Firmaautode erisoodustuse aluseks saab auto võimsus - värvilisi numbreid ei tule ({{commentsTotal}})

Rahandusministeerium esitab valitsuskabinetile otsustamiseks ettepaneku, millega kaoks seni kehtinud firmaautode erisoodustuse maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus ning see asendatakse sõiduauto võimsusest lähtuva arvestusega. Värviliste numbrimärkide plaanist on rahandusminister loobunud.

Uueks erisoodustuse aluseks saab 1,96 eurot kilovati kohta, mis väheneb 25 protsendi võrra, kui sõiduauto või väikekaubik (N1 kategooria) on üle viie aasta vana.

Kilovatipõhist arvestust eelistab rahandusministeerium analüüsidele tuginedes, sest on leitud, et sõiduki võimsus korreleerub selle väärtusega väga suures ulatuses.

Ühtlasi muutuks see ainukeseks võimaluseks erisoodustust deklareerida, kui sõiduauto on käibemaksuseaduse mõistes segakasutuses. Tööandja sõiduautodest valdava enamuse jaoks (ligi 70 protsenti) muutub uus kuumäär senisest soodsamaks, arvutuste põhjal kohati isegi üle 60 protsendi, ja maksukohustuse täitmine lihtsustub.

Lisaks tühistataks nii ettevõtluses kui ka isiklikel eesmärkidel kasutatava sõiduauto puhul kohustus pidada kõikide töösõitude lõikes detailset arvestust - kaob kohustus pidada erasõitude jaoks sõidupäevikut, sest varasemast selgema erisoodustuse aluse arvutamisega puudub vajadus erasõitude üle kilomeetripõhise arvestuse pidamiseks.

Detailse arvestuse pidamise võimalus säiliks tööandja soovi korral üksnes täielikult ettevõtluses kasutatavate sõiduautode osas. Alternatiivina võiks sõidupäeviku pidamise asemel kasutada sõiduauto liikumise fikseerimiseks GPS-süsteemi.

Kavandatav uus regulatsioon määrab muu hulgas seda, et kui sõiduauto soetati üksnes ettevõtluses kasutamiseks ja sisendkäibemaks arvati maha täies ulatuses, kuid kahe aasta jooksul võetakse sõiduauto kasutusele ka eratarbes, siis tuleb sisendina mahaarvatud 50% ulatuses riigile tagastada.

Liiklusregistrisse märge

Sellise sõiduauto kohta, mille isiklikku kasutamist on tööandja oma otsusega ära keelanud, plaanib ministeerium kehtestada nõude teha liiklusregistri kandesse vastav märge. Varasemast plaanist firmaautode numbrimärgid värviliselt eristada on loobutud, sest valitsukabinetile esitatavas memorandumis pole sellest silpigi.

"Memorandum on ministri poolt valitsusele esitamata veel. Minu poolt on ennatlik öelda, millise otsuse valitsus teeb ja kas minister on nõus seda esitama praegusel kujul," kommenteeris rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov ERR-ile.

Liiklusregistri andmebaasi luuakse lisaväli, kus juriidilisest isikust kasutaja puhul peetakse infot, kas sõiduauto puhul on ettevõtlusega mitteseotud kasutus on tööandja poolt lubatud või mitte.

Vähemalt teoreetiliselt saaks maksuhaldur tulevikus pakkuda nende kannete alusel maksukohustuse väljaarvutamise teenust ja kanda see info eeltäidetuna tööandja deklaratsioonile.

Info sõiduauto kasutuse kohta sisestatakse sõiduauto liiklusregistrisse kandmisel või enne kasutusotstarbe muutmist ja see kanne oleks avalik.

Kasutamisotstarbe liigsagedase muutmise riski maandamiseks plaanib ministeerium isiklikku kasutust lubada minimaalselt üheks aastaks, välja arvatud sõiduauto omandi või valduse lõppemisel.

