Saaremaa sadamas loodetakse tulevikus näha rohkem kaubalaevu ({{commentsTotal}})

Kümme aastat kruiisisadamana tegutsenud Saaremaa sadam tahab areneda multifunktsionaalseks sadamaks ja hakata oma kaide ääres teenindama ka rohkem kaubalaevu.

Sadama paarikümne hektari suurusele kinnistule pakutakse kaubavedudest huvitatud ettevõtetele võimalust taristute väljaarendamiseks, kus saaks tegeleda nii tootmise kui ka kauba ladustamisega, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"66 kruiisilaeva selle 10 aasta jooksul on andnud päris hulga turiste. Ja kaupa on tehtud. Kaupa on see aasta veetud siin 14 000 tonni," märkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

Kunagi 100 miljoni krooniga valmis ehitatud sadama jaoks on seda 10 aasta kohta plaanitust ilmselgelt vähem.

Pärast aastatepikkust kohtuvaidlust on Tallinna sadamal nüüdseks kõik load olemas selleks, et hakata Saaremaa sadamas tegelema ka kaubavedudega.

"Me viisime Saaremaa sadama nüüd uuesti üldkaubasadama kaardile. Ja sellest lähtuvalt võiks öelda ja loodame, et tuleb uus hingamine ja uus algus. See sadam on piltlikult öeldes õigel pool saart. Ta on suurtele laevateedele lähemal, ta on piisava süvisega, ta on talve läbi lahti ja seda sadamat saab Saaremaa hüvanguks väga hästi ära kasutada," selgitas Tallinna Sadama ärisuunajuht Ahto Ader.

Tänavu kevadel vähendas Tallinna sadama nõukogu Saaremaa sadama bilansilist väärtust 6,6 miljonilt eurolt 650 000 eurole.

"Kui vaadata tema tänast raamatupidamislikku väärtust, siis kannatab pidada küll. Ja eesmärk on lihtsalt kasvatada nii kaubaäri kui reisijate vedu," kommenteeris Kalm.

Tallinna sadama juhtidel on usku, et koos Saaremaa ettevõtetega suudetakse sadam koos paarikümnehektarilise maaalaga aktiivsemasse kasutusse võtta.

"See võimaldab siin kaht asja. Ladustamist nii vabas õhus kui ladustamist ladudes ja ka väikest viisi tootmist. Ja praegu meil ongi nii öelda huviliste kaardistamine, huviliste leidmine, et panna pilt paika, kes siia võiksid kõik tulema hakata," sõnas Ader.

Järgmisel suvel on Saaremaa sadamasse oodata tänavuse kahe laeva asemel 7 kruiisilaeva.

Toimetaja: Laur Viirand



Pidev intensiivne infovoog ei pruugi pikas perspektiivis kasuks tulla.

Kurdistav infovoog teeb tasahilju pimedaks

Aju plastilisus, tehnika areng ja kiirenev elutempo kuulutab paberraamatute nurka vedelema jätmist ja taskuhäälingute pealtungi. Sisuliselt tähendab aga info nautimise ja mälumise asemel selle õgardlikult kugistamine tasahilju ja vabatahtlikult pimedaks jäämist, leiab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: