Teekasutustasu rakendub juba alates 3,5-tonnisest veokist ({{commentsTotal}})

Teekasutustasu peab tulevast aastast maksma hakkama juba 3,5-tonniste, mitte senistes plaanides mainitud 12-tonniste veoautode pealt.

Kui majandusministeerium detsembrikuus teekasutustasu kehtestamise mõttega välja tuli, räägiti veoautodest, mille täismass algab 12 tonnist. Ehkki Euroopa komisjoni hinnangul võib väiksemate veokite teekasutuse maksustamata jätta vaid erandjuhul, olid ministeeriumil selged argumendid, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Ministeeriumi teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu rääkis näiteks sellest, et kuna väiksemate masinatega teenindatakse maapoode, ei tohiks nende olukorda raskemaks muuta.

Majandusminister Kadri Simson aga tõi välja, et väiksemaid, Eesti sisesteks kaubavedudeks kasutatavaid masinaid on diisliaktsiisiga niigi koormatud.

"Näeme, et põhiline probleem on Eestit läbivatel masinatel, siis Eestit läbivad valdavalt suuremad masinad. Need, mis on üle 12 tonni," selgitas Simson.

Euroopa komisjonile saadetud kirjas loetles ministeerium veel hulga põhjuseid, miks pole alla kaheteist tonniste masinate pealt mõistlik teekasutustasu küsida.

Näiteks hakatakse sama kaubakogust osaliselt vedama alla kolme koma viie tonniste veokite ning sõiduautodega, kirjutati komisjonile.

Selle tulemusel suureneks teedevõrgus läbitud kilomeetrite arv, keskkonnakahjud ning ka liiklusõnnetuste arv. Ning sestap ei lähe väiksematele veokitele kehtestatud maks kooskõlla senise programmidega, mille eesmärk on liiklussurmade ning tegelikult kogu teekasutuse vähendamine.

Lisaks rõhus ministeerium suurematele halduskuludele ning veelkord ohule suurendada ääremaastumist. Kõigest sellest siiski kasu ei olnud, tõdeb Lauri Künnapuu nüüd, mõned kuud hiljem.

"Oleme saanud Euroopa Komisjoni poolt tagasisidet selle kohta, kas meil oleks võimalik rakendada tasu alates 12 tonnist. Komisjon oma kirjas ei olnud kahjuks veendunud meie argumentides," ütles Künnapuu.

Niisiis koostatakse nüüd eelnõud, mille järgi hakkavad teekasutustasu maksma need, kes tahavad sõita vähemalt kolme koma viie tonnise veoautoga, ning maapiirkondadele erisusi siin teha ei saa.

Aga kui maksu kehtestamine siiski nii palju küsitavusi ja riske tekitab, nagu ministeerium varem välja on öelnud, kas ei võiks siis üldse maksust loobuda? Lauri Künnapuu tõdeb, et ametnikuna tema seda kommenteerida ei saa.

Pealegi arvestas täiendava maksurahaga kahe tuhande kaheksateistkümnenda aasta eelarves juba eelmine valitsus. Künnapuu sõnul hakkab 3,5 kuni 12-tonnise veoauto omanik aastas maksma keskmiselt viissada eurot teekasutustasu.

Toimetaja: Priit Luts

Allikas: ERR-i raadiouudised



Vikerraadio tähistab 50. sünnipäeva

1967 oli hea aasta, sest siis sündis Vikerraadio. 3. aprillil tähistab Eesti populaarseim raadiojaam oma 50. sünnipäeva.

Vikerraadio 50
Üleskutse: joonistame Vikerraadio maailmakaardi

Vikerraadio tähistab 3. aprillil 50. sünnipäeva. Suurte pidustuste saatel tahab raadio panna maailmakaardile enda fännid. Selleks oodatakse tervitusi kogu maailmast tekstis, videos või fotos aadressile viker@err.ee.

BLOGI
Paastupäevik | kirjutab Allan: patuga pooleks paastudes

Novaatori paastueksperiment on jõudnud 22. päevani. Selles paastupäeviku sissekandes jagab katsealune Allan oma viimase kahe nädala paastukogemust, mis tema hinnangul on olnud äärmiselt valgustav ning kogemuste rohke.

BLOGI
Ela kaasa! Kukerpillid otsivad kolme nädala jooksul Ameerikast oma juuri

Aprilli alguses tähistab ansambel Kukerpillid 45. sünnipäeva ning selleks puhuks võtavad nad ette kolmenädalase reisi Ameerikasse, et uurida cajun-muusika juuri. Menu hoiab õpperetkel pidevalt silma peal ning vahendab videosid, pilte ja reisiteekonda.