HS: Tallinki Megastar on korraga nii kaubanduskeskus kui ka iseenda päästepaat ({{commentsTotal}})

Megastar Turus varustamiskai ääres. Autor: Tallink

Ajaleht Helsingin Sanomat käis tutvumas järgmisel aastal Tallinna ja Helsingi vahel sõitma hakkava Tallinki uue LNG-kiirlaevaga Megastar. Ajalehe hinnangul on tegu Läänemere suurima "ujuva kaubanduskeskusega", mis on omalaadne mitmel põhjusel. Kõige tähelepanuväärsemaks omaduseks peetakse Megastari puhul seda, et seal pole ühtegi traditsioonilist päästepaati, sest ohu korral peab laev muutuma ise "üheks suureks päästepaadiks".

212 meetrit pikk Megastar tuleb seni Helsingi-tallinna liinil sõitva Superstari asemele. Tallink on Superstari juba ära müünud, ning hetkel renditakse seda kuni Megastari valmimiseni, kirjutab väljaanne.

Reis kahe pealinna vahel peaks Megastariga kestma vaid kaks tundi ning seega kärbiti kajutite arvu juba planeerimisfaasis. Kajuteid on uues laevas vaid 47, kuigi reisijaid mahub laeva 2800.

Tallink üritab lühikesest reisist aga maksimumi võtta ning seda tehakse eelkõige ostuvõimaluste laiendamise abil. Läbi kahe korruse laiuva kaubanduskeskuse üldpind on 2800 ruutmeetrit. Superstariga võrreldes on seal ka kordades rohkem kassasid.

Suurest kaubanduskeskusest ning 2800 reisijast hoolimata pole Megastari pardal aga ühtegi tavapärast päästepaati. Nimelt muutub Meyeri Turu tehases valmiv laev häda korral ise suureks päästepaadiks.

Laeva kavandamisel ja ehitamisel on lähtutud Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) nn safe return to port turvanõuetest.

Soome liiklusturvalisuse ameti Trafi mereliikluse juht Tuomas Routa nimetab 2010. aastal heaks kiidetud turvanõudeid suureks sammuks reisilaevaliikluse parandamisel, sest tavapärase reisijate päästepaatidesse- või parvedele evakueerimisega seonduvad samuti mitmed riskid.

"Megastar lähtub uuest ideest, et reisilaeva parim päästepaat on laev ise. Laev peab saama tõeliselt suuri kahjustusi, et jõuda olukorrani, kus reisijaid tuleb evakueerida," märkis Routa.

Seega peab laev olema võimeline jõudma iseseisvalt lähimasse sadamasse kõikide tõenäoliste õnnetuste puhul. Sellisteks on näiteks tulekahju või leke.

Tallinki laevade tehnilist ja ohutusalast tööd juhtiv Tarvi-Carlos Tuulik selgitas, et Megastar on vertikaalselt jaotatud neljaks osaks.

Laeva osadeks jaotamist on aastakümneid kasutatud näiteks tulekahju leviku tõkestamiseks, kuid Megstari puhul on uus see, et kõikidel olulisematel süsteemidel on tagavarasüsteemid. Tagavarasüsteemid on laevas näiteks mootorit, juhtimist ja energiatootmist puudutavate küsimuste puhul. Kui mootoris peaks tekkima tulekahju, siis see suletakse, ning võetakse kasutusele tagavaramootor.

"Lisaks tagavarasüsteemidele on hoolitsetud ka reisijate heaolu eest. Igasse ossa on varutud sööki ja jooki ning hoolitsetud on ka ventilatsiooni eest," lausus Tuulik.

Tuulik rõhutas, et reisijate jaoks uued turvasüsteemid mingeid nähtavaid muudatusi kaasa ei too.

"Reisijad midagi uut teadma ei pea. Õnnetuse juhtudes suunavad sildid ja viidad reisijad järgmisesse ossa selle asemel, et need suunaksid reisijaid kogunemispunktidesse," lisas ta.

Uue turvasüsteemi tõttu pole Megastari jaoks enam tavapäraseid päästepaate vaja. Loomulikult on laeval mõned MOB-paadid, mis on mõeldud üle parda kukkunud reisija päästmiseks.

Kui aga kõigest hoolimata tekib vajadus, et inimesed tuleb Megastarilt evakueerida, on laeva kuues kogunemispunktis olemas täispuhutavad päästeparved. Iga reisija jaoks on päästeparvel koht olemas.

Sarnane turvasüsteem on Läänemerel ka Viking Line'i LNG-parvlaeval Viking Grace.

Toimetaja: Laur Viirand



Märt Avandi: ma tahaks, et teatris oleks vähem tülpimust

Parimaks meesnäitlejaks nimetatud Märt Avandi tunnistas, et Eesti teatrites on palju üle jala tegemist ja keskpärasust.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.