Sõru-Triigi laevaliini hakkab teenindama Kihnu Veeteed ({{commentsTotal}})

{{1473080354000 | amCalendar}}
Triigi sadam
Triigi sadam Autor/allikas: Postimees/Scanpix

1.oktoobrist hakkab Saaremaa ja Hiiumaa vahelist parvlaevaliini opereerima AS Kihnu Veeteed. Operaatoriga koos vahetub ka Soela väina ületav parvlaev, laevaühendusse auku ei jää.

"Läbirääkimised on olnud keerulised ja Saaremaa-Hiiumaa vahel reisivad saareelanikud peavad arvestama võimalusega, et oktoobris võib esimestel nädalatel liini teenindada pisut väiksem asenduslaev Reet, kuid edaspidi on kasutusel jääklassiga ja mõnevõrra suurem laev Subsea Seven. Kõige tähtsam on see, et laevaühendus kahe suursaare vahel ei katke," märkis ministeeriumi merendus- ja lennundusosakonna juhataja Taivo Linnamägi. 

Sõlmitud avaliku teenindamise leping on lühiajaline, kestvusega ca 7 kuud, kuna alates maist on liinile oodata uut reisiparvlaeva Soela. "Soela on esimene laev, mis on spetsiaalselt valmistatud Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks. Väärib märkimist, et üle Soela väina suursaarte vahel ühendust pidama hakkav laev on saanud oma lõpliku kuju ja seadistused just kohalike Baltic Workboatsi meistrite käe all," selgitas Linnamägi. 

Praeguse vedajaga, OÜ-ga Väinamere Liinid sõlmitud leping lõpeb septembri lõpus, mistõttu korraldas MKM kolm riigihanget, mis erinevatel põhjustel nurjusid. Seetõttu otsustati neljandal korral väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasuks, millele laekus üks pakkumus AS-ilt Kihnu Veeteed. 

Sõru-Triigi parvlaevaühenduse aastane dotatsioonisumma riigilt on ligikaudu 1,3 miljonit eurot.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on alates 2015. aasta sügisest otsinud operaatorit Triigi-Sõru parvlaevaliinile, kuna praeguse vedajaga Väinamere Liinid OÜ lõpeb liinileping 30. septembril. Kolmandat korda välja kuulutatud riigihanke tulemusena operaatorit endiselt ei õnnestunud leida.

Praegu opereerib liinil Väinamere Liinid OÜ parvlaevaga Kõrgelaid. 2006. aasta septembris sõlmitud ja hiljem pikendatud liinileping lõpeb 30. septembril.

Majandusministeerium kuulutas laevaliinile ajutise vedaja leidmise hanke välja esimest korda möödunud aasta oktoobris, teist korda tänavu jaanuaris ja kolmandat korda märtsis.

Liiniveolepingu eeldatav maksumus on 850 000 eurot ning ajutine vedaja teenindaks liini 2016. aasta oktoobrist kuni uue laeva Soela liinile saabumiseni, mille valmimisaeg on eeldatavalt 2017. aasta mais.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Ebavõrdsuse kasv pole iseenesest halb, kuid sellel võivad olla negatiivsed kõrvalmõjud.

Maailm on ebavõrdsem kui kunagi varem ja see võib olla paratamatu

Majanduslik ebavõrdsus on suurem kui kunagi varem. Pool maailma rikkusest on hiljutise raporti alusel koondunud ühe protsendi elanike kätte. Kümneid inimühiskondi uurinud arheoloogide sõnul on tegu 10 000 aasta eest alanud paratamatu sündmuste ahela kulminatsiooniga.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: