EOK jätab reklaamikampaania maksumuse enda teada
Eesti Olümpiakomitee (EOK) on käivitanud Rio olümpia eel ulatusliku reklaamikampaania, kuid selle maksumust ei pea võimalikuks avaldada.
Traditsiooniliselt olümpiamängude hooajal kogu Eestis läbiviidav olümpiamängude teemaline teavituskampaania on EOK kommunikatsioonijuhi Aivo Normaku sõnul rahastatud EOK ja osaliselt ka Rahvusvahelise Olümpiakomitee (ROK) poolt eraldatud vahenditest. "Reklaamide eksponeerimise kulude ülevaadet me ei jaga. See info on konfidentsiaalne. Leiame, et olulisem on teavituskampaania sõnum ja sisu. Peame oluliseks rõhutada, et antud olümpiamängude teavituskampaania näol on tegemist sotsiaalreklaami tüüpi teavitusega, mille puhul sageli paljud reklaampinnad saadakse sponsorluse korras," ütles Normak rahvusringhäälingu uudisteportaalile.
Kampaania eesmärgiks on EOK-l tutvustada Eesti sportlasi ja suunata inimeste tähelepanu peatselt toimuvatele olümpiamängudele. "Selle aasta teavituse aluseks on noore kunstniku Karl Markus Antsoni loodud maaliseeria Eesti sportlastest, millega soovime lisaks sportlaste tutvustamisele tuua Eesti tänavapilt ja inimeste meeltesse rõõmsaid ja erksaid Rio olümpiamängudele viitavaid värve," rääkis Normak.
Ta rääkis, et EOK üks eesmärke on spordi mõtestamine kultuuri osana. "Läbi loodud maaliseeria ringnäituste ja selle kasutamisena meie kampaania alusena abil soovime jagada ühtlasi rõõmu spordist osana kunstis. Läbi noore kunstniku teoste esitlemise rõhutame, et EOK peab oluliseks järelkasvu märkamist ja toetamist. Oma unistuste poole pürgivatele noortele tuleb anda võimalus. Nende eesmärkide täitumine tähendab meile palju rohkemat kui vaid nende endi isiklike eesmärkide realiseerumine. Sport liidab ja kunst liidab. Usaldame noori ja toetame neid nende teekonnal," selgitas EOK kommunikatsioonijuht.
Reklaamide levitamiseks kasutatab EOK järgmisi kanaleid: ETV, TV3, Eesti Meedia telekanalid, Delfis, Facebook`is lehte Olen Olympiafänn, printreklaame ajakirjades ja ajalehtedes. Kampaania algas 25. aprillil ja kestab vähemalt 5.- 21. augustini vältava olümpiamängude lõpuni. EOK sponsorid on kommunikatsioonijuhi teatel firmad Telia, ERGO, Ilves Extra, JCDecaux, Monton, NIKE, Olympic Casino, Paf ja Silberauto.
EOK esindajate kogu kinnitas 2016. aasta eelarve, mille mahukus on 6,6 miljonit eurot, möödunud aasta detsembris. EOK toonane president Neinar Seli ütles siis, et vaatamata teatavale ebakindlusele riigipoolses rahastamises, olümpiaettevalmistus kuidagi kannatanud ei ole. «Alaliitude ja sportlaste ees oleme kõik kohustused täitnud ja panustame maksimaalselt, et ka kõik, mis on seotud Rio lähetuse detailidega saab meie sportlaste jaoks lahendatud parimal võimalikul viisil. Julgen väita, et Rioks valmistuvate sportlaste ettevalmistus on toetatud piisavas mahus, et võimaldada mängudeks läbi viia kvaliteetne ettevalmistus,» rääkis Seli.
Seli tunnistas, et Eesti spordi alarahastuse ja ebakindla olukorra teemad kumavad eelarvest siiski kuigivõrd läbi. "Alarahastusele viidates pidasin silmas, et laiapõhjaliselt Eesti sporti selliselt arendada ei saa. Absoluutset tippu suudame rahuldaval määral toetada, kuid spordialade ja toetusesaajate ringi laiendada ei suuda, tippspordis nii vajaliku taustsüsteemi (treenerid, taastumine, meditsiin jms) panustamises oleme ikka veel lapsekingades."
Toimetaja: Indrek Kuus