Kande ja selle avaldamisega võrreldavat eesmärki kannab praegu kõigi ettevõtete tasutud maksude summa kvartaalne avaldamine maksuhalduri poolt.

Samasugune nõue kande kohta plaanitakse kehtestada ka kõikidele avaliku sektori sõiduautodele, mida kasutatakse vaid ametisõitudeks.

Mõju eelarvele raske hinnata

Kui uue regulatsiooniga käitumismuster ei muutu, väheneks erisoodustustelt maksulaekumine umbes viie miljoni euro võrra aastas. Ehk praeguselt 25 miljonilt 20 miljonile eurole.

Ministeerium on siiski optimistlik ja loodab, et uue süsteemi lihtsus võib hoopis suurendada maksumaksjate hulka.
Rahandusministeeriumi ja maksu- ja tolliameti hinnangul võib uue lahenduse rakendumisel oodata, et netolaekumine esialgu hoopis suureneb viie kuni seitsme miljoni euro võrra.

Kõik muudatused on planeeritud jõustuma 2018. aastast. Rõhutada tuleb, et valitsuskabinet pole ettepanekut veel arutanud ja eelnõu väljatöötamise käigus võib sellesse tulla muudatusi.

Toimetaja: Priit Luts



JRC ehk Join Research Centre töötab küll Euroopa Komisjoni jaoks, kuid pakub ka võimalusi rahvusvahelisteks projektideks, pöörates viimasel ajal tähelepanu Põhja-Euroopale ja noortele teadlastele.

Virtuaaltuur: ERR Novaator Itaalias 2000 töötajaga teaduslinnakus

Põhja-Itaalias Ispras asuv teaduslinnak on kui riik riigis: ranged turvanõuded piiravad ligi 2000 töötajaga keskusele ligipääsu. Itaalias asub JRC ehk Joint Research Centre'i vanim osa, milles töötavad teadlased uurivad Euroopa Liidu jaoks olulisi teemasid lagunevast tuumareaktorist autode heitgaaside, meekoostise ja küberkaitseni.

uudised
Peaminister Jüri Ratas Euroopa Ülemkogul.

ERR Brüsselis: Euroopa juhid ootavad Suurbritannialt tagatisi

Reedel kohtunud Euroopa juhid leidsid, et Brexiti kõnelustes saab parimal juhul jõuda kokkuleppele detsembriks, kuid selleks on vaja Suurbritannial leppida esmalt kokku rahaliste kohustuste osas. Neljapäevasel õhtusöögil oli arutlusel liitumiskõneluste peatamine Türgiga, kuid inimõiguste rikkumistest hoolimata pole selleks riigipeade seas piisavat üksmeelt.

Isiklik ruum

Lift ja kinganinad – kogu tõde personaalsest ruumist

Sõnuseletamatu ebamugavustunne, tahe põgeneda kaugele-kaugele, ehk isegi soov virutada sinust kümne sentimeetri kaugusel seisvale inimesele vastu vahtimist – meid ümbritseva nähtamatu mulli sisse tungimine võib viia meeleheitlike mõteteni! Tehku seda liftis eelmise päeva pohmaka järele lehkav turjakas hiiglane või õhtusel kokteilipeol ühe klaasi liiga palju võtnud modell. Kuid mis meid oma liigikaaslaste läheduse juures ikkagi nii palju heidutab?

ela kaasa eksperimendile!
Intervjuu rambivalguses.

Teaduskommunikatsioon: kaheksa soovitust alustavale teadlasele

Kaasaegse teadlase rolliks ja kohustuseks on lisaks teaduse tegemisele ka teadmiste levitamine, õppetöö läbiviimine ja ühiskondlikus debatis osalemine. Avalikkuse ootused ülikoolidele ja akadeemilistele töötajatele on kõrged. Kuidas ikkagi suhelda meediaga nii, et ajakirjaniku poolt avaldatud teaduslugu oleks huvipakkuv, korrektne ja ka teadlane lahkuks koostööst rahuloleva osapoolena?

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: