Rail Balticu kokkuleppelt on puudu veel Leedu Raudtee allkiri ({{commentsTotal}})

Raudtee. Autor: Postimees/Scanpix

Praeguseks on raudteeprojekti Rail Baltic rahastamise ja elluviimise kokkulepe saanud kõik allkirjad peale Leedu Raudtee oma, mida ühisfirma RB Rail ootab lähipäevil.

"Allkirjastamisprotsess on peaaegu lõpuni jõudnud, puudu on veel üks allkiri," öeldi Lätis registreeritud raudteeprojekti haldavast ühisfirmast RB Rail BNS-ile. Algselt oli allkirjastamine plaanitud lõpule viia möödunud nädala lõpus.

Enda allkirja pole enda sisemiste otsusprotsesside andnud veel Leedu Raudteed (Lietuvos Geležinkeliai), ent lähipäevil peaks lepingu allkirjastama ka nemad, lisas RB Raili esindaja.

Septembri lõpus kirjutas BNS, et Leedu Raudtee soovib, et raudtee ehitushankeid hakkaks korraldama ühisfirma RB Rail, ehkki kokku lepitud hankemudel näeb ette, et iga riik korraldab ehitushanked ise. Kui need korraldaks ühisfirma, saaks ka Leedu Raudtee ise hangetel osaleda. Leedu transpordiministeerium ei olnud aga nõus seda võimalust kaaluma.

Kokku allkirjastavad leppe plaanide kohaselt üheksa Baltikumi institutsiooni, ütles Rail Baltic ühisfirma RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa reedel Läti parlamendi Euroopa asjade komisjonile.

Vastavalt kokkuleppele on RB Railil projekti juhtimise roll, rääkis Rubesa. Ettevõte haldab hankeid, juhendab projekti elluviimist ning turundus ja äritegevusi, lisas ta.

Kolme Balti riigi esindajad leppisid 7. septembril toimunud kohtumisel kokku edasises hangete korraldamise mudelis ja projekti elluviimise vastutusalas. Hanked jaotuvad kolme kategooriasse – vaid RB Raili korraldatavad hanked, ühisfirma läbiviidavad ühishanked ning riiklike rakendusasutuste enda korraldatavad hanked, mille üle RB Rail teostab ranget järelevalvet.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS



{{c.alias}}
{{c.createdMoment}}
{{c.body}}
{{cc.alias}}
{{cc.createdMoment}}
+{{cc.replyToName}} {{cc.body}}
Kommentaare ei ole.
Oled sisseloginud kui {{user.alias}}. Logi välja
Sisselogimine ebaõnnestus.

Pole veel kasutajat/unustasid salasõna

Nimi võib olla kuni 32 tähemärki pikk
Kommentaar võib olla kuni 600 tähemärki pikk
{{comment.captcha.word.answer}}

www.err.ee

Merejääl sündivad hülgepojad on südikamad

Nii viiger- kui hallhülged eelistaksid järgmise põlvkonna ilmale tuua jää peal. Viigerhülge jaoks on pehme talv teravam probleem, hallhülged saavad poegida ka maismaal, kuid seal sirgunud isendid on merejääl kasvanud liigikaaslastest nõrgemad.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.

ETV OTSE
Viipekeelsed uudised