Tark: Tallinna Sadama käive on kukkunud, kuid suurim murekoht on parvlaevad ({{commentsTotal}})

Autor: Rene Suurkaev / ERR

Tallinna Sadama nõukogu esimees Aare Tark ütles pärast nõukogu koosolekut, et majandustulemustes on nii häid kui halbu uudiseid, ent suurim mure on endiselt tehastes ehitamisel olevate parvlaevadega.

Aare Tark tõdes, et Tallinna Sadama majandustulemustes on nii positiivseid kui ka vähem positiivseid uudiseid.

"Oleme oam kaubamahtudes küll eelarvest pisut maas, kuid see on seotud vedellasti käibe vähenemisega. Samas on reisijatevedu kasvanud, nii et sadama üldises käibes me väga palju kaotanud ei ole. See kaheksa kuud on päris stabiilne olnud ka võrreldes möödunud aastaga," kommenteeris Tark ERR-i uudisteportaalile.

Nõukogu esimees tõdes, et vedellasti kaotus on olnud püsiv, peamiseks põhjuseks kogu Venemaa kaubatransiidi suundumine peamiselt Ust-Luga sadamasse.

Tallinna Sadama vedellasti käive on võrreldes möödunud aasta sama ajaga kukkunud ligi 20 protsenti. Kuivõrd puistlasti ja veeremimahud kasvasid ning reisijatevedu on samuti tõusu jätkanud, on kogu käive aasta esimese kaheksa kuuga vähenenud möödunud aastaga võrreldes kaheksa protsenti.

"Eks meil selleks olegi tehtud täiendav juhatuse liikme koht, et peame leidma võimalusi vedellasti kaotuse asendamiseks teiste kaubagruppidega," ütles Tark. Tema sõnul on see täna ametisse nimetatud uue juhatuse liikme Margus Vihmani esimene ülesanne pärast sisseelamist.

Suurim mure parvlaevadega

Siiski nimetas nõukogu esimees suurimaks murekohaks parvlaevu, mis ei valmi tähtajaks ning asenduslaevadega kujuneb oktoober keeruliseks kuuks.

"Parvlaevade küsimus on suure avalikkuse tähelepanu all ning see on eluline teenus, mida TS Laevad peavad tagama. Oktoobri esimene nädal on väga pingeline ja tuleb teha maksimaalselt pingutusi, et kõik inimesed saaksid ära veetud," tõdes Tark. Ta leidis, et kui oktoobrikuu suudetakse üle elada, peaks edasi minema juba lihtsamaks ning käivitub plaanipärane liinivedu, kuid oktoobris tuleb teenindada liine veel tiheda suvise graafiku alusel.



Parvlaev Soela.Parvlaev Soela.
Fotod: mais alustab saarte vahel sõitu uus parvlaev Soela

Baltic Workboatsi laevatehases spetsiaalselt Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks ehitatud parvlaev Soela sai valmis veidi enne tähtaega ja läheb liinile 1. maist.

Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudi tõlkeõpetuse dotsent Mari Uusküla.Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudi tõlkeõpetuse dotsent Mari Uusküla.
Ühe minuti loeng: kuidas on seotud keel, kultuur ja värvid?

Värvid ümbritsevad meid kõikjal. Igal asjal on oma värv – merel, murul, taeval, lilledel ning kõik tehislikud objektid meie ümber on värvilised. Värve ei saa objektist lahutada ja vaadata ainult värvi ennast. See on asjaolu, mis muudab lastele värvisõnade omandamise raskeks, märgib Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudi tõlkeõpetuse dotsent Mari Uusküla.

BLOGI
Allan RajaveeAllan Rajavee
Kokkuvõtvalt paastust | Kirjutab Allan: mida õppisin?

“Kristus on üles tõusnud”, “Ta on tõesti üles tõusnud” - need kaks lauset märgivad suure paastu lõppu. Kuna ma pole õigeusklik, pole ma kunagi soovinud seda kogemuseksperimenti sisuda õigeusu religioossete tavadega. Siiski olid need sõnad suur kergendus. Nüüd, nädal pärast paastu lõppu, on aeg vaadata tagasi 40 päevale ja jagade teiega saadud õppetunde.