Briti pank külmutas Russia Today konto ({{commentsTotal}})

Russia Today peatoimetaja Margarita Simonjan. Autor: Valery Sharifulin/TASS/Scanpix
{{1476702091000 | amCalendar}}

NatWest pank külmutas Venemaa riikliku ringhäälingu Russia Today (RT) pangakonto, teatas peatoimetaja Margarita Simonjan sotsiaalmeedias.

"Meie pangakontod on Suurbritannias blokeeritud. Kõik meie kontod. "Otsuse vastu ei saa kaevata". Elagu sõnavabadus!" kirjutas Simonjan.

Tema sõnul pank oma otsust ei põhjendanud.

Simonjani sõnul keeldub kogu Royal Bank of Scotland Group, mille osa NatWest on, RT-d teenindamast.

"Me vaatasime hiljuti üle teie pangakorraldused ja jõudsime järeldusele, et me ei paku teile enam neid võimalusi," kirjutas NatWest RT Londoni kontorile saadetud kirjas.

Pank kinnitas, et otsus on lõplik ning edasi selle üle ei arutleta.

RT veebi postitatud kirjast selgub, et varade külmutamine pole siiski veel jõustunud, vaid see juhtub 12. detsembril.

Venemaa riigiduumasse kuuluv võimupartei Ühtne Venemaa liige Sergei Železnjak ütles, et parlament nõuab Suurbritannialt selgitust.

Simonjan ütles, et panga otsus puudutab ka osade Suurbritannia RT kõrgete töötajate isiklikke kontosid.

"Nad ei ole selgitanud põhjuseid ja ma arvan, et nad ei suuda selgitust anda, sest neil ei ole mingeid põhjuseid. Meil on seal täiesti läbipaistev tegevus, täiesti läbipaistev rahastamine. Selles küsimuses pole kunagi kaebusi olnud," rääkis Simonjan.

"Nad ei ole suutnud meid alistada lihtsalt meid teotades, norides meie ringhäälingu kallal, seega otsustasid nad kasutada panga tiiba: "Püüdke teha ülekandeid, kui kõik teie pangakontod on suletud". Me püüame," lisas ta.

May: NatWesti otsus on panga küsimus

NatWesti otsus peatada RT pangandusteenused on panga enda teha, ütles Suurbritannia peaministri Theresa May pressiesindaja.

"See on panga küsimus ja nende enda otsustada, kellele nad pakuvad teenuseid, olenevalt enda riskivalmidusest," ütles pressiesindaja ajakirjanikele. 

RT on varem sattunud Suurbritannia ringhäälinguregulaatori Ofcomi sanktsioonide alla kallutatud kajastamise eest. Sealhulgas väidete eest, et BBC "lavastas" keemiarünnaku Süüria-teemalise artikli jaoks.

Venemaa meediaväljaanded on viimasel ajal Suurbritanniasse tunginud. Augustis alustas Edinburgh'is oma raadioprogramme riigi rahastatud Sputnik, mille eesmärk on enda sõnul rääkida šotlastele ja brittidele seda, mis "on jäänud ütlemata". Kriitikute hinnangul on aga Sputnik Kremli suuvooder.

Ka ajaleht Pravda valmistub tuleva aasta jaanuaris avama Edinburgh'is oma veebitoimetust. 

Toimetaja: Merili Nael



RIA: küberkelmuste osakaal on ületamas traditsiooniliste kelmuste arvu

Eestis on küberkelmuste osakaal ja juurdekasv ületamas traditsioonilisel viisil toime pandud kelmuste arvu ning suur osa sellistest kuritegudest jääb varjatuks, rääkis riigi infosüsteemide ameti (RIA) juhtivanalüütik Kadri Kaska küberturvalisusraporti esitlusel.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.