Mihkelson: Eesti visuaalse brändi uuendamine raiskab raha ({{commentsTotal}})

Foto on illustratiivne. Autor: Eesti Disainimeeskond

Riigikogu liige Marko Mihkelson (IRL) on seisukohal, et Eesti visuaalse brändi uuendamine kujutab endast 200 000 euro äraraiskamist – liiatigi pälvis Hollandi brändinguspetsialisti Peter Kentie' "EST"-lahnedus juba palju positiivset vastukaja.

"Mulle tundub, et EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) otsib Eestile brändi nagu Pipi otsis kunagi spunki," kirjutas Mihkelson sotsiaalmeedias. "Mis on selle tegelik vajadus ja kas tõesti on 200 000 eurot vaja lihtsalt sunniviisiliselt laiaks lüüa."

"Küsige inimestelt, mis on Soome, Rootsi, Läti või Ameerika Ühendriikide visuaalne bränd," soovitas Mihkelson. "Vaevalt keegi oskab isegi pakkuda. Bränd ja tuntus selle ümber tekivad ikka sisust ja müüdist."

Mihkelsoni sõnul võiks EAS võiks keskenduda ettevõtluse arendamisele, mitte aga olla lihtsalt enamalt jaolt Euroopa Liidu rahadel püsiv finantsasutus erinevate projektide rahastamiseks.

"Hollandi disaineri (Peter Kentie) vahva "EST" liikus kiirelt inimesteni ja leidis positiivse vastukaja," märkis Mihkelson. "EAS aga liigub edasi silmi pilgutamata, nagu Tauno Kangro oma hiigelmonstrumit Tallinna lahte sokutades."

EAS kutsus kolmapäeval Eesti brändi uuendamiseks ellu disainimeeskonna, mis peaks tänavu aasta lõpuks välja töötama uue Eesti brändi visuaalse keele.

"Eesti disainimeeskond leiab visuaalseid ja sõnalisi viise, mis aitavad meil endast välismaailmale parimal moel rääkida ja Eestit tutvustada. Käesoleva aasta lõpuks valmib Eesti disainimeeskonna töö tulemusena Eesti brändi uus visuaalne keel ja disainitööriistakast  –  Eesti brändi kandjad ja valdkonnapõhised rakendused," seisab Disainimeeskonna kodulehel.

"Disainimeeskond on Eestis uus lähenemine. Esimest korda panustavad erinevad Eesti disainerid eraisikutena ühe suure loovprojekti õnnestumisse," kirjeldatakse meeskonna ülesehitust.

Meeskonna disainijuht on Alari Orav. Esimeses etapis on loovtiimis Janno Siimar, Jan Tomson, Anton Koovit, Kevin Crepin ja Tajo Oja. EAS-i poolt juhivad projekti Piret Reinson, Elina Vilja ja Priit Pruul. Vajaduse kerkides kaasatakse jooksvalt inimesi ka teistest valdkondadest, näiteks fotograafe, copywriter'eid, animaatoreid ja tüpograafe.

Eesti brändiuuenduse rahastatus tuleb Euroopa Liidu struktuurifondide vahenditest. Kogu projekti maksumus on 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele. Aastal 2002 loodud Eesti brändi "Welcome to Estonia" loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 eurot.

Toimetaja: Priit Luts

Allikas: BNS



{{c.alias}}
{{c.createdMoment}}
{{c.body}}
{{cc.alias}}
{{cc.createdMoment}}
+{{cc.replyToName}} {{cc.body}}
Kommentaare ei ole.
Oled sisseloginud kui {{user.alias}}. Logi välja
Sisselogimine ebaõnnestus.

Pole veel kasutajat/unustasid salasõna

Nimi võib olla kuni 32 tähemärki pikk
Kommentaar võib olla kuni 600 tähemärki pikk
{{comment.captcha.word.answer}}

www.err.ee

Merejääl sündivad hülgepojad on südikamad

Nii viiger- kui hallhülged eelistaksid järgmise põlvkonna ilmale tuua jää peal. Viigerhülge jaoks on pehme talv teravam probleem, hallhülged saavad poegida ka maismaal, kuid seal sirgunud isendid on merejääl kasvanud liigikaaslastest nõrgemad.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.

ETV OTSE
Viipekeelsed uudised