Palo praamiliiklusest: nüüd läheb paremaks ja kõik võidavad ({{commentsTotal}})

Autor: Siim Lõvi /ERR

Endine majandusminister Urve Palo (SDE) ütles, et praamiliiklusega ei ole praegu midagi viga ning olukord läheb ainult paremaks. See, et liinil on kehvas tehnilises seisukorras ja vähese mahutavusega parvlaevad, on tema sõnul paratamatus.

"See, et kahe aasta jooksul on tänane operaator vahetanud oma laevad välja vanade laevade vastu, mis aeg-ajalt lähevad katki, on väiksema mahutavusega, selles küsimuses peab ikkagi otsa vaatama sellele operaatorile, miks ta nii teeb ja sellele lepingule, mille riik tegi kümme aastat tagasi selle operaatoriga," ütles Palo ERR-i portaalile.

Samas märkis ta, et tehtud otsused olid ainuõiged. Ta lisas, et praamiliiklus toimib ja läheb ainult paremaks.

"Kui ei ole õigeks ajaks uusi laevu, siis nad rendivad mõneks ajaks varulaevu. See on okei. Tähtis on, et teenus jätkub. See asi läheb ainult paremaks. Aasta-kahe pärast vaatame sellele tagasi ja mõtleme kõik, et jumal tänatud, et see nii on. Ja enam ei räägita juttu, et riik ostab erasektorist ülikallist teenust ilma konkurentsita," lisas ta.

"Mis puudutab hilinemist, siis seda võib juhtuda kõigil. See on ka osa äritegevusest, vahest asjad ei jookse nii plaanijärgselt, aga need tuleb ära lahendada," arvas ta.

Ajakirjaniku tõstatatud probleemile, et liiga tihti on parvlaevad rikkis ja tekivad hiigeljärjekorrad, mis praamiliiklust halvab, vastas Palo järgmiselt: "Praamiliiklus käib graafiku alusel nii, nagu ta on kogu aeg käinud ja jätkub 1. oktoobrist. Kust te näete, et praamiliiklus on halvatud? /.../ Järjekorrad on suviselt olnud ju alati."

Palo oli siiski nõus, et suvised pikad järjekorrad ei peaks olema normaalne nähtus. "Muidugi ei peaks olema. Ja sellepärast tulevadki uued parvlaevad, mis on mõnevõrra suurema mahutavusega," märkis ta.

Jätkuvalt tulus äri riigile

Palo rõhutas, et isegi asenduslaevade kulu arvesse võttes, on parvlaevaliikluse korraldamine Tallinna Sadamale väga kasumlik projekt.

"Kümne aasta peale oli arvestatud [kasumimarginaalina] 7,6 protsenti. See, et on vaja mõned kuud rentida varulaeva ja siis ühte pikemaks, tõmbab seda kasumlikkust alla 0,2 protsenti. Võite ette kujutada, kui palju miljoneid Tallinna Sadam selle opereerimisteenusega teenib kümne aasta jooksul," märkis endine majandusminister.

Palo rõhutas, et riigi seisukohast täidab Tallinna Sadam jätkuvalt lepingut ja riik saab endiselt üle 60 miljoni euro odavamalt kümne aasta jooksul opereerimisteenust. Lisaks teenib Tallinna Sadam selle pealt kasumit, mis on ka riigi ja maksumaksja raha. "Igal juhul on tegu kasumliku projektiga."

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Telia tõstab teleteenuse hinda

Telia tõstab alates maikuust oma teleteenuse hinda. Enamik internetipakette läheb odavamaks.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.