Haapsalu raudtee taastajad loodavad toetust Junckeri fondist ({{commentsTotal}})

Turba rongijaam.
Turba rongijaam. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Haapsalu raudtee taastamiseks loodud aktsiaselts Lääne Raudtee valmistab ette taotlust Euroopa Liidu käivitatud Euroopa strateegiliste investeeringute fondile (EFSI) ehk niinimetatud Junckeri fondile, enne selle esitamist on neil vaja aga sõlmida riigiga koostöökokkulepe ning selleni jõudmine võtab aega, ütles ettevõtte juhatuse liige Rein Riisalu.

Riisalu rääkis ERRi uudisteportaalile, et Lääne Raudtee on investeeringute ergutamiseks mõeldud Junckeri fondiga suhelnud, oma projekti tutvustanud ja nüüd tuleks neile saata taotlusdokumendid.

"Oleme sellega finišisirgel, viimane ots läks sel nädalal veel tõlkimisse, aga selleks, et taotlus osutuks rahastamise mõistes edukaks, on seal üks selline klausel, et Lääne Raudteel peaks olema näidata ette koostöökokkulepe või leping riigiga, et ka riik on seda meelt, et Haapsalu suunas võiks raudteed arendada," sõnas ta.

Lääne Raudtee tahaks juhatuse liikme sõnul riigiga kokku leppida, et kui ettevõte ehitaks pankade ja omavahenditega raudtee, lubaks riik omalt poolt, et rongid hakkaksid seal ka sõitma.

Riigil on aga raudtee arendamisega seotud raha jagatud 2020. aastani ja varsti tuleb Rail Balticu rajamiseks sadu miljoneid eurosid eraldada, lisas Riisalu. Seetõttu ei saa praeguse seisuga Junckeri fondile taotlust esitada, sest riigi positiivne toetusotsus tuleb ära oodata. Ta möönis, et mõistab, et praeguses olukorras on riigil arendusteks Turba või Haapsalu suunas raha leida keeruline.

"Küsimus pole selles, et ronge ei oleks või inimesed ei tahaks. Suur foon on selles, et kui vaadata raudteesektori kui terviku väljavaateid, siis transiidi madalseisu valguses on hetkeolukord võrdlemisi kehv ja perspektiiv on ka pigem tumedapoolne," nentis ta.

Kui aga paari-kolme aasta jooksul Haapsalu-Rohuküla suunal otsustavalt ei tegutseta ja algab Rail Balticu ehitus, tähendab see Riisalu hinnangul, et kogu raudteed ehitada oskav tööjõud on hõivatud, materjalide hinnad tõusevad ning Haapsalu suuna plaanid tuleb pikaks ajaks maha matta.

Taotlus EFSI-le on tema sõnul tehtud arvestusega, et kuni Turbani saadakse hakkama praeguse investorite ringiga, Turbast Rohukülani on aga vaja märksa rohkem laenu võtta ning üheks laenuandjaks või laenu garandiks saaks olla Euroopa Investeerimispank, mille raames on ka Junckeri käivitatud programm.

Seda, kas taotleja saab laenu, tullakse talle osanikuks või antakse garantii, otsustab fond ise lähtuvalt projekti perspektiivikusest.

Mullu aprillis asutatud Lääne Raudtee on äraootaval positsioonil, kuidas läheb transiidisektoril ja kas tuleva aasta väljavaade on helgem või tumedam. Riisalu kinnitusel suhtlevad nad edasi nii Eesti Raudtee kui majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga ja nende valmisolek pole kuskile kadunud.



Kadrioru mesitarudest võetakse mett

Uuring: mida sisaldab Kadrioru roosiaia mesi?

Võiks arvata, et linnakeskkonnas on saaste suurem kui maal ning saasteained võivad sattuda ka linnas kogutud metesse. Tallinna ülikoolis tehtud meeanalüüsi tulemused näitavad aga sootuks muud.

Marine Le Pen 7. mail valimiskaotuse järel kõnet pidamas.

Aro Velmet. Kas kahekümnes sajand oli viga?

Žanr, milles tavaliselt jutustatakse Euroopa lähiajalugu, on apokalüpsis. Katastroof, millele järgneb puhastumine ning „uus taevas ja uus maa“. Suure majandussurutise ja Teise maailmasõja õudustest tulid eurooplased välja veendumusega, et millelgi sellisel ei tohi kunagi lasta korduda

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: