Sõru-Triigi laevaliini hakkab teenindama Kihnu Veeteed ({{commentsTotal}})

Triigi sadam Autor: Postimees/Scanpix
{{1473080354000 | amCalendar}}

1.oktoobrist hakkab Saaremaa ja Hiiumaa vahelist parvlaevaliini opereerima AS Kihnu Veeteed. Operaatoriga koos vahetub ka Soela väina ületav parvlaev, laevaühendusse auku ei jää.

"Läbirääkimised on olnud keerulised ja Saaremaa-Hiiumaa vahel reisivad saareelanikud peavad arvestama võimalusega, et oktoobris võib esimestel nädalatel liini teenindada pisut väiksem asenduslaev Reet, kuid edaspidi on kasutusel jääklassiga ja mõnevõrra suurem laev Subsea Seven. Kõige tähtsam on see, et laevaühendus kahe suursaare vahel ei katke," märkis ministeeriumi merendus- ja lennundusosakonna juhataja Taivo Linnamägi. 

Sõlmitud avaliku teenindamise leping on lühiajaline, kestvusega ca 7 kuud, kuna alates maist on liinile oodata uut reisiparvlaeva Soela. "Soela on esimene laev, mis on spetsiaalselt valmistatud Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks. Väärib märkimist, et üle Soela väina suursaarte vahel ühendust pidama hakkav laev on saanud oma lõpliku kuju ja seadistused just kohalike Baltic Workboatsi meistrite käe all," selgitas Linnamägi. 

Praeguse vedajaga, OÜ-ga Väinamere Liinid sõlmitud leping lõpeb septembri lõpus, mistõttu korraldas MKM kolm riigihanget, mis erinevatel põhjustel nurjusid. Seetõttu otsustati neljandal korral väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasuks, millele laekus üks pakkumus AS-ilt Kihnu Veeteed. 

Sõru-Triigi parvlaevaühenduse aastane dotatsioonisumma riigilt on ligikaudu 1,3 miljonit eurot.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on alates 2015. aasta sügisest otsinud operaatorit Triigi-Sõru parvlaevaliinile, kuna praeguse vedajaga Väinamere Liinid OÜ lõpeb liinileping 30. septembril. Kolmandat korda välja kuulutatud riigihanke tulemusena operaatorit endiselt ei õnnestunud leida.

Praegu opereerib liinil Väinamere Liinid OÜ parvlaevaga Kõrgelaid. 2006. aasta septembris sõlmitud ja hiljem pikendatud liinileping lõpeb 30. septembril.

Majandusministeerium kuulutas laevaliinile ajutise vedaja leidmise hanke välja esimest korda möödunud aasta oktoobris, teist korda tänavu jaanuaris ja kolmandat korda märtsis.

Liiniveolepingu eeldatav maksumus on 850 000 eurot ning ajutine vedaja teenindaks liini 2016. aasta oktoobrist kuni uue laeva Soela liinile saabumiseni, mille valmimisaeg on eeldatavalt 2017. aasta mais.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Fotod ja video: soomuskool viis läbi esimesed CV9035 lahinglaskmised

1. jalaväebrigaadi soomuskool viis sel nädalal keskpolügoonil läbi esimesed jalaväe lahingumasina CV9035EE lahinglaskmised, millest võttis osa kakskümmend masinameeskonna kursusel õppivat Scoutspataljoni A-kompanii kaitseväelast.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.