui kunagi varem ja see võib olla paratamatu

Majanduslik ebavõrdsus on suurem kui kunagi varem. Pool maailma rikkusest on hiljutise raporti alusel koondunud ühe protsendi elanike kätte. Kümneid inimühiskondi uurinud arheoloogide sõnul on tegu 10 000 aasta eest alanud paratamatu sündmuste ahela kulminatsiooniga.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv Eesti päritolu idufirma TransferWise saab arvestatava osa investeeringutest riskikapitaliettevõtetelt ja erainvestoritelt. Pildil kaasasutaja Kristo Käärmann.

Transferwise sai kahjumist välja

Rahaülekannete teenust pakkuva Transferwise'i möödunud majandusaasta tulemused näitavad, et aastaga ettevõtte käive kahekordistus ja miljonitesse ulatunud kahjumist on saanud miljonitesse ulatuv kasum, kirjutab ajaleht Äripäev.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: