Arhitekt Reidi teest: piirkond peaks olema sihtpunkt, mitte koridor läbiliikumiseks ({{commentsTotal}})

{{1470746983000 | amCalendar}}

Arhitekt ja linnakujundaja Andres Sevtšuki hinnangul tehakse Reidi teearendust kiirustades ning Tallinn muutuks praeguse projekti kohaselt veelgi autokesksemaks.

Sevtšuk ütles intervjuus ERR-i raadiouudistele, et projekt on kindlasti vaja lahendada koos ühistranspordiga. "Vaja on ette näha ühistranspordiühendus Piritale ja Lasnamäele üle Reidi tee kas siis trammi või kiirbussiliini näol. Tee tuleks lahendada koos hoonefrontide ja äripindadega, mis seal ääres on, ja detailplaneeringud vastavalt kohandada."

"Kolmandaks tuleks tee lahendada koos haljastusega, mitte järelmõttena sinna puid juurde joonistada, vaid tõeliselt teha mereäärne tänav, kust oleks väga lihtne üle minna, kuhu saavad turistid minna. Põhimõtteliselt peaks see piirkond olema sihtpunkt, mitte koridor, kust läbi liikuda," lisas Sevtšuk.

Linnalabori urbanist Anni Müüripeal on sõitnud Reidi tee jalgrattaga läbi, et mõista kus ja kuidas Reidi tee tegelikult kulgema hakkab. Reidi tee projekti probleem seisneb selles, et seda on projekteeritud kui maanteed ja linna pole nähtud tervikuna, selgitab Müüripeal.

"Eile ilmunud skeem on täpselt sama, mis on juulikuus. Võrreldes kevadise projektiga on vaid kosmeetilised muudatused. Juurde on pandud mõned üksikud ülekäigurajad," rääkis ta "Aktuaalsele kaamerale".

Hooandjate abil korraldab Linnalabor 16. augustil avaliku debati Reidi tee eest vastutava linnaarhitekti ja linnaplaneerimise eksperdi vahel, et saada vastuseid Reidi teed puudutavatele küsimustele.

Projekti kohaselt katab üks osa loodavast teest ka Kadrioru pargi Russalka poolse osa. Keskkonnaameti Harjumaa looduskaitse juhtivspetsialisti Tiina Napi hinnangul on alal mitmed looduskaitse all olevad puud ja põõsad.

"Seal on remmelgad ja mõned põlispuud, mida tuleks säilitada. Kui me projektlahendust näeme, saame anda juba konkreetsed tingimused," rääkis Napp.

Linnavalitsus tahab Reidi tee projekti lepinguliselt kinnitada 25. augustiks ja ehitustööd plaanitakse lõpetada 2017. aasta lõpuks.

Rajatav Reidi tee vähendab linnavalitsuse sõnul ummikuid ja vähendab hinnanguliselt kahekümne protsendi võrra liiklusõnnetuste riski kogu Pirita teel ja Narva maanteel.

Samuti lihtsustab tee juurdepääsu Vanasadamale, kuhu aastas suundub üle 300 tuhande raskeveoki.

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf sõnul on Reidi tee projekti sisse viidud olulised täiendused. "Tegelikult tuleb sinna üks rannapromenaad ja sõidutee on ainult selleks, et autode liikumist sadama ja linna suunas oleks vähem ja et linnast väljasõit oleks sujuvam," rääkis Klandorf.

 

Toimetaja: Priit Luts



Fotod ja video: soomuskool viis läbi esimesed CV9035 lahinglaskmised

1. jalaväebrigaadi soomuskool viis sel nädalal keskpolügoonil läbi esimesed jalaväe lahingumasina CV9035EE lahinglaskmised, millest võttis osa kakskümmend masinameeskonna kursusel õppivat Scoutspataljoni A-kompanii kaitseväelast.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.