Tallinna trammiteedele jaoks osteti uue põlvkonna rööpalihvija ({{commentsTotal}})

Rööpalihvija RO-V 149
Rööpalihvija RO-V 149 Autor/allikas: arhiiv

Tallinna Linnatranspordi AS soetas Leipzigi tehases Möser Maschinenbau GmbH valmistatud kõrgtehnoloogilise rööpalihvija RO-V 149, mida seni on valmistatud Euroopa riikide tarbeks kokku vaid kaheksa.

Ettevõtte juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on enesestmõistetav, et kui kogu Tallinna trammitaristu saab peale Kopli suunalise rööbastee ja lennujaama läbimurde valmimist täiesti uue kvaliteedi ning linlasi teenindavad moodsad CAF Urbos trammid, tuleb ka rööbaste hooldamisel kasutada tehnika viimase sõna järgi konstrueeritud lahendusi, teatas Tallinna linnavalitsuse pressitalitus.

"See võib paljude jaoks tulla üllatusena, ent sarnaselt autoliikluseks mõeldud tänavatele vajab ka trammitee pidevat hooldamist, vastasel juhul muutub see ebatasaseks. Üheks olulisemaks sujuva sõidu eelduseks on siledad rööpad, mida selle tarvis tuleb pidevalt lihvida. Seni kasutasime rööbaste hoolduseks trammi T-8 baasil ehitatud staatilise lihvimisagregaadiga lahendust.

"Uus RO-V 149 on sellega võrreldes otsekui võimas Boeing moosiriiuliks kutsutud AN-2 kõrval. Kui T-8 kasutas staatilist lihvimismeetodit, mille põhimõtet võib võrrelda pinna töötlemisega liivapaberi abil, siis uuele masinale on paigaldatud elektrooniliselt juhitav pöörlev lihvimisseade,“ selgitas Tamm agregaadi tööpõhimõtteid.

 Tegemist on väiksegabariidilise masinaga, mis võib sõita autona lihvimist vajava rööpalõigu juurde ning peale kiirelt toimuvat hüdraulilist rataste vahetust liikuda edasi piki rööpaid. Masin on äärmiselt mobiilne ning lihtsalt käsitletav, tagades samas suure jõudluse ja teostatud töö kõrge kvaliteedi. Lihvijat käivitab võimas elektrigeneraator, mille omakorda käivitab 150-hobujõuline neljasilindriline Iveco diiselmootor.

Kõiki operatsioone saab juhtida nii puutetundliku ekraani abil kabiinist, kui ka välist juhtpaneeli kasutades. Kuus lihvimissüsteemi toimivad kuivtöötluse põhimõttel. Tööprotsesse juhib võimas arvuti ning operaator saab toimuvat jälgida masinale paigaldatud videokaamerate abil. Masin suudab tunnis siluda viis kilomeetrit rööbasteed.

Allikas: ERR



Aasta auto 2018 Opel Insignia.

Eesti aasta auto on Opel Insignia

Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala tutvustas ka sel aastal "Ringvaates" Eesti aasta auto edetabelit. Aasta autoks 2018 valiti Opel Insignia.

uudised
Agu Uudelepp

Agu Uudelepa tudengite innustav üleskutse

Agu Uudelepa tudengid Tallinna tehnikaülikoolist soovivad toetada oma inspireerivat õppejõudu võitluses vähiga ning panid kirja innustavad mõtted ja humoorikad kooliseigad, et nii kutsuda inimesi üles tegema annetust Vähiravifondile "Kingitud Elu". Kirjapandust peegeldub mees, keda üliõpilased pikisilmi ülikooli tagasi õpetama ootavad.

Lepapoidel on emased klassikaliselt isastest suuremad.

Oled sa isane või emane – suurus loeb

Mehed on suuremad kui naised – enamasti. Nii on see vähemalt inimestel ja suuremal hulgal imetajatel. Suudame ju igaüks ette kujutada võimsat hõbeselga või suurte sarvedega põdrapulli. Olukord on vastupidine juhul, kui sa oled putukas – näiteks äädikakärbsete puhul tasub suur olla just emastel.

päeva kommentaar
Urmas Vadi

Urmas Vadi: sisemisest ilust

Käisin nädalavahetusel kooli sünnipäeval. Kool sai 60, mina sain talvel 40. Kooli ruumid olid eksimiseni muutunud. Mis aga oli huvitav, et õpetajad olid täpselt sellised nagu 25 aastat tagasi. Mõnda õpilast aga ei tundnud äragi.

Maa 2016. aastal.

Öös üha kirkamalt helenduv Maa kuulutab rumaluse kasvu

Idee mitte kunagi magama minemisest ei pruugi olla nii hea, kui esmapilgul tunduda võib. Endale meelepäraste tegevuste asemel sunniks see tõenäoliselt inimesi lihtsalt rohkem tööd tegema, leiab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: