Ida-Viru maavanem kaalub maanteeameti suhtes järelevalve algatamist ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Liis Treimann/Postimees/Scanpix

Ida-Viru maavanem Andres Noormägi kaalub pärast neljapäeval toimunud kohtumist maanteeameti peadirektori Priit Saukiga võimalust teha majandusministeeriumile ettepanek maanteeameti suhtes järelevalvemenetluse algatamiseks.

Isamaa ja Res Publica Liitu (IRL) Noormägi ütles BNS-ile, et kohtumise kõige olulisemad teemad olid sõidukijuhieksamite sooritamine Narvas ja teedeehituse planeerimine.

"Ida-Viru rahvale oli väga ebaselge, miks üheks regionaalkeskuseks planeeritakse Rakveret," ütles Noormägi ja tõi välja, et elanikke on Lääne-Virumaal umbes kolm korda vähem kui Ida-Virumaal.

Noormäe sõnul kinnitas Sauk, et eksamite vastuvõtmine peaks ka Narvas näiteks kahel kuni kolmel korral nädalas alles jääma.

Teine küsimus, mis Noormäe sõnul Saukiga teemaks tuli, oli küsimus, miks teid remonditakse kohtades, kus liiklustihedus on väiksem kui niimõnelgi suurema koormusega lõigul. Noormägi tõi näiteks Jõhvi - Narva maanteelõigu, kus sõidab kohati 7000 sõidukit ööpäevas, ent ometi jääb see teelõik remontimata, samal ajal kui Lääne-Virumaal Haljala lähedal remonditakse teelõiku, mille koormus on 2000 sõidukit ööpäevas.

Kohtumise järel kaalub Noormägi võimalust pöörduda reformierakondlasest majandusminister Kristen Michali poole ettepanekuga maanteeameti suhtes järelevalve algatamiseks. "Kust sünnivad sellised otsused, mis isegi lasteaialapsele tunduvad imelikud?" küsis Noormägi. "Ma mõtlen siin just Rakvere versus Narva, kui me räägime regionaalkesusest või siis teede renoveerimine kohas, liiklustihedus on kolm korda väiksem," sõnas Noormägi.

Noormägi nimetas iseenesest õigeks maanteeameti ideed, et autojuhieksamite eksamineerijad oleksid roteeruvad ja võtaks eksameid vastu ka teistes linnades. "See tundub väga loogiline ja see on mõistlik, sellega igasugune võimalik korruptsioonioht langeb ära," sõnas Noormägi. "Narvas jätkuvalt registribüroo külastajate arv kasvab, mis on anomaalia võrreldes kogu Eestiga ja see, et eksamite tegijatest põrub esimesel korral 30 protsenti läbi, näitab pigem eksami kvaliteeti, et ei lasta kõiki läbi," märkis Noormägi.

Majandusministeeriumi haldusalasse kuuluva maanteeameti reformiplaani on kritiseerinud ka IRL-i kuuluv Põlva maavanem Igor Taro. "On näha, et üritatakse kabinetivaikuses hiilivat, täiesti vastupidist protsessi käivitada sellele, mis on riigireformi põhisuunana kokku lepitud," on Taro väitnud.

 

Toimetaja: Indrek Kuus

Allikas: BNS



Kadrioru mesitarudest võetakse mett

Uuring: mida sisaldab Kadrioru roosiaia mesi?

Võiks arvata, et linnakeskkonnas on saaste suurem kui maal ning saasteained võivad sattuda ka linnas kogutud metesse. Tallinna ülikoolis tehtud meeanalüüsi tulemused näitavad aga sootuks muud.

Marine Le Pen 7. mail valimiskaotuse järel kõnet pidamas.

Aro Velmet. Kas kahekümnes sajand oli viga?

Žanr, milles tavaliselt jutustatakse Euroopa lähiajalugu, on apokalüpsis. Katastroof, millele järgneb puhastumine ning „uus taevas ja uus maa“. Suure majandussurutise ja Teise maailmasõja õudustest tulid eurooplased välja veendumusega, et millelgi sellisel ei tohi kunagi lasta korduda

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: