Michal ei välista Tallinna-Helsingi ühenduseks Hyperloopi kaalumist ({{commentsTotal}})

Hyperloop
Hyperloop Autor/allikas: Reuters/Scanpix

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali sõnul saavad esialgsed uuringud Tallinna-Helsingi püsiühenduse asjus valmis 2018. aasta teises pooles ning siis hakkab Eesti ka Soome kolleegidega arutama võimalikke tehnoloogilisi lahendusi, muuhulgas ei välista minister ka Hyperloop tehnoloogia kasutamist.

"Majanduslik kasu mõlema riigi majanduskasvule on 0,5-3 protsenti esimeste arvutuste põhjal, see eeldab lisaks inimesteveole ka kaubavahetust Soome põhjatipust, kasvõi Põhja-Jäämereni ning Rail Balticuga kaubavedu Euroopa südamesse. Tunneli tehnoloogia peab neid eesmärke arvestama, seega tuleb kõiki uusi lahendusi huviga silmas pidada," ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal BNS-ile.

Ta rääkis, et praegu on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) koos erinevate teiste Eesti ja Soome osapooltega algatanud põhjaliku uuringu Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamiseks. Esialgsed uuringud näitasid tunneli maksumuseks 9-13 miljardit eurot, ning tasuvusajaks 35-40 aastat, ütles minister.

"Otsuste tegemiseks on vaja põhjalikumaid teadmisi trassidest, merepõhjast, ehitusmaksumustest ja paljust muust. Uuring, mille maksumus on suurusjärgus 1,3 miljonit eurot valmib 2018. aasta teiseks pooleks. Siis saab ka hinnata, milline tehnoloogia ühenduseks parim on," rääkis Michal. Ühtegi tehnoloogilist lahendust MKM praegu ei välista kaasa arvatud ka tehnoloogia Hyperloop kasutamist.

Hyperloop on kosmosetehnoloogia ettevõtte SpaceX poolt välja pakutud lahendus reisijate ja kaupade kiireks transpordiks torude kaudu, kasutades õhukompressoreid ja lineaarseid induktsioonimootoreid. Keskmine kiirus on tehnoloogial teoreetiliselt ligikaudu 970 kilomeetrit tunnis ja tipukiirus 1200 kilomeetrit tunnis.

SpaceX-i juht Elon Musk tutvustas tehnoloogia teoreetilist baasi esmakordselt 2013. aastal, kui ütles, et sooviks Hyperloopil põhineva ühenduse USA linnade san Francisco ja Los Angelese vahel, säärase 560-kilomeetrise ühenduse hind oleks tema hinnangul ligikaudu 6 miljardit dollarit vaid reisijaid kandva ühenduse ning 7,5 miljardit dollarit ka kaupade transpordiks kõlbliku ühenduse jaoks.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS



Iraagi sõdurid ISIS-e lipuga.Iraagi sõdurid ISIS-e lipuga.
Eesti on osalenud aruteludes ISISe vastase koalitsiooni moodustamiseks

ISIS-e vastase suure koalitsiooni moodustamiseks on Eesti juba pidanud konsultatsioone nii USA kui ka teiste partneritega, tunnistas kaitseminister Margus Tsahkna. Eesti osaleb praegu Iraagis treeningmissioonil kümne kaitseväelasega, kuid mis võiks saada Eesti panuseks võitluses ISIS-ega, on arutelu teema.

UUDISED
NATO riigijuhtide ühiuspildil istub Jüri Ratas Donald Trumpi taga Alexis Tsiprase ja Andrzej Duda vahel.
Ratas vestles Trumpiga
Uuendatud: 09:14 
SaatevigadSaatevigad
Vaata "Pealtnägija" lõppenud hooaja naljakamaid apsakaid

Sel nädalal pani ETV uuriva ajakirjanduse lipulaev "Pealtnägija" oma hooajale punkti, et juba sügisel jälle teleekraanil tagasi olla.

Eurod.Eurod.
Ülevaade: viimaste aastate palgatõusud avalikus sektoris

Riigieelarve strateegia näeb ette, et eeloleva nelja aastaga tõuseb keskvalitsuse töötajate palk 2,5 protsenti, kuid Isamaa ja Res Publica Liidu esimehevahetuse järel on tekkinud võimalus, et see jääb ära. Viimati kerkis riigiasutuste palk valitsuse otsusega aastal 2015.

Mustangi talu maasikad.Mustangi talu maasikad.
Vaataja küsib: kas suurem mari on parem?

Televaataja saatis „Novaatorile“ küsimuse, kas suurem mari on parem, pidades sealjuures silmas suviseid maasikaid. Esitasime küsimuse kas suuremad maasikad ja tomatid on paremad kui väikesed Eesti maaülikooli emeriitprofessorile Anne Luigele.