Aseri vald taotles ohtliku ristmiku ümberehitust juba pärast eelmist suurõnnetust ({{commentsTotal}})

Ohutum pääs tanklasse nõuab aeglustus ja kiirendusrada.
Ohutum pääs tanklasse nõuab aeglustus ja kiirendusrada. Autor/allikas: maps.google.com

Maanteeamet lubab järgmisel aastal Tallinna-Narva maanteel Aseri vallas asuva ohtliku ristmiku ümber ehitada. Vald palus maanteeametilt seda juba pärast eelmist kümnete vigastatutega ja ühe hukkunuga suurõnnetust.

Laupäeva hilisõhtul lõppes Tallinna-Narva maantee 125. kilomeetril asuvast tanklast väljasõit kokku kolme hukkunuga, kui 27-aastase mehe juhitud sõiduauto vastassuunast liikunud liinibussile ette keeras. Mullu augustis toimus samal kilomeetril liiklusõnnetus kolme sõiduki osalusel, kui kokku põrkasid sõiduauto, väikebuss ja liinibuss. Toona sai õnnetuses viga 14 inimest ja arstiabi vajas üle 20 inimese. Üks vigastatu suri hiljem haiglas.

Aseri vald otsis juba pärast 2015. aasta suurõnnetust abi ristmiku ohutumaks muutmiseks ja pöördus Ida-Viru maavalitsuse poole, kes omakorda võttis ühendust maanteeametiga.

Möödunud sügisel käisidki Aseri valla esindajad maanteeametis, kus lubati, et ristmikule tulevad mahasõidu- ja kiirendusrajad hiljemalt 2017. aastaks.

"Talvel oli maanteeametis kokkusaamine, kus vaadati seda projekti lahendust. Seal on põhimure see, et ei ole kiirendus- ja aeglustusradasid," rääkis ERR-ile vallajuht Koit Oras. "Ehituseks nad lubasid, et 2017. aastaks saab asi valmis."

Maanteeameti ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi kinnitas, et otsus antud liiklusohtliku koha ümbertegemiseks võeti vastu juba eelmise aasta teises pooles. "Ümberkorraldustega alustatakse järgmisel aastal. Täpset kuupäeva ei ole antud hetkel võimalik välja tuua, kuid objekt peab valmis olema 2017. aasta augusti lõpuks," ütles Palmi.

Maanteeameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe selgitas, et maanteeamet vaatab oma tegevust planeerides Eestit tervikuna ning on koostanud metoodika, et hinnata liiklusõnnetuste riski Eesti teedel ning tuvastada teelõigud, mille puhul on liiklusõnnetuse toimumise risk suurim.

Teelõikude ohutustamist alustatakse kõige suurema liiklusõnnetuse riskiga lõikudest. Iga-aastaselt investeeritakse lõikude ohutustamisse suurusjärgus seitse miljonit eurot, mistõttu on ka lõikude valikul oluline rahaline mõju.

Teelõik liigitatakse liiklusohtlikuks kohaks, kui esineb vähemalt üks alljärgnevatest tunnustest:

  • viimase viie aasta jooksul on teelõigul või ristmikul toimunud surma või inim­kannatanutega liiklusõnnetusi;
  • liiklustehniline lahendus ei vasta kehtivatele teede projekteerimise normidele ja sellest tulenevalt on liiklusõnnetuse oht ilmne;
  • teelõiku ümbritseva keskkonna struktuurimuutused (näiteks arendustegevus) on põhjustanud konfliktide arvu suurenemise võrreldes keskkonna struktuurimuutuste eelse perioodiga ning sellest tulenevalt on selgelt suurenenud liiklusoht;
  • olukorra ohtlikkus on tajutav erinevate liiklejate rühmade poolt ja sellele tuginevalt on hinnatud konfliktide esinemissagedus (signaalid ohu olemasolu kohta võivad pärineda kas tee omaniku/hooldaja esindajalt, kohalikult omavalitsuselt, politseilt, külaseltsilt või elanik­konnalt).

Toimetaja: Priit Luts



Aasta auto 2018 Opel Insignia.

Eesti aasta auto on Opel Insignia

Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala tutvustas ka sel aastal "Ringvaates" Eesti aasta auto edetabelit. Aasta autoks 2018 valiti Opel Insignia.

uudised
Agu Uudelepp

Agu Uudelepa tudengite innustav üleskutse

Agu Uudelepa tudengid Tallinna tehnikaülikoolist soovivad toetada oma inspireerivat õppejõudu võitluses vähiga ning panid kirja innustavad mõtted ja humoorikad kooliseigad, et nii kutsuda inimesi üles tegema annetust Vähiravifondile "Kingitud Elu". Kirjapandust peegeldub mees, keda üliõpilased pikisilmi ülikooli tagasi õpetama ootavad.

Lepapoidel on emased klassikaliselt isastest suuremad.

Oled sa isane või emane – suurus loeb

Mehed on suuremad kui naised – enamasti. Nii on see vähemalt inimestel ja suuremal hulgal imetajatel. Suudame ju igaüks ette kujutada võimsat hõbeselga või suurte sarvedega põdrapulli. Olukord on vastupidine juhul, kui sa oled putukas – näiteks äädikakärbsete puhul tasub suur olla just emastel.

päeva kommentaar
Urmas Vadi

Urmas Vadi: sisemisest ilust

Käisin nädalavahetusel kooli sünnipäeval. Kool sai 60, mina sain talvel 40. Kooli ruumid olid eksimiseni muutunud. Mis aga oli huvitav, et õpetajad olid täpselt sellised nagu 25 aastat tagasi. Mõnda õpilast aga ei tundnud äragi.

Maa 2016. aastal.

Öös üha kirkamalt helenduv Maa kuulutab rumaluse kasvu

Idee mitte kunagi magama minemisest ei pruugi olla nii hea, kui esmapilgul tunduda võib. Endale meelepäraste tegevuste asemel sunniks see tõenäoliselt inimesi lihtsalt rohkem tööd tegema, leiab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: