Michal ei välista Tallinna-Helsingi ühenduseks Hyperloopi kaalumist ({{commentsTotal}})

Hyperloop
Hyperloop Autor/allikas: Reuters/Scanpix

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali sõnul saavad esialgsed uuringud Tallinna-Helsingi püsiühenduse asjus valmis 2018. aasta teises pooles ning siis hakkab Eesti ka Soome kolleegidega arutama võimalikke tehnoloogilisi lahendusi, muuhulgas ei välista minister ka Hyperloop tehnoloogia kasutamist.

"Majanduslik kasu mõlema riigi majanduskasvule on 0,5-3 protsenti esimeste arvutuste põhjal, see eeldab lisaks inimesteveole ka kaubavahetust Soome põhjatipust, kasvõi Põhja-Jäämereni ning Rail Balticuga kaubavedu Euroopa südamesse. Tunneli tehnoloogia peab neid eesmärke arvestama, seega tuleb kõiki uusi lahendusi huviga silmas pidada," ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal BNS-ile.

Ta rääkis, et praegu on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) koos erinevate teiste Eesti ja Soome osapooltega algatanud põhjaliku uuringu Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamiseks. Esialgsed uuringud näitasid tunneli maksumuseks 9-13 miljardit eurot, ning tasuvusajaks 35-40 aastat, ütles minister.

"Otsuste tegemiseks on vaja põhjalikumaid teadmisi trassidest, merepõhjast, ehitusmaksumustest ja paljust muust. Uuring, mille maksumus on suurusjärgus 1,3 miljonit eurot valmib 2018. aasta teiseks pooleks. Siis saab ka hinnata, milline tehnoloogia ühenduseks parim on," rääkis Michal. Ühtegi tehnoloogilist lahendust MKM praegu ei välista kaasa arvatud ka tehnoloogia Hyperloop kasutamist.

Hyperloop on kosmosetehnoloogia ettevõtte SpaceX poolt välja pakutud lahendus reisijate ja kaupade kiireks transpordiks torude kaudu, kasutades õhukompressoreid ja lineaarseid induktsioonimootoreid. Keskmine kiirus on tehnoloogial teoreetiliselt ligikaudu 970 kilomeetrit tunnis ja tipukiirus 1200 kilomeetrit tunnis.

SpaceX-i juht Elon Musk tutvustas tehnoloogia teoreetilist baasi esmakordselt 2013. aastal, kui ütles, et sooviks Hyperloopil põhineva ühenduse USA linnade san Francisco ja Los Angelese vahel, säärase 560-kilomeetrise ühenduse hind oleks tema hinnangul ligikaudu 6 miljardit dollarit vaid reisijaid kandva ühenduse ning 7,5 miljardit dollarit ka kaupade transpordiks kõlbliku ühenduse jaoks.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS



USA praeguse immigratsioonipoliitika vastu protestivad inimõiguslased Californias 4. juulil ehk iseseisvuspäeval.

Inimõigused heaoluriigi ja neoliberaalse üleilmastumise vahel

Kujutagem ette, et kõik maailma varandus kuulub ühele mehele. Nimetagem seda meest Kroisoseks, vanast pärimusest tuttava kuninga järgi, keda Herodotos iseloomustas kui „nii uskumatult rikast“, et ta „pidas ennast kõige õnnelikumaks surelikuks“. Oma ligimestest mõõtmatult kõrgemal asuv moodne Kroisos on ühtlasi ka suuremeelne kuningas.

Kadrioru mesitarudest võetakse mett

Uuring: mida sisaldab Kadrioru roosiaia mesi?

Võiks arvata, et linnakeskkonnas on saaste suurem kui maal ning saasteained võivad sattuda ka linnas kogutud metesse. Tallinna ülikoolis tehtud meeanalüüsi tulemused näitavad aga sootuks muud.

Marine Le Pen 7. mail valimiskaotuse järel kõnet pidamas.

Aro Velmet. Kas kahekümnes sajand oli viga?

Žanr, milles tavaliselt jutustatakse Euroopa lähiajalugu, on apokalüpsis. Katastroof, millele järgneb puhastumine ning „uus taevas ja uus maa“. Suure majandussurutise ja Teise maailmasõja õudustest tulid eurooplased välja veendumusega, et millelgi sellisel ei tohi kunagi lasta korduda

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: