EAS toob aastas mitmesaja tuhande eest Eestisse välisajakirjanikke
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) toob igal aastal Eestisse mitmesaja tuhande euro eest paarsada ajakirjanikku, et välismaal positiivsete meediakajastuste kaudu riiki turundada.
Ajakirjanikest umbes 60 protsenti on EAS-i turismiturunduse juhi Ott Sarapuu sõnul erinevate meediaväljaannete esindajad ja 40 protsenti sotsiaalmeedias ja instagrammis tegutsevad blogijad. Kuigi ametlikult EAS neilt oma visiidi kajastamist ei nõua, on see Sarapuu sõnul hea tava ja alati visiite ka kajastatakse.
Keskmiselt tasub EAS Sarapuu sõnul ühe ajakirjaniku Eestis kahe- kuni neljapäevase võõrustamise eest 500-1000 eurot. Ajakirjanikke ja blogijaid toob EAS Eestisse eelkõige seoses mingite teemavaldkondadega ja osaliselt ka kampaaniate raames.
"Neid ajakirjanikke on nii seinast-seina," ütles Sarapuu. Näiteks Eesti kui mereturismimaa tutvustamiseks on EAS Eestisse toonud Rootsi, Saksamaa ja Soome ajakirjanikke. "Toome näiteks selle valdkonna ajakirjanikke, et saada kajastusi välismeedias," sõnas ta.
EAS-il on kokku 10 turismi sihtturgu ja Sarapuu sõnul on neil kõikidel oma eelarve, mis hõlmab ka ajakirjanike Eestisse toomist. "See on kõige kulusäästlikum või optimaalsem viis riiki turundada. See raha, mis me sinna investeerime ja see meediakajastus, mis me saame, need on väga heas suhtes," sõnas ta ja lisas, et EAS monitoorib saadud meediakajastust ka ise, aga üldiselt saadavad ajakirjanikud selle kohta ise materjale.
Kui palju EAS konkreetselt ajakirjanike Eestisse tootmise peale kulutab, ei soovinud Sarapuu välja tuua. "See number ei ütle midagi. Pigem tuleks seda vaadata suhtes millegisse. Me saame selle tulemusena meediakajastuse," ütles ta. "Minu arvates on kihvt see, milliseid lahedaid lugusid saab Eestist. See on turunduslikult üks lahendamaid asju, mida teha ja meie riiki turundada."
Rahvusvaheline pereturism
Sel nädalal esmakordselt toimuv rahvusvaheline pereturismi mäng Visit Estonia Family Game toob Eestit avastama ühe perekonna Lätist, Soomest ja Venemaalt. "Need pered on valitud selliselt, et neil oleks oma riigis suur jälgijaskond sotsiaalmeedias," ütles Sarapuu.
Peredele on Sarapuu sõnul koostatud programm, mida mööda nad ringi käivad. "Nad kõik saavad selleks Visit Estonia brändinguga auto," sõnas Sarapuu. Koos mööda Eestit reisides külastatakse kolmapäevast laupäevani kestva turismimängu käigus Pärnut, Viljandit, Tartut, Rakvere ja Tallinna ning nende lähedale jäävaid turismiatraktsioone, kus toimuvad erinevad võistlused perede vahel.
"Igas punktis on neil omavahel väike võistlus, et neil endal oleks huvitavam," ütles Sarapuu, lisades, et selline võistluslik moment võiks tekitada erinevaid emotsioone, mida kaasa minev fotograaf saaks piltidele jäädvustada.
Perede Eestisse toomise, atraktsioonide külastuse ja ööbimise maksab kinni EAS ning pereti on maksumus erinev. "Kogu selle asja organiseerimine, perede leidmine ja siia toomine on üks tervik. Kõik sõltub, et kust nad reisivad, millega nad reisivad. Venemaalt tuleb perekond tuleb näiteks lennukiga, Lätist tulevad autoga. Need asjad ei ole võrreldavad," rääkis Sarapuu.
Allikas: BNS