Tallinna trammiteedele jaoks osteti uue põlvkonna rööpalihvija ({{commentsTotal}})

Rööpalihvija RO-V 149 Autor: arhiiv

Tallinna Linnatranspordi AS soetas Leipzigi tehases Möser Maschinenbau GmbH valmistatud kõrgtehnoloogilise rööpalihvija RO-V 149, mida seni on valmistatud Euroopa riikide tarbeks kokku vaid kaheksa.

Ettevõtte juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on enesestmõistetav, et kui kogu Tallinna trammitaristu saab peale Kopli suunalise rööbastee ja lennujaama läbimurde valmimist täiesti uue kvaliteedi ning linlasi teenindavad moodsad CAF Urbos trammid, tuleb ka rööbaste hooldamisel kasutada tehnika viimase sõna järgi konstrueeritud lahendusi, teatas Tallinna linnavalitsuse pressitalitus.

"See võib paljude jaoks tulla üllatusena, ent sarnaselt autoliikluseks mõeldud tänavatele vajab ka trammitee pidevat hooldamist, vastasel juhul muutub see ebatasaseks. Üheks olulisemaks sujuva sõidu eelduseks on siledad rööpad, mida selle tarvis tuleb pidevalt lihvida. Seni kasutasime rööbaste hoolduseks trammi T-8 baasil ehitatud staatilise lihvimisagregaadiga lahendust.

"Uus RO-V 149 on sellega võrreldes otsekui võimas Boeing moosiriiuliks kutsutud AN-2 kõrval. Kui T-8 kasutas staatilist lihvimismeetodit, mille põhimõtet võib võrrelda pinna töötlemisega liivapaberi abil, siis uuele masinale on paigaldatud elektrooniliselt juhitav pöörlev lihvimisseade,“ selgitas Tamm agregaadi tööpõhimõtteid.

 Tegemist on väiksegabariidilise masinaga, mis võib sõita autona lihvimist vajava rööpalõigu juurde ning peale kiirelt toimuvat hüdraulilist rataste vahetust liikuda edasi piki rööpaid. Masin on äärmiselt mobiilne ning lihtsalt käsitletav, tagades samas suure jõudluse ja teostatud töö kõrge kvaliteedi. Lihvijat käivitab võimas elektrigeneraator, mille omakorda käivitab 150-hobujõuline neljasilindriline Iveco diiselmootor.

Kõiki operatsioone saab juhtida nii puutetundliku ekraani abil kabiinist, kui ka välist juhtpaneeli kasutades. Kuus lihvimissüsteemi toimivad kuivtöötluse põhimõttel. Tööprotsesse juhib võimas arvuti ning operaator saab toimuvat jälgida masinale paigaldatud videokaamerate abil. Masin suudab tunnis siluda viis kilomeetrit rööbasteed.

Allikas: ERR



Märt Avandi: ma tahaks, et teatris oleks vähem tülpimust

Parimaks meesnäitlejaks nimetatud Märt Avandi tunnistas, et Eesti teatrites on palju üle jala tegemist ja keskpärasust.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.