Politsei: veokite ja busside tehniline olukord on rahuldav ({{commentsTotal}})

Reididel kontrollitakse veokite tehnilist korrasolekut ja juhtide väsimusastet.
Reididel kontrollitakse veokite tehnilist korrasolekut ja juhtide väsimusastet. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Ehkki sel nädalal toimus ühel päeval mitu liiklusõnnetust veokitega, kus purunesid rehvid ning hiljaaegu saatis Soome politsei Eesti-Soome piirilt tagasi pooled veokid, mis olid tehniliselt korrast ära, leiab Eesti politsei, et olukord on rahuldav.

Kuigi busside osakaal kõigist liiklusõnnetustest on väike, on selliste õnnetuste korral potentsiaalne ohvrite hulk tavapärasest suurem. Seetõttu on iseäranis oluline, et busside tehniline seisukord oleks kontrollitud ja nõuetele vastav. Ka õnnetusse sattuv veok on oma massi tõttu kaasliiklejatele ohtlik, sest väiksema masinaga kokku põrgates jääb paratamatult kaotajaks väiksem.

Politseimajor Kalmer Tikerpe kinnitab, et probleemid veokite ja bussidega ei piirdu üksnes rehvide või muude tehniliste puudujääkidega, pigem satutakse liiklusõnnetusse inimlike valearvestuste tõttu. "Ettevaatlikkuse puudumine manööverdamisel, ebapiisava pikivahe hoidmine, oludele mittevastav sõidukiirus," loetleb Tikerpe.

Tikerpe sõnul ei saa viimase nädala liiklusõnnetuste puhul veel sajaprotsendiliselt kinnitada, et põhjuseks oli just rehvi purunemine, sest seda peab näitama uurimine, küll aga tõdeb ta, et probleem on olemas.

Politseimajor leiab, et kõiki tehnilisi puudujääke ei saa asetada samale pulgale, mistõttu ei maksa Soome politseireidi tulemusi üle tähtsustada. "On väheohtlikud vead ja eriti ohtlikud vead - viimasel juhul ei tohi sõiduk edasi liigelda," selgitab Tikerpe.

Probleem asub rooli ja istme vahel

Tehniliste vajakajäämistena nimetab Tikerpe nii rehvirõhku, mustri jääksügavust, sisemisi ja välimisi vigastusi, aga ka vedelike leket ja sõidumeeriku nõuete rikkumist. "Bussi- või autojuht peaks hommikul garaažist väljudes ja enne sõitma asumist veenduma, et tema sõiduk on tehniliselt korras: rehvid, tuled, seadmed. Ohutus hakkab pihta ikka igaühest endast," paneb politseiametnik südamele.

Laias laastus on muresid veokitega kolm: ei peeta kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, tehnoseisund on nõuetele mittevastav ja masinad sõidavad ülekoormusega. Ehkki veokijuhid on viidanud tööandjate nõudmistele, mis nende kolme kategooria rikkumisteni on viinud, vaatab Tikerpe ikkagi just sõidukijuhtide otsa.

"Ikkagi sõidukijuht vastutab sõiduki tehnilise seisundi eest. Töö- ja puhkeaeg on samamoodi juhi nõue ning ta peab oma aega planeerima. Ka ülekoormuse puhul vastutab juht, tema võtab selle koorma ju peale," selgitas Tikerpe. Ta leiab, et veokijuht peab laskma endale koostada graafiku, mis vastab seaduse nõuetele.

"Olukord on läinud aasta-aastalt paremaks, aga palju on veel ära teha," möönab Tikerpe. Selleks jätkab ka politsei regulaarsete reididega.



OpenGov tegevjuht Zachary Bookman.

Intervjuu OpenGov juhiga: valitsused töötavad mustade andmetega teadmatuses

Mida teha, kui tänaval jalutades tekib huvi, kui palju on kulunud kodanike raha tee parandamisele, mis laiub jalge all, või valgusfoorile, mille taga seisad? Tallinlasel tuleb minna linna kodulehele, laadida alla Exceli tabel ja hakata ridade vahel näpuga järge ajama ning arvutama. Silicon Valley tehnoloogiafirma OpenGov on töötanud välja selgemad ning lihtsamini mõistetavad tehnoloogilised lahendused, mis aitavad muuta valitsemist läbipaistvamaks.

UUDISED
Jaanika: "Ootus uue neeru järele on kõige keerulisem, aga kui see kõne tuleb, siis oled sa väga rõõmus."

Veebidokk: siiratud neer peab vastu vaid piiratud aja

Neerupuudulikkust on kahesugust: raske verekaotuse, põletuse või mürgistuse tõttu tekkiv äge neerupuudulikkus ning põletiku, diabeedi või päriliku arenguhäire tõttu tekkiv krooniline neerupuudulikkus. Jaanika Alaku viis neerupuudulikkuseni kogu lapsepõlve kestnud diabeet.

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: