HS: Tallinki Megastar on korraga nii kaubanduskeskus kui ka iseenda päästepaat ({{commentsTotal}})

Megastar Turus varustamiskai ääres.
Megastar Turus varustamiskai ääres. Autor/allikas: Tallink

Ajaleht Helsingin Sanomat käis tutvumas järgmisel aastal Tallinna ja Helsingi vahel sõitma hakkava Tallinki uue LNG-kiirlaevaga Megastar. Ajalehe hinnangul on tegu Läänemere suurima "ujuva kaubanduskeskusega", mis on omalaadne mitmel põhjusel. Kõige tähelepanuväärsemaks omaduseks peetakse Megastari puhul seda, et seal pole ühtegi traditsioonilist päästepaati, sest ohu korral peab laev muutuma ise "üheks suureks päästepaadiks".

212 meetrit pikk Megastar tuleb seni Helsingi-tallinna liinil sõitva Superstari asemele. Tallink on Superstari juba ära müünud, ning hetkel renditakse seda kuni Megastari valmimiseni, kirjutab väljaanne.

Reis kahe pealinna vahel peaks Megastariga kestma vaid kaks tundi ning seega kärbiti kajutite arvu juba planeerimisfaasis. Kajuteid on uues laevas vaid 47, kuigi reisijaid mahub laeva 2800.

Tallink üritab lühikesest reisist aga maksimumi võtta ning seda tehakse eelkõige ostuvõimaluste laiendamise abil. Läbi kahe korruse laiuva kaubanduskeskuse üldpind on 2800 ruutmeetrit. Superstariga võrreldes on seal ka kordades rohkem kassasid.

Suurest kaubanduskeskusest ning 2800 reisijast hoolimata pole Megastari pardal aga ühtegi tavapärast päästepaati. Nimelt muutub Meyeri Turu tehases valmiv laev häda korral ise suureks päästepaadiks.

Laeva kavandamisel ja ehitamisel on lähtutud Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) nn safe return to port turvanõuetest.

Soome liiklusturvalisuse ameti Trafi mereliikluse juht Tuomas Routa nimetab 2010. aastal heaks kiidetud turvanõudeid suureks sammuks reisilaevaliikluse parandamisel, sest tavapärase reisijate päästepaatidesse- või parvedele evakueerimisega seonduvad samuti mitmed riskid.

"Megastar lähtub uuest ideest, et reisilaeva parim päästepaat on laev ise. Laev peab saama tõeliselt suuri kahjustusi, et jõuda olukorrani, kus reisijaid tuleb evakueerida," märkis Routa.

Seega peab laev olema võimeline jõudma iseseisvalt lähimasse sadamasse kõikide tõenäoliste õnnetuste puhul. Sellisteks on näiteks tulekahju või leke.

Tallinki laevade tehnilist ja ohutusalast tööd juhtiv Tarvi-Carlos Tuulik selgitas, et Megastar on vertikaalselt jaotatud neljaks osaks.

Laeva osadeks jaotamist on aastakümneid kasutatud näiteks tulekahju leviku tõkestamiseks, kuid Megstari puhul on uus see, et kõikidel olulisematel süsteemidel on tagavarasüsteemid. Tagavarasüsteemid on laevas näiteks mootorit, juhtimist ja energiatootmist puudutavate küsimuste puhul. Kui mootoris peaks tekkima tulekahju, siis see suletakse, ning võetakse kasutusele tagavaramootor.

"Lisaks tagavarasüsteemidele on hoolitsetud ka reisijate heaolu eest. Igasse ossa on varutud sööki ja jooki ning hoolitsetud on ka ventilatsiooni eest," lausus Tuulik.

Tuulik rõhutas, et reisijate jaoks uued turvasüsteemid mingeid nähtavaid muudatusi kaasa ei too.

"Reisijad midagi uut teadma ei pea. Õnnetuse juhtudes suunavad sildid ja viidad reisijad järgmisesse ossa selle asemel, et need suunaksid reisijaid kogunemispunktidesse," lisas ta.

Uue turvasüsteemi tõttu pole Megastari jaoks enam tavapäraseid päästepaate vaja. Loomulikult on laeval mõned MOB-paadid, mis on mõeldud üle parda kukkunud reisija päästmiseks.

Kui aga kõigest hoolimata tekib vajadus, et inimesed tuleb Megastarilt evakueerida, on laeva kuues kogunemispunktis olemas täispuhutavad päästeparved. Iga reisija jaoks on päästeparvel koht olemas.

