Parts: riigil tuleb millegi saavutamiseks ka riske võtta ({{commentsTotal}})

Valitsuse poolt Euroopa kontrollikoja Eesti esindajaks nimetatud Juhan Parts ütles kunagi majandusministrina tehtud otsuste kohta, et alati ei õnnestu elus kõik, kuid riske tuleb võtta ja vahel tuleb seda teha ka riigil, et midagi saavutada.

Parts nimetas "Pealtnägijale" antud intervjuus teda avalikkuses saatnud kriitikat inforünnakuks.

"Tänapäeva meedias käivad asjad nii, et kui sa kümme korda kordad valet, võib see muutuda laiadele massidele tõeks," sõnas ta ja soovitas mõelda, mis on tema suhtes teravalt sõna võtvate ettevõtjate ühine nimetaja.

"Paljuski vaidlused, eriti majandusministri ajast, on päädinud sellega, kus tegelt maksumaksjate huvide kaitse ja spetsiifilise konkreetse ettevõtte ärihuvi on vastuolus. See on loomulik seis, aga me oleme sisenenud aega, kus ka riik peab sellisel kujul end kehtestama. Olgu need parvlaevad, elektrijaam, oranžid "porgandid" (viide Elroni rongidele - toim) - kõik see on üks rivi," ütles Parts.

Kommenteerides investeeringut Auvere elektrijaama, ütles Parts, et peab seda senini heaks asjaks, sest Narvas olevat vanarauda tuli hakata uute tootmisvõimsustega asendama. Märkusele, et seda investeeringut kritiseeris ka Eesti Energia ise, vastas kunagine majandusminister, et energiaettevõtte endisi ega uusi juhte ei tasu mingite kuldsuudena võtta.

"Me räägime investeeringust vähemalt 40 aastaks. Ma küsin vastu, kas kuue aasta jooksul on tekkinud mingi idee, mis see alternatiiv on - tuulikud või? Sada protsenti tuulikuid? Päiksepaneelid? Kas te teate, kui palju see maksab?," küsis Parts.

Ka riigikontrolli kriitikat pidas ta alusetuks.

"See on täielik jama, numbrite väänamine. Kui te vaatasite isegi selle aasta jaanuari, siis ausalt öeldes me saame oma elektritarbimise selles piironnas, mitte ainult Eestis, vaid ka kõikjal, mis ümber on, 1960ndatel hruštšovkade ajal ehitatud kateldest. Ükski raud ei pea vastu üle 40-50 aasta, see on ime, et meil Narvas need jaamad töötavad, suur osa neist," ütles ta.

Parts leiab, et tegu oli absoluutselt vajaliku riikliku investeeringuga järgmiseks kolmeks põlvkonnaks ja vastupidine jutt on rahvale valetamine, mille taga on eelkõige mõned ärimehed, kes jäävad oma turuosast ilma.

Rääkides Estonian Airist, ütles Parts, et lennuettevõtte pankroti ajal oli tema telefon punane ettevõtjate kõnedest, kelle kinnitusel tuli firma päästa. Samas pidas ta võimalikuks, et Euroopa Komisjoniga dialoogis oleks võib-olla õnnestunud saavutada positiivne riigiabi otsus.

Parvlaevade probleeme kommenteeris endine minister sõnadega, et tema algne plaan oli hea, teostus aga rikuti ära pärast tema ametist lahkumist. Siiski usub ta, et kevadeks on parvlaevadega kõik korras.

Kui mingite teemade puhul öeldakse, et kommunikatsioon võiks parem olla, peab Parts seda rumaluseks.

"Me peame saama aru, et elus alati kõik ei õnnestu. Tuleb võtta ka riske, vahel peab ka riik võtma riske, et saada mingeid asju, ja mingid asjad ei pruugi õnnestuda," nentis ta.

Vaata "Pealtnägija" täispikka videot Juhan Partsiga juuresolevast videost.

Toimetaja: Karin Koppel



Vikerraadio tähistab 50. sünnipäeva

1967 oli hea aasta, sest siis sündis Vikerraadio. 3. aprillil tähistab Eesti populaarseim raadiojaam oma 50. sünnipäeva.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.