Sebe: Superbusi lahkumine tähendab mõneks ajaks hõredamat graafikut ({{commentsTotal}})

Autor: Eero Vabamägi/Postimees/Scanpix

Odavbussiliini Simple Express omaniku Eesti Bussi sõnul on Superbusi lahkumine Eesti turult kurb sündmus ning mõneks ajaks jäävad ajagraafikusse ilmselt tühjad kohad, ent need peaksid mõne aja jooksul taas täituma ning liinivõrgustiku tihendamist kaalub kindlasti ka Simple Express.

"On kahju, kui arvestatav tegija turult lahkub," ütles AS-i Sebe ja selle tütarfirma Eesti Buss OÜ juht Sven Suurraid BNS-ile. Ta märkis, et Superbus tuli Eesti turule jõuliselt, suure käraga ning ei saa eitada, et lõi turul ka hinnad alla.

"Nende kommunikatsioon oli agressiivne ja nende bränd oli tuntud," rääkis Suurraid ja lisas, et tegu ei olnud lihtsalt suvalise tegijaga, vaid rahvusvahelise brändiga, mis oli Sebele ja odavbussifirmale Simple Express tõsine konkurent.

Sebe juht märkis, et Eestis ei ole bussiliinide käivitamine küll väga raske, aga nendest loobumine on raske. "Juhtugu, mis tahes, sa pead seda kaks aastat käitama. Tähendab, loobuda on muidugi võimalik, aga siis rakenduvad hoopis teistsugused sanktsioonid," rääkis ta.

Suurraid lisas, et seetõttu on Eesti bussiturul keeruline ka uute liinide ja väljumisaegadega eksperimenteerida, mistõttu jääb Superbusist mõneks ajaks kahtlemata järele väikene auk graafikutes, mis küll aja jooksul täitub.

"Sisuliselt, võrdleme seda asja näiteks kohukestega. Kui konkurent-naaber teeb uue hea kohukese, saad sa ka kohe luua täpselt samasuguse kohukese, lihtsalt teine moos on sees. Bussiäris nii ei ole," rääkis ta.

"Kuni kohuke teenib kasumit, siis on kohukest mõistlik ka toota, kui kohuke hakkab kahju tekkima, siis võetakse see kohe tootmisest maha," märkis ta. Praeguse ühistranspordiseaduse tõttu on transpordis aga olukord väga erinev – olgu kasum või kahjum, loa kehtivusperiood tuleb täis sõita.

Seetõttu ei olegi Superbusi liinide asendamine tema sõnul kindlasti asi, mille saaks lahendada nädalaga, ka kuu võib olla liiga väike aeg. "Hea aspekt on samas see, et nendel liinidel, kus Superbus sõidab – näiteks Tartu, Pärnu – on liinivõrk tegelikult tugev ja tarbija nii palju ei kaota," rääkis Suurraid.

Veidi pikema aja jooksul aga kindlasti auk tema sõnul täitub. "Loodus tühja kohta ei salli. Kas tuleb turule uus tegija või, kindlasti tasub analüüsimist, suurendab väljumiste arvu näiteks Simple Express," rääkis Eesti Bussi juht.

Mida saab aga tema sõnul kindlalt öelda, on see, et Simple Express tuli turule piletihindadega alates 1 eurost ning seda hinnataset plaanib bussifirma ka tulevikus säilitada. Konkurendi lahkumine ei tähenda kindlasti piletihinna automaatset tõusu, rääkis ta.

Kommentaariks Superbusi põhjendusele turult lahkumiseks – et koostöö maanteeametiga oli tulemusteta ning ei laabunud –, ütles Suurraid, et tema ei saa enda positsioonist kindlasti maanteeametile vähest suhtlemist ette heita.

"Eks ma arvan, et seal ole terake tõtt. Aga ma arvan, et eks seal ole ka veidi lihtsalt ebaõnnestumist," rääkis Suurraid.

Superbus teatas reedel, et lõpetab alates käesoleva aasta augustist tegevuse Eesti-sisestel liinidel, viidates vähesele koostööle maanteeametiga.

Alates tegevuse alustamisest on Superbus pidanud kogema mitmeid probleeme nii Eesti turule sisenemisel kui tegevuse arendamisel. "Maanteeamet ei rahuldanud meie esimest taotlust liinilubade saamiseks ning me pidime leppima sõiduplaanidega, mis ei olnud elujõulised ei majanduslikult ega opereerimise seisukohalt," teatas Superbus kaubamärgi alt transporditeenust pakkunud Bus Transport Holding OÜ.

Superbus tagab, et kuni 31. juulini 2016 toimuvad kõik reisid plaanipäraselt ja vastavalt kehtivale sõiduplaanile. Kõikidele reisijatele kes on ostnud piletid augustis toimuvatele reisidele tagastatakse piletiraha täies ulatuses.

Superbus sisenes Eesti turule möödunud aastal tuues kaasa uue hinnastamismudeli. Ettevõtte reisidel oli võimalik osta pileteid alates 2 eurost.

Allikas: BNS



Eurod.Eurod.
Tabel: valitsus katab kasvavaid kulusid mitmete maksumuudatuste toel

Riigieelarve strateegia aastateks 2018-2021 näeb ette, et tuleval aastal jõuavad valitsussektori investeeringud kõigi aegade kõrgeimale tasemele. Selleks saadakse raha mitmetest uutest maksudest ja maksumuudatustest, samuti kavandatakse riigifirmadest lisadividende võtta.

Anett KontaveitAnett Kontaveit
VIDEOD | Kontaveit pidi tunnistama Šarapova paremust

Anett Kontaveit (WTA 73.) kaotas kõrgetasemelisel Stuttgardi tenniseturniiril kaheksa parema hulgas dopingukaristusest vabanenud endisele maailma esireketile Maria Šarapovale 3:6, 4:6. Mäng kestis tunni ja 24 minutit.

Uuendatud: 16:39 
Rändlustasude kaotamine võib tõsta kõikide telekomioperaatorite hindu, kui erisust ei saavutata.Rändlustasude kaotamine võib tõsta kõikide telekomioperaatorite hindu, kui erisust ei saavutata.
Elisa ja Tele2 oma rändlustasujärgseid paketihindu veel ei avalda

Telia avalikustas oma uued hinnapaketid möödunud nädalal, Elisa ja Tele 2 on uute pakettidega välja tulemas paari nädala jooksul. Mõlemad taotlevad esmalt tehnilise järelevalve ametilt (TJA) hinnaerisust koduturul ja EL-is kasutamiseks pärast rändlustasude kadumist alates 15. juunist.

UUDISED
Sven Sester ja Jüri Ratas valitsuse pressikonverentsil.Sven Sester ja Jüri Ratas valitsuse pressikonverentsil.
Ratas soovitab Sesterit idioodiks nimetanud Ligil vabandada

Peaminister Jüri Ratas soovib, et riigikogu liige Jürgen Ligi vabandaks rahandusminister Sven Sesteri ees, keda ta idioodiks nimetas.

Uuendatud: 12:12 
BLOGI
Allan RajaveeAllan Rajavee
Kokkuvõtvalt paastust | Kirjutab Allan: mida õppisin?

“Kristus on üles tõusnud”, “Ta on tõesti üles tõusnud” - need kaks lauset märgivad suure paastu lõppu. Kuna ma pole õigeusklik, pole ma kunagi soovinud seda kogemuseksperimenti sisuda õigeusu religioossete tavadega. Siiski olid need sõnad suur kergendus. Nüüd, nädal pärast paastu lõppu, on aeg vaadata tagasi 40 päevale ja jagade teiega saadud õppetunde.