Fotod: uus kiirlaev Megastar lasi huvilised pardale
Teisipäeval Soomes Meyer Turku laevatehases vastu võetud Tallinki uue, veeldatud maagaasil (LNG) sõitva kiirlaeva Megastar esimene liinireis Tallinnast Helsingisse toimub pühapäeval. Proovisildumine mõlemas sadamas ja punkerdamine Helsingis kulgesid viperusteta.
Uuel kiirlaeval on kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi.
Laev hakkab kasutama Helsingi sadamas uut terminali, kuid veel järgneva kuu jooksul sisenevad reisijad laevale ja väljuvad vana terminali kaudu.
Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suuremaid kruiisilaevu Baltic Queen. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme.
Megastar sõidab veeldatud maagaasiga (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diisliga. Veeldatud maagaas aitab vähendada laeva ökoloogilist jalajälge, sest sõites ei eraldu vääveloksiide ega tahmaosakesi; ka lämmastikoksiidide ja süsinikdioksiidi tase väheneb oluliselt.
Laeva maksab 230 miljonit eurot, sellest 184 miljonit kaasati laenurahast. Laeva ehitust kaasrahastati EL-i fondivahenditest, millega loodi laeva energiasäästlikud ja keskkonnhoidlikud lahendused. Keskkonnaprojekti kogusumma koostöös partnerite Helsingi ja Tallinna Sadamaga on 97,6 miljonit eurot, millest EL-i rahadega kaeti 29,3 miljonit eurot.
Megastari ehitamine algas 2015. aasta augustis, laev ristiti mullu juulis. Megastari ristiema on Soome endine president Tarja Halonen.
Toimetaja: Merilin Pärli