Regula maksis 1997. aastal alla kahe miljoni euro ({{commentsTotal}})

Parvlaev Regula.
Parvlaev Regula. Autor/allikas: Postimees/Scanpix
{{1469609517000 | amCalendar}}

Saaremaa Laevakompanii ostis 1971. aastal ehitatud parvlaeva Regula 1997. aastal hinnanguliselt vähem kui 30 miljoni krooni ehk praeguses vääringus vähem kui kahe miljoni euro eest.

Ametlikult Saaremaa Laevakompanii toona Regula ostuhinda ei avaldanud, kuid pisut hiljem omandatud samalaadse Ofelia hinnaks oli koos remondikuludega 35 miljonit krooni.

Ettevõtte juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles samal aastal BNS-ile, et toona võetud 80 miljoni krooni suurusest investeerimiskohustusest on 50 miljonit juba täidetud "parvlaevade Ofelia ja Regula ostmise näol".

Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo ütles mais riigikogu Tallinna Sadama uurimiskomisjoni ees kuulamisel: “Üks raudne reegel laev ostu juures on see, et kolmandik laeva letihinnast on õhk. Kauplemisel langeb hind.” Leedo märkis, et selle hinnangu aluseks olev kogemus pärineb 38 laeva ostu, müügi, vahetamise ja ehituse tehingust.

Leedo ütles samal kuulamisel ka, et uute Tallinna Sadama tütarfirma tellitud laevade hilinemisel on tema valmis pärast 1. oktoobril lepingu lõppemist riigi välja aitama.

“Ega liiklus seisma ei jää. Sellist asja ei saa olla. Aga see läheb riigile palju maksma, sest meie otsime oma laevadele tööd ja me oleme sõlminud lepingud. Aasta tagasi küsisime, kui kaua me peame sõitma. Me hoiame [laevad] siin, sõidame sama hinnaga edasi, kuid me tahame teada, millal me saame oma laevad ära viia. Vastust ei ole, kuigi me teame, et riik ei jõua [uute laevadega valmis],” selgitas Leedo. “Me jääme siis siin sõitma, aga riik on kohustatud kinni maksma need kahjud, mida saab teine riik. Need ei ole väga väiksed summad. Ka teistel on äriplaan. Meie ei saa hoida igaks juhuks laevu siin, kas jõuab või ei jõua.”

Parvlaev Regula on 71 meetrit pikk ja 16 meetrit lai, selle tekile mahub korraga kuni 105 sõiduautot. Regula ehitati 1971. aastal Saksamaal. Saaremaa Laevakompanii ostis parvlaeva Regula 1997. aasta märtsis ning Ofelia juulis.

Tallinna Sadam ei avalikusta Regula hinda Leedo vastuseisu tõttu

Kolmapäeval Vjatšeslav Leedolt nelja kuni kuue miljoni euro eest parvlaeva Regula ostmisest teatanud Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad ei avalikusta selle hinda Leedo vastuseisu tõttu. "Meie avalikustaksime selle, aga teine pool peab andma nõusoleku. Eks ma varsti suhtlen teise poolega ka, kas nad on valmis või ei ole. Hetkel nad ei olnud valmis ütlema," rääkis TS Laevad juhatuse liige Kaido Padar BNS-ile ja lisas, et eks see hind tuleb tõenäoliselt välja enne aasta möödumist.

Alguses aitab Regula Padari sõnul tagada parvlaevaühendust mandri ja suursaarte vahel, sest vähemalt üks uutest parvlaevadest hilineb. "Pärast jääb see varulaevaks. Me ikkagi näeme seda 5-10 aasta vahel selles rollis."

Padari sõnul on varulaeva vaja, sest TS Laevade ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga sõlmitud lepingu alusel on ettevõttel kohustus tagada vajaduse 24 tunni jooksul asenduslaeva liinile jõudmine.

Lisaks võiks Regula tulevikus pakkuda suviti lisareise mandri ja Saaremaa vahel. "Kui riik ühel hetkel tellib meilt lisareise ja ütleb, et muretsege kolmas laev suveks Saaremaa liinil, siis on meil see laev olemas. Leida lühiajaliselt suveperioodiks kuskilt turu pealt veel viiendat laeva, siis sa paned miljoni või poolteist likku nagu lupsti."

Lisaks Regulale on TS Laevadel kavas rentida lühiajaliselt vähemalt üks parvlaev, tagamaks laevaühenduse säilimise alates oktoobriks.

Padar ütles, et läbirääkimised käivad mitme partneriga kuid ei soovinud teemast täpsemalt rääkida. Ta märkis, et täpsemalt võiks asja juurde tagasi tulla mõne nädala pärast.

Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad teatas kolmapäeva hommikul, et sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks Vjatšeslav Leedo ettevõttelt Saaremaa Laevakompanii. Ametlikult kinnitamata andmetel jääb ostusumma vahemikku kolm kuni kuus miljonit eurot.

Toimetaja: Anvar Samost

Allikas: ERR / BNS



Macron võõrustab Putinit Versailles' lossis.

Fotod ja videod: Macron võõrustas Putinit Versailles' lossis

Macron: keemiarelva kasutamine Süürias on punane joon

USA kaitseminister James Mattis visiidil Leedus 10. mail.USA kaitseminister James Mattis visiidil Leedus 10. mail.
Mattise uni on rahulik: ma hoian teisi inimesi öösel ärkvel

Pühapäeval telekanali CBS saatele "Face the Nation" pika intervjuu andnud kaitseminister James Mattis ütles, et ta ei tea, mida Venemaa tahab, kuid kindel on see, et Moskva ei peaks nägema NATO-s endale ohtu. Venemaaga tuleb Mattise sõnul teha tööd kahel viisil - tuleb suhelda diplomaatiliselt, kuid seal, kus vaja, tuleb ka jõulisi vastusamme astuda.

Kevadtormi lõpurivistus.Kevadtormi lõpurivistus.
Fotod: lõppes seni suurim Kevadtorm

Kaitseväe keskpolügoonil peeti neljapäeval pidulik rivistus, millega loeti kolm nädalat väldanud Kevadtorm lõppenuks.

Uuendatud: 17:55