Sarnane turvasüsteem on Läänemerel ka Viking Line'i LNG-parvlaeval Viking Grace.

Toimetaja: Laur Viirand



Lõke ja ilm
Kas jaaniõhtul on mõeldav ka ujuma minna?Kas jaaniõhtul on mõeldav ka ujuma minna?

Võidupüha ilm interaktiivsel kaardil: jahedavõitu, pilvine, kuid vihmata

Ükski lõke ei jää võidupüha õhtul vihmast märgade puude tõttu süütamata. Küll aga tasuks hilisemateks õhtutundideks varuda soojemaid riideid, sest õhutemperatuur jääb üle Eesti vaid kümmekonna kraadi juurde. Alati võib muidugi lõkkele lähemale pugeda, aga sealjuures tulevad päästjad meelde, et viimane kustutab tule - nii jääb õnnetus tulemata.

Jogurtid.Jogurtid.
Magusamaks tõstab jogurti hinda üle 40 protsendi

Kuigi algul oli plaanis suhkrumaks panna peale vaid limonaadidele, siis esmaspäeval riigikogus vastu võetud magustatud jookide seaduses on kirjas ka piimatooted ja täismahlad.

Uuendatud: 19:03 
Kelly Sildaru Tallinna lennujaamas, teel Skopjesse Euroopa olümpiakomiteede foorumile, kus valitakse Piotr Nurowski auhinna laureaat.Kelly Sildaru Tallinna lennujaamas, teel Skopjesse Euroopa olümpiakomiteede foorumile, kus valitakse Piotr Nurowski auhinna laureaat.
Kelly Sildaru kandideerib järjekordsele spordiauhinnale

Kelly Sildaru kandideerib tänavu USA telekanalil ABC mainekale ESPY (Excellence in Sports Performance Yearly Award) auhinnale.

PIKK JA HUVITAV LUGEMINE
Intervjuu | Eesistumise korraldamine on kui suure sünnipäeva plaanimine

Toomas Tirs on Eesti eesistumise korraldusmeeskonna logistikajuht, ta teab, kuidas hakkab välja nägema Kultuurikatel, mis juhtub, kui Tallinna suunduv lennuk hoopis Tartus peab maanduma ning sedagi, millised on VIP-e sõidutavate autode turvanõuded. Kümme päeva enne suure avalöögi andmist oli ERR.ee-l võimalus veeta pärastlõuna Tirsiga.

Politsei paigaldas pealinna taskuvaraste eest hoiatavad märgised

Kolmapäeva hommikul paigaldasid Kesklinna politseijaoskonna konstaablid koos Tallinna Kesklinna valitsuse esindajaga vanalinna tänavatele märgised, mis hoiatavad taskuvaraste eest.

"Naabrist parem" produtsent Jaanus Saar koos sisearhitekti Aljonaga"Naabrist parem" produtsent Jaanus Saar koos sisearhitekti Aljonaga
TV3 tõsielusaates osalenu süüdistab produtsenti hämarates tehingutes

Üle mitme aasta tõi TV3 eelmisel kevadhooajal tagasi eetrisse tõsielusaate "Naabrist parem", kus saates osalejad panid end proovile korteriehituses ning püüdsid võita televaatajate südamed. Saate osalise väitel oli kaadri taga toimuv isegi põnevam ja konfliktsem kui see, mis saatesse jõudis.

Karen Handel võitu tähistamas.Karen Handel võitu tähistamas.
Georgia osariigi valimistel võitis vabariiklane Karen Handel

Ühendriikides võitis teisipäeval Georgia osariigi kongressivalimistel vabariiklane Karen Handel.

Keila raudteejaam.Keila raudteejaam.
Haldusreformi komisjon: valitsus peaks kaaluma Keilale erandi tegemist

Haldusreformi Põhja- ja Lõuna-Eesti piirkondlik komisjon leidsid teisipäevastel koosolekutel, et valitsusel tuleks kaaluda Keilale erandi andmist ning ehkki eelistatud oleks Luunja ühinemine Tartu linnaga ja Nõo ühinemine Elvaga, peaks teise variandina kaaluma ka nende ühinemise lõpetamist.

Uuendatud: 22:08 
On lõpetamiste hooaeg. Sel puhul portreteeris ERR.ee kaheksat lõpetajat üle Eesti, põhikoolist magistrantuurini välja. Millised on noorte plaanid, soovid ja mõtted? Edasi lugema